ساخت سبکترین پدال جهان برای دوچرخه سواری کوهستان : یک شرکت سازنده تجهیزات ورزشی ...



یک شرکت سازنده تجهیزات ورزشی اقدام به تولید سیستم پدال بدون گیره کرده که از آن با عنوان سبکترین پدالهای جهان یاد می کند و مدعی است که وزن این پدالها که برای دوچرخه سواری کوهستانی به کار می روند 100 گرم از نمونه های موجود سبک تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حتی اگر دوچر خه سوار نباشید از این مسئله آگاهی دارید که دوچرخه های پیشرفته امروز دارای پدالهایی هستند که تنها پای دوچرخه سوار روی آن یک ضربه کوچک می زند. از این سیستمها با عنوان پدالهای بدون گیره یاد می شود آنها جایگزینی برای گیره های پنجره و تسمه های قدیمی هستند.

این نوع پالها ابتدا در دهه 80 به محبوبیت رسید و از آن زمان تاکنون شرکتهای سازنده دوچرخه اقدام سبک و ساده کردن آن کرده اند. اکنون یک شرکت سازنده تجهیزات ورزشی در کلورادو به زودی یک سیستم پدال بدون گیره این ارائه می کند که گفته می شود این سیستم سبکترین سیستم جهان است و خود پدال شبیه یک محور خالی است.

آیا دوچرخه سواری برای کمر مفید است , لباس دوچرخه سواری برای خانم ها , دوچرخه سواری برای زن باردار
این سیستم فوق سبک که برای دوچرخه سواری کوهستانی طراحی شده است دو مدل ساده دارد یکی محور تیتانیومی Cirrus Ti و دیگری محور فولادی Nimbus St که اندکی سنگین تر است. در هر دو مدل، این پدال از یک محور یک تکه ای مرکزی ساخته شده که داخل دو لوله آلومینیومی قرار گرفته که به طور مستقل محور را می چرخاند درست شبیه پایه یک پدال عادی که مستقل از محور حرکت می کند.

لوله بلند تر و باریک تر داخل یک محفظه استوانه ای پلاستیکی می رود که به ته کفش دوچرخه سوار متصل می شود.

اگرچه دوچرخه سوار برای آنکه به طور کامل به لوله متصل شود، باید پای خود را به سمت داخل دوچرخه حرکت بدهد که این کار موجب می شود لوله دیگر که حالت فنری دارد به داخل فشرده شود.

نوع حرکت در این سیستم با تمام سیستم های بدون گیره پدالها متفاوت است. براساس اظهارات تولید کنندگان، دوچرخه سوار به سرعت تکنیک استفاده از این پدال را فرا می گیرد.

مکان مناسب برای دوچرخه سواری در تهران , دوچرخه سواری برای زنان , دوچرخه سواری
این پدال 112 گرم وزن دارد که از این مقدار 72 گرم آن تنها به خود پدال باز می گردد ، کل وزن آن 100 گرم سبکتر از سایر سیتمهایی است که درحال حاضر در بازار وجود دارد.

نوع سنگین تر این پدال که از استیل ساخته شده 146 گرم وزن دارد.

فروش سبک ترین پدال جهان برای دوچرخه سواری کوهستانی از اول نوامبر با قیمتهای 450 و 315 دلار به ترتیب برای مدلهای سبکتر و سنگینتر آغاز می شود..... / خبرگزاری مهر 


ویدیو : ساخت سبکترین پدال جهان برای دوچرخه سواری کوهستان