زیباترین خودرو‌های دهه‌ی اخیر (1) : در این مقاله قصد داریم به زیباترین خودرو‌های ...


در این مقاله قصد داریم به زیباترین خودرو‌های مدرن دهه‌ی اخیر بپردازیم. خودروهایی که با طراحی فوق‌العاده خود نظر هر بیننده‌ای را جلب ‌می‌کنند. با زومیت همراه باشید. zoomit.ir - محمد حسین جعفری: زیبایی بدنه از مهم‌ترین عناصر خودرو از زمان پیدایش آن بوده  است. همواره بهترین طراحان و هنرمندان در صنعت خودروسازی به کار گرفته شده‌اند تا خودرویی طراحی کنند که در یک نگاه بینندگان را محصور زیبایی خود کند.

اما زیبایی خودرو فقط با یک طراحی عجیب و متفاوت تعریف نمی‌شود. استفاده از زبان خاص در کنار تلفیق مناسب عناصر زیبایی می‌تواند مجموعه‌ای آشنا و در عین حال چشم نواز را رقم بزند.

در این مقاله به معرفی ۲۰ خودروی زیبا که طی ۱۰ سال گذشته تولید و عرضه شده‌اند، خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که در این لیست مدل‌هایی قرار دارند که شاید شروع کننده زبان طراحی شرکت‌ها نباشند، ولی پس از طی مسیر تکامل حال کاملا پخته و زیبا هستند.

۲۰- مازراتی گرن توریسمو

زیباترین ماشین ایران خودرو , زیباترین خودرو داخلی , زیباترین خودرو

مازراتی از دیرباز به ساخت خودرو‌های زیبا و لوکس شهرت دارد. گرن‌توریسمو نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی تهاجمی و کشیده این خودرو لوکس به همراه تغییرات جزیی صورت گرفته در مدل ۲۰۱۵، گرن توریسمو را تبدیل به خودرویی کرده که هر نگاهی را به سوی خود جلب می‌کند.


۱۹- رنج‌روور ایوُک

زیباترین خودرو 2016 , ایران خودرو , خلافی خودرو

کوچکترین عضو گروه رنج‌روور یکی از مهم‌ترین‌های آن‌ها است. ایوُک با طراحی زیبای خود زبان طراحی رنج‌روور را نیز تغییر داد و اکنون می‌توان از شباهت‌های سایر مدل‌های این شرکت با ایوُک دوست‌داشتنی صحبت کرد.


۱۸- کادیلاک سی‌تی‌اِس

جی پی اس خودرو , پارس خودرو , قیمت خودرو

سدان اسپرت و قدرتمند کادیلاک نیز همانند ایوُک اولین نمونه با زبان طراحی جدید کادیلاک است که پس از برنامه‌های جنرال موتورز برای برگرداندن این برند به سود‌دهی، تحت عمل زیبایی قرار گرفته است.


۱۷- آئودی R8

مدیران خودرو , اجاره خودرو , نگین خودرو

خودروی ستودنی آئودی را به معنای واقعی می‌توان به عنوان عامل جلب نظر نام برد. به خصوص هنگام معرفی نسل اول آن در سال ۲۰۰۵ و ارائه در سال ۲۰۰۷. این خودرو از نمونه به کار رفته آئودی در مسابقات لمانز الهام گرفته شده است.


۱۶- مرسدس بنز اس کلاس

خودرو , کرمان خودرو , اطلس خودرو

نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس واقعا یک شاهکار است. طراحی جدید و لوکس این خودرو بار دیگر قدرت برند مرسدس بنز را به رخ همگان کشیده است. با عبور یک دستگاه اس کلاس از خیابان، اولین حسی که به عابران تلقین خواهد شد اهمیت و شهرت بالای سرنشین آن است.


۱۵- رولزرویس فانتوم

خرید خودرو , سایت آگهی خودرو , قیمت روز خودرو

برند رولزرویس از ابتدا و پس از انتقال به زیر پرچم بی‌ام‌و، خط مشی ثابتی را رعایت کرده است. طراحی فوق‌لوکس در عین سادگی (شبیه به شعار اپل). فانتوم که گل سرسبد برند رولزرویس به شمار می‌رود از این قاعده مستثنی نیست. هنگام مشاهده‌ی فانتوم از آینه وسط خودروی خود می‌توانید از چهره عبوس این خودرو حرف آن را متوجه شوید که می‌گوید، راهو باز کن بچه جون!


۱۴- جاگوار اِف تایپ

فروش اقساطی خودرو , استعلام خلافی خودرو , خودرو بانک

در لیست اکثر کارشناسان و نشریات خودرویی جهان در خصوص زیباترین خودرو‌ها، قطعا به نام جاگوار اِف تایپ بر خواهید خورد. جاگوار با طراحی این خودرو واقعا گل کاشته و دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. خودروی زیبا و قدرتمند اِف تایپ قطعا نگاه شما را به خود جلب خواهد کرد.


۱۳- استون مارتین ونکوئیش

اخبار خودرو , عظیم خودرو , سایت خرید و فروش خودرو

استون مارتین در مدل ونکوئیش تمام تلاش خود را کرده است تا زبان طراحی این شرکت را به بهترین نحو بهبود دهد. ونکوئیش که برای جایگزینی مدل DBS توسعه یافته است، یه قدم رو به جلو است. با این که شاید طراحی‌های خودرو‌های این برند تا حدودی یکنواخت شده باشد، ولی هنوز هم نمی‌توان از زیبایی‌های آن چشم پوشی کرد.


۱۲- فراری ۴۵۸

خرید و فروش خودرو , باما خودرو , نمایندگی ایران خودرو

فراری ۴۵۸ در بازه‌ای معرفی شد که بسیاری از کارشناسان برند فراری را در حال افت می‌دانستند و معتقد بودند مدتی است که این خودروساز مدلی در خور نام خود معرفی نکرده است. اما پاسخ دندان‌شکن فراری در سال ۲۰۰۹ جایی برای بحث باقی نگذاشت. خودروی فوق‌العاده ۴۵۸ معرفی شد. این خودرو حتی پس از گذشت ۶ سال هم‌چنان زیبا و جذاب است.


۱۱- آلفارمئو 4C

فروش خودرو , پلاک11 فروش خودرو , سایت ایران خودرو

آلفارمئو که همه آن را با خودرو‌های کوچک و چابک می‌شناسند، همواره مانند سایر خودروسازان ایتالیایی توجه ویژه‌ای به طراحی خودور‌های خود داشته است.می‌توان از 4C به عنوان بازگشت شکوهمند این برند یاد کرد. خودرویی که کمتر کارشناسی پس از آزمایش، عاشق آن نشده است.


ویدیو : زیباترین خودرو‌های دهه‌ی اخیر (1)