ساخت ربات با قابلیت تغییر شكل : محققان دانشگاه كرنل نیویورك با همكاری متخصصان ...


محققان دانشگاه كرنل نیویورك با همكاری متخصصان نیروی هوایی آمریكا، نوعی ماده كامپوزیتی تولید كردند كه امكان ساخت ربات هایی با قابلیت تغییر شكل را فراهم می كند. یكی از مواد تشكیل دهنده این ماده كامپوزیت نوعی فلز با دمای ذوب 62 درجه سانتیگراد است. خبرگزاری ایرنا: محققان دانشگاه كرنل نیویورك با همكاری متخصصان نیروی هوایی آمریكا، نوعی ماده كامپوزیتی تولید كردند كه امكان ساخت ربات هایی با قابلیت تغییر شكل را فراهم می كند. یكی از مواد تشكیل دهنده این ماده كامپوزیت نوعی فلز با دمای ذوب 62 درجه سانتیگراد است.

به گزارش ساینس، در دماهای پایین خواص فلزی این كامپوزیت غالب است و آن را به ماده ای سخت و محكم تبدیل می كند، اما با افزایش دما، فلز ذوب شده و خواص فوم غلبه می كند و آن را به یك ماده كشسان مانند سیلیكون تبدیل می كند. بدین ترتیب محققان می توانند ماشین هایی را بسازند كه از ویژگی های هردو ماده بهره می برند.

ساخت ربات , آموزش تصویری ساخت ربات تلگرام , ساخت ربات درج زیرنویس

نیروی هوایی آمریكا امیدوار است با استفاده از این كامپوزیت بتواند ربات های پرنده ای را تولید كند كه در صورت لزوم تغییر شكل داده و برخی از اجزای شكننده خود را تغییر شكل دهند و برای مثال بتوانند با جمع كردن بال های خود درون آب نیز حركت كنند.

ساختار این كامپوزیت علاوه بر تغییر شكل، امكان ترمیم و ادغام خودكار این ماده را هم فراهم می كند. به گونه ای كه اگر دو قطعه از این كامپوزیت را در كنار هم قرار داده و به آن ها حرارت دهیم، با یكدیگر ادغام می شوند و تنها اندكی از استقامت ماده كاسته می شود.گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Advanced Materials منتشر شده است.


ویدیو : ساخت ربات با قابلیت تغییر شكل