زوج های بی بضاعت یارانه وی‍ژه می گیرند : رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی ...


رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به تخصیص یارانه ویژه به زوجین بی بضاعت افزود: این افراد به ادارات کل بهزیستی مراجعه و یاری برگ دریافت می کنند تا آموزش ها و مشاوره های آنها رایگان انجام شود. خبرگزاری ایرنا: رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، در پی سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، از تخصیص یارانه ویژه به زوجین بی بضاعت خبر داد و گفت: این افراد با مراجعه به ادارات کل بهزیستی، یاری برگ آموزش و مشاوره رایگان دریافت می کنند.
 
از سازمان بهزیستی، «مجید رضازاده» افزود: با توجه به سیر صعودی آمار طلاق و تجاربی که از قبل داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که ممکن است بتوانیم از بخشی از طلاق ها که با دلایلی غیرمنطقی نظیر مشاجره در شرف وقوع است، جلوگیری کنیم.
 
وی تصریح کرد، این سازمان با معاونت فرهنگی اجتماعی قوه قضاییه تفاهمنامه ای منعقد کرده که براساس آن زوجین متقاضی طلاق به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده می شوند.
 
رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مددکار و مشاور، اقدامات مختلفی از جمله مشاوره های مختلف و آموزش مهارت های زندگی و سبک زندگی را برای این افراد انجام می دهند، افزود: اگر بعد از گذراندن این آموزش ها و مشاوره ها و کمک گرفتن از افراد پیشکسوت فامیل برای نزدیک شدن به سازش، زوجین همچنان برای طلاق مصر باشند، اقدامات خود را برای طلاق به انجام می رسانند.
 
وی با بیان اینکه احتمالا تعداد زیادی در این بازه زمانی از تصمیم طلاق منصرف می شوند، ادامه داد: این کار در استان یزد انجام شده و ماندگاری روی سازش را در 50 درصد موارد پیگیری شده، نشان می دهد.
 
رضازاده گفت: باید تمام افرادی که قصد طلاق دارند و به دادگاه مراجعه کرده اند، دوره های مشاوره را گذرانده و از بهزیستی نامه بگیرند و در صورت لزوم مجددا به دادگاه مراجعه کنند، زیرا درصددیم به این افراد کمک کنیم تا مشکلات خود را بشناسند و برای آن راهکار پیدا کنند.
 
رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این اقدام جدید به صورت تجمیعی در سراسر کشور اجرا خواهد شد، تصریح کرد، باید روی سبک زندگی خانواده ها و توانمندی آنها در این زمینه بیشتر کار کنیم.
 
رضازاده با بیان اینکه این تفاهمنامه بزودی اجرایی می شود، گفت: اکنون یکهزار و 200 مرکز مشاوره طلاق دولتی و غیردولتی و 120 مرکز تخصصی مشاوره طلاق در سطح کشور آماده پذیرش مردم هستند که باید این طرح از سوی قوه قضاییه نیز ابلاغ شود.
 
وی همچنین با اشاره به تخصیص یارانه ویژه به زوجین بی بضاعت افزود: این افراد به ادارات کل بهزیستی مراجعه و یاری برگ دریافت می کنند تا آموزش ها و مشاوره های آنها رایگان انجام شود.
 
رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: برای افراد دیگر که نیازمند مشاوره باشند نیز یارانه مشاوره درنظر گرفته ایم، اما بودجه ما محدود است و برای همه قابل تخصیص نیست.


ویدیو : زوج های بی بضاعت یارانه وی‍ژه می گیرند