زیبایی بهتر است یا سلامت؟ : چه زمانی‌كه در یكی از سالن‌های زیبایی مشغول مانیكور ...


چه زمانی‌كه در یكی از سالن‌های زیبایی مشغول مانیكور كردن ناخن‌های‌تان هستید و چه هنگام رسیدگی به سر و وضع خود در خانه، قطعا باید سلامت خود را در اولویت قرار دهید. زیبایی و سلامت , سلامت و زیبایی , مجله سلامت و زیبایی
چه زمانی‌كه در یكی از سالن‌های زیبایی مشغول مانیكور كردن ناخن‌های‌تان هستید و چه هنگام رسیدگی به سر و وضع خود در خانه، قطعا باید سلامت خود را در اولویت قرار دهید.  اگر خوب توجه كنید می‌بینید‌آرایش‌های گوناگون سر خیلی‌اوقات باعث آسیب دیدن و ریزش مو شده یا بی‌توجهی به نكات بهداشتی هنگام كاشت یا ترمیم ناخن‌ها موجب عفونت ناخن‌های‌تان شده است؛ این یعنی این‌كه سلامت برای شما در درجه دوم اهمیت قرار داشته اما اگر شما هم جزو افرادی هستید كه بارها به اسم زیباتر شدن، سلامت خود را به خطر انداخته‌اید، مطالب زیر را بخوانید و با تهدیدات روزانه زیبا شدن آشنا شوید و بیشتر به سلامت خودتان اهمیت بدهید.



رنگ مو

موهای‌تان را رنگ نكنید

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید كه نمی‌توانند موهای خود را بدون رنگ مو تصور كنند اما این را بدانید برخی انواع رنگ مو می‌تواند خطر ابتلا به نوعی سرطان خون كه غدد لنفاوی را دربر می‌گیرد افزایش دهد.  بررسی‌ها نشان می‌دهد، خانم‌هایی كه قبل از سال 1980 شروع به رنگ كردن موی خود كردند خطر سرطان غدد لنفاوی در آن‌ها 30درصد بیشتر از كسانی بود كه تا آن زمان هرگز موی خود را رنگ نكرده بودند. جالب این‌كه در میان خانم‌هایی كه از سال 1980 یا بعدتر شروع به رنگ كردن موی خود كردند، كسانی كه از رنگ تیره استفاده می‌كردند بیشتر در معرض خطر قرار داشتند. پس اگر هم موی خود را رنگ می‌كنید در این كار افراط نكنید.



لوسیون‌ها

بیش از حد كرم نزنید

طبق یكی از مطالعات انجام شده در انگلستان مشخص شد، برخی انواع لوسیون‌ها و كرم‌های مرطوب‌كننده پوست حاوی سدیم لوریل سولفات یا روغن معدنی است كه می‌تواند موجب پیدایش برخی تومورها و سرطان پوست شوند.  طی آزمایشی، روی پوست موش‌هایی كه احتمال رشد تومور در آن‌ها بیشتر بود، لوسیون حاوی سدیم لوریل مالیدند. این مطالعه نشان داد، میزان شكل‌گیری و تعدد تومورها در موش‌هایی كه روی پوست آن‌ها لوسیون مالیدند در مقایسه با گروه دیگری كه توسط لوسیون‌های بدون سدیم لوریل سولفات و روغن معدنی معالجه شدند، بیشتر بود. حالت مشابه آن در انسان در مورد افرادی است كه در دوران جوانی شدیدا در معرض نور آفتاب قرار گرفته‌اند و بعدها در طول زندگی‌شان مبتلا به سرطان پوست می‌شوند.  محققان به این نكته نیز اشاره كردند كه پوست موش نسبت به پوست انسان نازك‌تر و نفوذپذیرتر است و لازم است كه مطالعات بیشتری در این زمینه تاثیرات لوسیون روی پوست انسان را معلوم كند، اما به هر حال بد نیست كمی احتیاط كنید و از این مواد هم زیاد استفاده نكنید.



حفظ سلامت پوست در عین زیبایی , سلامت زیبایی پوست , زیبایی سلامت

لنزهای رنگی

بی‌خیال چشم رنگی شوید

استفاده از هر نوع لنز شما را در معرض خطر امراضی مثل التهاب ملتحمه چشم، زخم قرنیه، خراشیدگی قرنیه، كاهش بینایی یا حتی در برخی موارد نادر كوری قرار می‌دهد.  خریدن هر نوع لنز بدون تجویز پزشك امری خطرناك است.  برای كاهش آسیب‌های چشم حتما از قانونی بودن لنزها و تولید آن‌ها در شركت‌های معتبر كشورهای مطرح در پزشكی اطمینان حاصل كنید. روال صحیح این است كه ابتدا یك متخصص حرفه‌ای طی نسخه‌ای لنز را برای شما تجویز كند و سپس آن را از كارشناس یا فروشگاهی معتبر تهیه كنید.  از لنزهای خود مراقبت كنید، آن‌ها را مرتبا تمیز و عفونت‌زدایی كرده و برای انجام معاینه به‌طور منظم به پزشك متخصص مراجعه كنید.



