ساخت کاردستی‌ کاغذی با کتاب‌! : کتاب‌های قدیمی ، کتاب‌های رمان انگلیسی یا کتاب‌های ...


کتاب‌های قدیمی ، کتاب‌های رمان انگلیسی یا کتاب‌های درسی قدیمی که دیگر استفاده ای ندارند را می توانید برای درست کردن کاردستی های ساده اما زیبا به کار بگیرید. این طرز فکر قدیمی ها که هیچ چیز را دور نمی ریختند تا شاید یک روز به کار بیاید، در انجام این کارها کاربرد دارد.

پادشا: کتاب‌های قدیمی ، کتاب‌های رمان انگلیسی یا کتاب‌های درسی قدیمی که دیگر استفاده ای ندارند را می توانید برای درست کردن کاردستی های ساده اما زیبا به کار بگیرید. این طرز فکر قدیمی ها که هیچ چیز را دور نمی ریختند تا شاید یک روز به کار بیاید، در انجام این کارها کاربرد دارد.

گل‌های زیبا


این گل های رنگی به آبیاری و توجه نیاز ندارند. کافی است آنها را درست کنید و داخل گلدان کوچکی روی میز قرار دهید تا در هر فصل سال روی میز خودنمایی کنند و زیبایی خود را به رخ دیگران بکشند. 

ساخت کاردستی با رول دستمال کاغذی برای ورزش , ساخت کاردستی با جعبه دستمال کاغذی , ساخت قایق کاغذی

برای ساختن این دسته گل به کتاب یا روزنامه انگلیسی، آبرنگ، چسب و سیم گلسازی نیاز دارید. الگویی از گلبرگ ها با اندازه های بزرگ و کوچک روی کاغذ بکشید و برش دهید. سپس به تعداد موردنیاز (با توجه به تعداد شاخه گل هایی که می خواهید) از این گلبرگ ها را روی صفحه های کتاب، ترسیم و با قیچی برش دهید. البته برای اینکه گلبرگ ها انعطاف بیشتری داشته باشند، صفحه های کاغذ را ابتدا مچاله و سپس صاف کنید. توجه داشته باشید پیش از برش دادن، کاغذها را به رنگ دلخواه رنگ کنید. 

ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی , ساخت کاردستی , ساخت موشک کاغذی

برای ساخت گل، قسمت پایین هر گلبرگ را جمع کنید تا حالت خمیده پیدا کند. برای قسمت مرکز گل، گلبرگ های کوچک را لوله و با چسب آنها را به یکدیگر وصل کنید. سپس گلبرگ های بزرگ تر را با جمع کردن قسمت های پایین آنها، به اطراف مرکز گل بچسبانید و این روند را تا زمانی ادامه دهید که گل به اندازه دلخواه برسد. همه تکه ها را با چسب به هم وصل کنید تا از هم باز نشوند. برای زیبایی بیشتر، لبه های بالایی گل را به سمت عقب رول کنید تا طبیعی دیده شوند.

ساخت ساک دستی کاغذی , آموزش ساخت کاردستی , ساخت کاردستی با چوب بستنی

در انتهای پروژه، یک سیم گلسازی در انتهای گل وصل کنید تا ساقه آن را شکل دهد. سیم را با چسب در جای خود محکم کنید. اگر از ساقه های آماده در فروشگاه های گلسازی استفاده کنید، بهتر است. یا اگر سیم معمولی دارید، اطراف آن را با کاغذکشی بپوشانید تا تمیز و ظریف تر به نظر برسد. 

ساخت جلد کتاب , ساخت هواپیمای کاغذی , کاردستی گل کاغذی



رومیزی کاغذی

تا کنون رومیزی کاغذی که از صفحه های کتاب درست شده باشد، دیده اید؟ به احتمال زیاد خیر. اما این ایده جالب و کاملا متفاوت می تواند در تزیین میزناهارخوری به شما کمک کند. برای این منظور به کتابی نیاز دارید که صحافی آن راحت از هم باز شود و بتوانید ورق های آن را تمیز و مرتب در کنار یکدیگر بچینید. برای این منظور، به اندازه طول میز، کاغذها را در کنار هم قرار دهید و با سلیقه و دقت زیاد، آنها را از پشت با چسب به هم وصل کنید. سپس با کمک پانچ های تزئینی، طرح موردنظر خود را در لبه های سرتاسر ورق ها سوراخ کنید و برش دهید. 

گل کاغذی کاردستی , ساخت کاردستی با ظروف یکبار مصرف , ساخت کاردستی با کاغذ



فرفره های تزئینی

فرفره ها فقط برای کودکان و دوران بی خیالی آنها نیست. از این کاردستی بسیار ساده و کودکانه می توانید برای تزئین خوراکی های جشن یا مهمانی های خانوادگی استفاده کنید. برای این منظور، از صفحات کتاب قدیمی، مربع های 10 سانتی متری برش دهید. نقطه ای در وسط ترسیم کنید. سپس، قطرهای مربع را تا نزدیکی نقطه برش دهید و یک طرف اضلاع را به مرکز  وصل کنید و سنجاق بزنید تا در جای خود محکم شوند.

کاردستی کاغذی , آموزش ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی ساده , کاردستی با بشقاب کاغذی

چوب های کوچکی به فرفره ها وصل کنید و آنها را داخل کاپ‌کیک بگذارید.

کاردستی کامیون کاغذی , کاردستی با لیوان کاغذی , آموزش ساخت چراغ خواب کاغذی



قاب‌بندی

یک کتاب قدیمی را می توانید به قاب عکس زیبا تبدیل کنید. برای این منظور، قیچی صنعتگری نیاز دارید. با قیچی مستطیلی در جلد کتاب ایجاد کنید و با دقت آن را برش دهید. صفحه های کتاب را با چسب به همین وصل کنید. در قسمت داخلی نیز لایه ای کاغذ بگذارید. با کمی سلیقه می توانید روی جلد را تزئین کنید و مستطیل قاب عکس را با حاشیه های زیبا شکل دهید.

ساخت جای دسمال کاغذی توالت , ساخت کاردستی های عاشقانه , ساخت چتر کاغذی


ویدیو : ساخت کاردستی‌ کاغذی با کتاب‌!