زورگیری جوان عاشق‌ از دختران تلگرامی : معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی ...


معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه داری که با معرفی خود به عنوان جوانی عاشق پیشه در شبکه‌های مجازی اقدام به سرقت و زورگیری از دختران جوان کرده بود، خبر داد. خبرگزاری ایسنا: معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه داری که با معرفی خود به عنوان جوانی عاشق پیشه در شبکه‌های مجازی اقدام به سرقت و زورگیری از دختران جوان کرده بود، خبر داد.

در ساعت 16:30 روز چهاردهم دی ماه امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 132 شهرزیبا به مأموران اعلام کرد که توسط راننده جوان یک دستگاه خودرو پراید هاچ بک سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور دادیار اول دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم مبارزه با سرقت های به عنف پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: در تاریخ نهم دی ماه به عنوان مسافر، از فلکه دوم صادقیه به مقصد میدان آزادی سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم؛ پس از طی مسافتی کوتاه ، ناگهان راننده جوان پراید با سلاح سرد به سمت من حمله ور شد و مبلغ 200 هزار تومان وجه نقد و گوشی تلفن همراه من را سرقت کرد.

شاکی ادامه داد: با وجود سرقت تمامی پول ها و گوشی تلفن همراهم، متوجه شدم که راننده پراید قصد آزار و اذیت مرا دارد اما من به شدت در برابرش مقاومت کردم؛ او نیز با مشاهده مقاومت شدید من در برابرش که حتی به ضرب و شتم من نیز انجامید، مرا در خیابان آزادی از ماشین به بیرون پرتاب کرد و خودش با ماشین از محل فرار کرد.

همزمان با طرح اولین شکایت در خصوص زورگیری و آزار اذیت زنان توسط راننده خودرو پراید هاچ بک سفید رنگ، شکایات مشابه دیگر در مناطق غرب و شمال غرب تهران به ویژه در مناطق آریاشهر، تهرانسر، استاد معین، صادقیه و طرشت به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با بررسی مشخصات اعلام شده در خصوص نوع و رنگ خودرو، شخص راننده و ... اطمینان پیدا کردند که جرایم اخیر در خصوص زورگیری و قصد آزار و اذیت زنان جوان، همگی توسط یک نفر صورت گرفته است که با استفاده از اطلاعات به دست آمده از شکات، انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام مهدی . الف 25 ساله شدند که در سالهای 1384 و 1391 نیز دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی دقیق تصویر متهم توسط شکات و مالباختگان، مخفیگاه وی نیز در بلوار فردوس حسن آباد شناسایی و سرانجام کارآگاهان با اطمینان از حضور وی در داخل مخفیگاهش، متهم را 29 دی ماه و در زمان خواب و استراحت نیمروزی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

در بازرسی از مخفیگاه مهدی . الف، کارآگاهان موفق به کشف تعداد زیادی گوشی های تلفن همراه ، کیف های زنانه و همچنین تعداد قابل توجهی مدارک شناسایی متعلق به خانمهای جوان شدند ؛ متهم در اعترافات اولیه مدعی شد که تمامی آنها را به شیوه‌ای یکسان و در پوشش مسافرکشی سرقت کرده اما پس از شناسایی تعدادی از شکات جدید و مراجعه آنها به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد که متهم علاوه بر شیوه زورگیری در پوشش مسافرکشی ، در شبکه‌های مجازی به ویژه تلگرام نیز فعالیت داشته و در این شبکه ها پس از آشنایی اولیه با دختران و زنان جوان ، ابتدا به قصد ایجاد اطمینان پیشنهاد ازدواج را مطرح و در ادامه اقدام به سرقت اموال آنان کرده است.

یکی از شکات با طرح این موضوع که متهم با طرح پیشنهاد ازدواج قصد فریب وی را داشته اما موفق به این امر نشده، به کارآگاهان گفت: از طریق تماس و پیام‌های مکرر شخصی ناشناس که بعدا مشخص شد نامش مهدی است، با این این فرد آشنا شدم؛ در همان تماس های اولیه، مهدی به من پیشنهاد ازدواج داد و در همان جلسه اول ملاقات بود که متوجه شدم او قصد فریب مرا دارد اما در برابر خواسته اش مقاومت کردم.

شاکی در خصوص سرقت اموالش توسط متهم نیز گفت: پس از آنکه مهدی متوجه شد نمی تواند با چرب زبانی مرا فریب دهد ، به بهانه خرید خوراکی از سوپر مارکت مرا از ماشین پیاده کرد؛ در حالیکه کیف دستی‌ام حاوی مقادیری پول، گوشی تلفن همراه و ... در داخل ماشین قرار داشت، مهدی به بهانه برداشتن کیف پول مجددا به محل پارک خودرو مراجعه و در یک لحظه از محل متواری شد.

متهم پرونده در همان مراحل اولیه تحقیقات عنوان داشت که به هیچ عنوان با انگیزه مالی اقدام به ارتکاب جرایم خود نکرده و این اقدامات مجرمانه را صرفا به قصد انتقام گیری انجام داده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت و زورگیری از زنان جوان ، تلاش برای فریب آنها از طریق طرح دوستی و یا پیشنهاد ازدواج و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

داوودفر از کلیه شکات به ویژه بانوانی که توسط راننده جوان یک دستگاه خودرو پراید هاچ بک سفید رنگ مورد سرقت و یا آزار و اذیت قرار گرفتند خواست تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

وی با اشاره به این پرونده گفت: استفاده از وسایط نقلیه عمومی داخل شهری، راهی مطمئن برای رسیدن به مقصد شهروندان است. عدم نظارت پدر و مادر بر نحوه فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی، مقدمه احتمال وقوع برخی رفتارهای پرخطر از سوی فرزندان آنها است. طرح دوستی یا پیشنهاد ازدواج به دختران جوان، به شیوه‌ای رایج برای فریب آنها از سوی افراد هنجارشکن جامعه تبدیل شده است.


ویدیو : زورگیری جوان عاشق‌ از دختران تلگرامی