ساخت قلب مصنوعی با فوم : اعضای مصنوعی بدن با جنسی از تشک‌های خواب ما وارد عرصه ...



اعضای مصنوعی بدن با جنسی از تشک‌های خواب ما وارد عرصه پزشکی می‌شوند

ساخت هوش مصنوعی , آموزش ساخت گل های مصنوعی , امکان ساخت لباس های جدید با تار مصنوعی عنکبوت


 دانشمندان در دانشگاه کورنل موفق به ساخت قلبی مصنوعی از جنس نوعی فوم شدند که همانند قلب انسان می‌تپد.

به گزارش  آنا به نقل از GizMag، شاید تشکی که شب‌ها روی آن می‌خوابید از جنس فوم باشد و اگر این طور است، باید جالب باشد که بدانید احتمالا دانشمندان در آینده به کمک ماده‌ای از جنس همین تشک، اعضای مصنوعی بدن خواهند ساخت. اخیرا پژوهشگران در دانشگاه کورنل با استفاده از «فوم الاستومر» موفق به تولید قلب تپنده‌ای شده‌اند که عملکردی مشابه با قلب انسان دارد.

قلب یکی از اصلی‌ترین اعضای بدن است که ایجاد مشکل در آن می‌تواند حتی باعث مرگ انسان شود. دانشمندان در تلاشند تا بتوانند قلب مصنوعی را با عملکردی شبیه به قلب طبیعی خلق کنند.

دانشمندان می‌توانند این فوم سیلیکونی را به هر شکلی که می‌خواهند، در بیاورند. حتی می‌توان این فوم را به وسیله پرینترهای سه‌بعدی نیز تولید کرد، البته وقتی که هنوز در حالت مایع قرار دارد.

پس از اتمام ساخت قلب، این فوم سخت و در عین حال قابل انعطاف می‌شود و حتی می‌توان تا 600 درصد آن را کشید. همچنین این فوم متشکل از منفذهای بهم پیوسته‌ای است که امکان عبور مایع را فراهم می‌کند. ارتباط بین این منافذ قابل تغییر است، بدین ترتیب می‌توان عملکرد و میزان انتقال مواد را کنترل و بهینه‌سازی کرد.

ساخت زبان مصنوعی با حساسیت 10 , ساخت دندان مصنوعی ژله ای , ساخت تیزر تبلیغاتی

 

محققان برای اطمینان حاصل کردن از اینکه هیچ مایعی از این قلب مصنوعی خارج نشده است (به جز منافذی که محل ورود و خروج شلنگ حاوی مواد هستند)، قسمت خارجی این قلب را با لایه‌ای از سیلیکون انعطاف‌پذیر و فیبر کربن پوشاندند.

با تغییر در نوع و میزان مواد به کار رفته در ساخت چنین پوسته‌ای، شاید امکان بسط یافتن برای قسمت‌های مختلف ساخته شده از فوم در نرخ‌های متفاوت وجود داشته باشد. این بدان معنا است که برای مثال وقتی یک جسم کروی توسط هوا یا مایع متورم می‌شود، می‌تواند شکل تخم مرغی کشیده به خود بگیرد.

پژوهشگران همین حالا هم در حال کار کردن روی یک دست مصنوعی فومی هستند و همچنین تحقیقات خود را در زمینه ساخت مواد زیست سازگارتر و به دست آوردن تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا ادامه می‌دهند.

به گفته محققان ساخت قلب مصنوعی فومی فرآیندی سریع و آسان بود و شاید در آینده‌ای نزدیک ساخت سفارشی قلب‌ها (یا سایر اعضای بدن) برای مطابقت داشتن با نیاز هر فرد میسر شود.

 

 اخبار علمی  -  انا


ویدیو : ساخت قلب مصنوعی با فوم