سارق اینترنتی پدربزرگ، نوه از کار درآمد : اخبار حوادث - رئیس پلیس فتا استان ...



اخبار حوادث - رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی:
سارق اینترنتی پدربزرگ، نوه از کار درآمد

فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز ۱۱ میلیون ریالی از حساب پدربزرگ خود کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی شد.

به گزارش فارس، سرهنگ سید محسن عرفانی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت مرد سالخورده‌ای مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس با سوء استفاده از کارت عابر بانک وی، حقوق بازنشستگی‌اش را برداشت و حسابش را خالی کرده اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های فنی و پلیسی انجام شده، متهم که با برداشت غیر مجاز توسط رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی کرده بود، شناسائی و با دستور قضایی، به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی ادامه داد: متهم که یکی از نوه‌های شاکی بود پس از مواجهه با شواهد به جرم خود اعتراف کرد و گفت: چند ماه قبل کارت عابر پدربزرگم را برای پرداخت یکی از قبوض مصارف خانگی گرفتم و با ایجاد رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی به مبلغ 11 میلیون ریال کردم.

سرهنگ عرفانی به شهروندان توصیه کرد: با داشتن کارت عابر بانک به همراه رمز اول می‌توان رمز دوم را ایجاد کرد و در آن صورت بدون نیاز به کارت عابر و فقط با داشتن "شماره کارت، رمز دوم و تاریخ انقضاء و cvv2کارت"  می‌توان به صورت اینترنتی اقدام به خرید کرد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی ضمن نگهداری کارت عابر بانک در محلی امن، از دادن رمز اول به همراه کارت عابر بانک به افراد حتی معتمدین و بستگان خودداری کنند و فرصت سوءاستفاده و برداشت غیر مجاز را برای سودجویان در فضای مجازی فراهم نکنند.

اخبار حوادث - فارس

 


ویدیو : سارق اینترنتی پدربزرگ، نوه از کار درآمد