ساز و کار جدید برای تامین امنیت کنسرت‌ ها : قائم مقام وزیر کشور گفت که قرار ...


قائم مقام وزیر کشور گفت که قرار است برای تامین امنیت کنسرت‌ها، وزارت ارشاد بعد از صدور مجوز موضوع را به استانداری‌ها اعلام کند تا استانداری‌ها نسبت به برقراری امنیت این گونه مراسم‌ها اقدام کنند. خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر کشور گفت که قرار است برای تامین امنیت کنسرت‌ها، وزارت ارشاد بعد از صدور مجوز موضوع را به استانداری‌ها اعلام کند تا استانداری‌ها نسبت به برقراری امنیت این گونه مراسم‌ها اقدام کنند.

حسینعلی امیری اظهار کرد: در یکی از سمینارهای استانداران آقای جنتی وزیر ارشاد حضور یافت و ملاحظات و نقطه نظراتی را در رابطه با کنسرت‌ها مطرح کرد. استانداران هم در این زمینه سوالاتی را مطرح کردند ونتیجه این شد که اگر وزارت ارشاد بنا دارد کنسرتی را برگزار کند حتما قبلا به استانداری‌ها اعلام کند تا استانداری‌ها در جریان موضوع قرار گیرند و امنیت مراسم برقرار شود.

وی افزود: پیش از این در برخی جاها تصور می‌شد صرف صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد کفایت می‌کند، اما از زمانی که این تصمیم گرفته شده مشکل خاصی به ما گزارش نشده و جلساتی که وزارت ارشاد مجوز آن را داده با شرایط مناسبی برگزار می‌شود وامنیت آنها نیز برقرار است.

قائم مقام وزیر کشور همچنین تامین امنیت تشکل‌ها و اجتماعات سیاسی را از جمله تکالیف این وزارت‌خانه عنوان و خاطر نشان کرد: وزارت کشور برای تمام تشکل‌های سیاسی که داخل نظام تعریف می شوند چه اصولگرا ، چه اعتدال گرا و چه اصلاح طلب خود را موظف می‌داند که امنیت و انتظامات نشست‌های آنان را برقرار کند و آنها بتوانند از همه حقوق قانونی‌شان برخوردار شوند.

امیری با بیان اینکه فضای کشور بعد از این به سمت یک فضای انتخاباتی پیش خواهد رفت تصریح کرد:‌ما همچنین از همه احزاب و گروه‌های سیاسی انتظار داریم که در نشست‌ها مراعات نظم را داشته باشند وبه هنجارها توجه کنند چرا که مردم ما مردمی مذهبی و اعتقادی هستند و به ارزشهای نظام پایبندند و ملاحظه این هنجارها نشان از فرهیختگی و بلوغ سیاسی احزاب و گروه‌های سیاسی دارد.

وی با بیان این که جریانات سیاسی کشور تاکنون فعالیت‌های سیاسی خود را در چارچوب هنجارها و خطوط قرمز انجام داده‌اند افزود: اگر این گونه باشد ما شاهد بی نظمی در برگزاری نشست‌های سیاسی نیز نخواهیم بود و البته خوشبختانه بزرگان احزاب و گروه‌های سیاسی این مسائل را رعایت می‌کنند.


ویدیو : ساز و کار جدید برای تامین امنیت کنسرت‌ ها