سارقان آموزش دزدی می‌دادند! : سارقان آموزش دزدی می‌دادند مرد معتادی كه با تعقیب ...



سارقان آموزش دزدی می‌دادند

مرد معتادی كه با تعقیب مسافران فرودگاه مهرآباد تهران، اموال آنها را از روی دستگاه ایكس ری می‌دزدید، در آخرین سرقت با هوشیاری مالباخته دستگیر شد.

 

آموزش جلوگیری از دزدی وای فای پسورد , آموزش طراحی سایت , آموزش

 

متهم در پی آشنایی با سه دزد معتاد، از آنها آموزش دزدی فرا گرفته بود و پس از هر سرقت به كمك آنها اموال مسروقه را می‌فروخت.

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهر آباد تهران از سرقت اموالش در گیت فرودگاه خبرداد.

شاكی به بازپرس پرونده گفت: قصد سفر به یكی از شهرها را داشتم. در فرودگاه چمدانم را كه حاوی مدارك و مبلغ چهار میلیون و 800 هزار تومان بودبرای بازرسی روی دستگاه ایكس ری قرار دادم. برای دقایقی منتظر ماندم، سپس به آن سوی گیت رفتم تا چمدان را بردارم اما اثری از آن نبود.

وی اضافه كرد: به محل ورودی بازرسی بازگشتم و موضوع را با ماموران انتظامی مستقر در آنجا بازگو كردم كه گفتند چمدان پس از بازرسی به آن سوی دستگاه ایكس ری ارسال شده است. بنابراین به جستجو در محوطه فرودگاه پرداختم، اما چمدان و سارق راپیدا نكردم.

در پی این سرقت، پرونده با دستور قضایی بازپرس ابراهیمی بسابی در اختیار پلیس آگاهی فرودگاه مهر آباد تهران قرار گرفت و جستجو برای دستگیری سارق و كشف اموال مسروقه آغاز شد.

شكایت یكی پس از دیگری

در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، مسافران دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی شكایت‌های مشابهی ارائه كردند. با تحقیق از شاكیان جدید معلوم شد، آنها نیز هنگامی كه چمدان یا كیف‌های خود را برای بازرسی روی دستگاه ایكس ری قرار داده و دقایقی بعد برای برداشتن آن اقدام كرده بودند، متوجه سرقت اموالشان شده اند.

با افزایش شكایت‌ها جستجوی پلیس برای دستگیری سارق مرموز ادامه داشت تا این‌كه دو روز پیش یكی از مسافران وقتی چمدان خود را روی دستگاه ایكس ری قرار داد، بلافاصله به آن سوی گیت رفت تا چمدان خود را تحویل بگیرد، ناگهان متوجه مردی شد كه با برداشتن چمدان وی قصد فرار دارد.

هوشیاری مالباخته دزد را گرفتار كرد

مرد مسافر به سوی سارق حمله كرد تا مانع فرار وی شود، كه در همین موقع دزد جوان با چمدان ضربه‌ای محكم به سر مالباخته زد و او را نقش زمین كرد و گریخت.

در پی این حادثه مالباخته سراسیمه دزد جوان را تعقیب كرد.درهمین موقع مشاهده كرد سارق به سمت یك موتورسیكلت پارك شده در محوطه فرودگاه می‌رود بنابراین با دیدن ماموران انتظامی به سراغ آنها رفت و درخواست كمك كرد.

در این مرحله ماموران با دیدن مرد سارق، به تعقیبش پرداختند و پیش از آن‌كه دزد جوان فرصت فرار پیدا كند، او را دستگیر كردند و چمدان مسروقه را به مالباخته تحویل دادند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران وی به سرقت اموال مسافران در فرودگاه مهر آباد اعتراف كرد.

متهم با اشاره به نحوه سرقت‌هایش به پلیس گفت: مدتی است شیشه مصرف می‌كنم. همین موضوع باعث طرد شدن من از سوی خانواده‌ام شد. مدتی در خانه دوستانم بودم تا این‌كه در پی آشنایی با سه مرد معتاد همراه آنها خانه‌ای را در میدان فردوسی تهران اجاره كردم.

متهم اضافه كرد: هر كدام از همدستانم در یك زمینه دزدی می‌كرد و اموال مسروقه را هم هر شب به همان خانه اجاره‌ای می‌آوردند و روزهای بعد می‌فروختند. آنها به من نیز آموزش سرقت دادند. بنابراین من با موتورسیكلت متعلق به یكی از همین دوستانم برای سرقت به فرودگاه مهرآباد تهران می‌رفتم.

متهم یاد آور شد: مسافرانی را كه برای بازرسی اموالشان به سمت دستگاه ایكس ری می‌رفتند، تعقیب می‌كردم و پیش از آن‌كه برای برداشتن چمدان و اموالشان اقدام كنند، من وسایل آنها را می‌دزدیدم.

دستگیری سه سارق معتاد

در پی اعتراف متهم، ماموران با هماهنگی قضایی عازم خانه اجاره‌ای متهم در میدان فردوسی شدند و سه دزد معتاد دیگر را كه با وی در فروختن اموال مسروقه همكاری داشتند، دستگیر كردند.

متهمان به پلیس آگاهی فرودگاه مهر آباد تهران منتقل شدند و در بازرسی از منزل آنها،چند دستگاه لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و چند چمدان خالی كه متعلق به شاكیان بود كشف و ضبط شد.

در ادامه تحقیق از متهمان معلوم شد همگی سابقه دار بوده و در زمینه سرقت هم فعالیت دارند وعلاوه بر آموزش دزدی، در فروختن اموال مالباخته‌ها به متهم كمك می‌كردند.

در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، متهم با بخشی از پول‌های به دست آمده از اموال مالباخته‌ها، خودروی پرایدی را خریداری كرده و در اختیار یكی از دوستانش گذاشته بود تا با آن مسافر جا به جا كند و ماهانه مبلغی نیز به وی بدهد بنابراین این فرد نیز شناسایی و خودرو نیز پس ازتوقیف به پاركینگ پلیس منتقل شد.

بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد./جام جم آنلاین

 


ویدیو : سارقان آموزش دزدی می‌دادند!