زن عربی؛ از زنده به گوری تا دموکراسی : رای گیری در انتخابات شوراهای شهرداری ...


رای گیری در انتخابات شوراهای شهرداری های عربستان در این کشورعربی حاشیه خلیج فارس در حالی آغاز شد که زنان این کشور برای نخستین بار توانسته اند هم نامزد انتخابات شوند و هم پای صندوق های رای بروند. فرارو: رای گیری در انتخابات شوراهای شهرداری های عربستان در این کشورعربی حاشیه خلیج فارس در حالی آغاز شد که زنان این کشور برای نخستین بار توانسته اند هم نامزد انتخابات شوند و هم پای صندوق های رای بروند.

با توجه به این نکته که در این کشور، اخذ رای از زنان و مردان به طور جداگانه صورت می گیرد، رای دهندگان مرد از ساعت هشت صبح به وقت محلی وارد مراکز رای گیری شدند.

عربستان تنها کشور جهان به شمار می رود که تاکنون فقط مردان در آن حق رای دادن و انتخاب شدن داشته اند. بیش از 900 زن نامزد کسب کرسی های شوراهای شهرداری ها شده اند که تنها شورای همگانی این کشور به شمار می رود که به صورت انتخابی تشکیل می شود.

این در حالی است که حدود 6 هزار مرد برای به دست آوردن کرسی های 284 شورای شهرداری نامزد شده اند که قدرت و اختیارات آن محدود به امور محلی از جمله وضعیت خیابان ها، بوستان های همگانی و جمع آوری و دفع زباله است.

بر اساس اطلاعات انتشار یافته توسط کمیسیون انتخابات، حدود یک میلیون و 500 هزار نفر از شهروندان 18سال به بالای این کشور از مجموع 21 میلیون جمعیت بومی این کشور برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند که شامل 119 هزار زن می شود.

اجازه حضور زنان در پای صندوق های رای را ملک عبدالله پادشاه سابق این کشور در حکمی در سالهای آخر عمرش صادر کرد. عکس های رویترز و اسوشیتدپرس از اولین حضور زنان در انتخابات در عربستان را در زیر می بینید.

پخش زنده , پخش زنده شبکه 3 , پخش زنده شبکه سه

نتایج زنده , پخش زنده شبکه ورزش , پخش زنده فوتبال

شبکه 3 زنده , شبکه ورزش زنده , شبکه سه زنده

پخش زنده شبکه خبر , رقص عربی , بیوگرافی زنده یاد بیت الله عباسپور

عربی , زنده شبکه 3 , ک عربی

شبکه 3 پخش زنده , پخش زنده ورزش , آموزش زبان عربی

گوگل عربی , مدل مانتو عربی , شبکه دو زنده

نتایج زنده انتخابات امریکا , قیمت گوسفند زنده , زنده شبکه سه

اخرین اخبار زنده , ورزش 3 زنده , پخش زنده بی بی سی

پخش زنده فوتبال ایران و کره جنوبی , شب زنده ها , زنده باد زندگی

اجرای زنده محسن چاوشی , هتل زنده رود اصفهان , پخش زنده یورو 2016

زنده شدن مرده , قیمت گوسفنده زنده , تعبیر خواب زنده شدن مرده

می خواهم زنده بمانم , صاحبه عربی , حسین زنده رودی


ویدیو : زن عربی؛ از زنده به گوری تا دموکراسی