ساخت راکتور واحد 6 هسته‌ای چین : شرکت هسته‌ای جنرال چین (CGN) اعلام کرده است ...


شرکت هسته‌ای جنرال چین (CGN) اعلام کرده است که روز شنبه ساخت واحد 6 نیروگاه هسته‌ای هانگ‌یان واقع در استان لیانینگ چین آغاز شده است. خبرگزاری ایسنا: مرحله‌ نخست ساخت راکتور هسته‌ای واحد 6 این نیروگاه؛ بتن‌ریزی راکتور واحد 6 خواهد بود که قرار است این راکتور از نوع (ACPR1000) با ظرفیت 1080 مگاوات و طراحی شده توسط شرکت هسته‌ای (CGN) باشد که درواقع اولین راکتور هسته‌ای از فاز دوم نیروگاه هانگ‌یان خواهد بود.

ابتدا قرار بود ساخت فاز دوم نیروگاه هسته‌ای هانگ‌یان در جولای 2010 آغاز شود؛ اما به دلیل بروز فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن و سخت و شدیدتر شدن بازرسی‌های ایمنی و امنیتی و طول کشیدن صدور مجوز توسط کمیسیون توسعه ملی چین، باعث شد آغاز ساخت راکتور واحد 6 هانگ‌یان که اولین راکتور از فاز دوم این نیروگاه خواهد بود، 4 سال به تعویق بیفتد.

بنابر گفته شرکت هسته‌ای جنرال چین ساخت فاز یک نیروگاه هسته‌ای هانگ‌یان که شامل 4 راکتور هسته‌ای مدل 1000- CPR می‌شود از آگوست 2009 آغاز شد. واحدهای 1 و 2 فعالیت رسمی خود را از ژوئن 2013 و می 2014 آغاز کرده‌اند. راکتور واحد 3 نیز به شبکه تولید انرژی متصل شده است. هم‌چنین فرآیند سوخت‌گیری راکتور واحد 4 نیز به زودی آغاز خواهد شد.


ویدیو : ساخت راکتور واحد 6 هسته‌ای چین