پاكسازی پوست

پاكسازی یا لكه سازی؟

پاكسازی پوست عملی است كه توسط یك پزشك یا تكنسین كارآزموده روی پوست توسط دست انجام می‌‌شود و طی آن، منافذ پوست باز می‌شود تا دانه‌های سر سیاه زیر پوست و تجمع چرك یا چربی در آن ناحیه بیرون آورده شود.  این كار ممكن است با كمی درد همراه باشد و چنانچه به‌طور نادرست یا روی پوست حساس انجام شود باعث آسیب دیدن مویرگ‌ها و تغییر رنگ منطقه‌ای می‌شود كه این حالت می‌تواند پوست را لك كند.



اخبار سلامت زیبایی , بهترین مطالب زیبایی و سلامت , زیبایی باطن بهتر از زیبایی ظاهر

روشن كردن پوست

سفید‌ها را فراموش كنید

مصرف بیش از اندازه كرم‌های روشن‌كننده، موجب كبودی و تیره شدن ناحیه‌ای از پوست كه تحت روشن‌سازی‌ قرار گرفته می‌شود.  مطالعه‌ای كه روی خانم‌های سیاه پوستی كه از كرم‌های روشن‌كننده پوست استفاده می‌كرده‌اند انجام شده نشان می‌دهد این عمل، مشكلاتی برای سلامت پوست این خانم‌ها از جمله زخم‌های ترمیم نیافته و فراهم شدن زمینه عفونت ایجاد كرده است و این مشكلات به راحتی قابل درمان نبوده‌اند.



نکته :  بعضی لوازم آرایش مثل، شامپو، لوسیون پوست، لاك ناخن و سایرمحصولات این‌چنینی حاوی تركیبات شیمیایی‌ هستند كه برای سلامت انسان مضر هستند



رنگ ابرو و مژه

رنگ توی چشم‌تان نرود

بهترین كار این است كه هرگز موی ابرو و مژه خود را رنگ نكنید.  تماس هر نوع رنگ مویی حین این روند می‌تواند به چشم آسیب برساند و حتی موجب صدمه زدن به بینایی شود. اگر تصمیم دارید این كار را انجام دهید حتما قبل از مصرف رنگ مو یا نرم‌كننده راهنمای آن را مطالعه كنید و در زمان رنگ كردن حتما چشمان‌تان را محكم بسته نگه دارید.



سوختگی پوست سر

نرم كننده‌های سوزاننده

هر نرم كننده‌ای اگر نادرست مصرف شود می‌تواند پوست سر را بسوزاند.  قبل از مصرف نرم‌كننده هرگز موهای خود را چنگ نزنید و شانه نكنید. با وجود این‌كه زمانی گفته می‌شد برخی نرم كننده‌های مو، زمینه ساز ابتلا به سرطان سینه است، امروزه انجمن سرطان آمریكا ادعا می‌كند كه مصرف نرم كننده حتی در طولانی مدت هم موجب سرطان سینه در خانم‌ها نمی‌شود.



كاشت ناخن

دست ‌تان  را بشویید!

خطرات شایع و رایجی هنگام مانیكور، پدیكور، كاشت ناخن و ترمیم آن، ناخن‌ها را تهدید می‌كنند از جمله بروز واكنش‌های حساسیت‌زا، گرفتار عفونت‌های باكتریایی شدن و نیز انواع بیماری‌های قارچی و زگیل و همین طور مشكلاتی كه‌تحت‌تأثیر مواد شیمیایی، ابزار آلوده و جاگذاری نادرست ناخن مصنوعی ایجاد می‌شوند.  در شرایط بسیار وخیم تر، شرایط غیربهداشتی و آلوده می‌تواند منجر به بروز مشكل خون‌رسانی و ایجاد قانقاریا در نوك انگشت و حتی دست شود، همین طور بیماری‌های عفونی شدیدتری مثل هپاتیت، ایدز یا عفونت به وسیله میكروب استافیلوكوكوس می‌شود.  درصورتی كه از محصولات ناخن درست استفاده نشود بیماری‌های مختلفی برای ناخن‌ها ایجاد می‌كند مثل پارونیشیا (همان گوشه كردن كنار ناخن و رفتن ناخن در گوشت)، جدا شدن ناخن از بستر و شكنندگی ناخن.  برای كاهش خطر عفونت، همیشه قبل از هر كاری روی ناخن‌های‌تان دست‌های خود را خوب بشویید.



خدمات اینترنتی سلامت و زیبایی , سلامت و زیبایی بدن , مطلب در مورد سلامت و زیبایی

اكستنشن تخریب‌كننده مو

موها را نكشید

طبق نتایج چند تحقیق در مكزیك و آمریكا آمار به دست آمده نشان داده اكستنشن مو باعث سردرد و حتی آلوپـِسی ناشی از كشش مو(نوعی ریزش مو متمركز در دور سر و پیشانی) می‌شود.  انواع مختلفی از مدل مو مثل مدل‌های دم اسبی یا بافت‌های تنگ باعث كشیدگی موی سر شده و منجر به ریزش مو می‌شوند. مطالعه‌ای كه اخیرا انجام شده نشان می‌دهد بافت‌های آفریقایی جزو مدل موهایی هستند كه منجر به ریزش مو می‌شوند و حتی در برخی موارد باعث كچلی منطقه‌ای هم می‌شوند.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir


ویدیو : زیبایی بهتر است یا سلامت؟