زنگنه: افزایش صادرات نفت حق مسلم ایران است : برای افزایش سم صادرات نفت ایران ...



افزایش رتبه الکسا در ایران , میزان صادرات نفت ایران , افزایش رتبه الکسا ایران

برای افزایش سم صادرات نفت ایران در بازارهای جهانی به سقف پیش از تحریم ها، نیازی به اجازه اوپک و یا هیچ سازمان و شخص دیگری نداریم.

بیژن نامدار زنگنه روز شنبه در حاشیه هفدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی.یی.سی.اف) در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: افزایش صادرات نفت حق مسلم ایران است و در این زمینه نیاز به اجازه هیچ شخص یا سازمانی نداریم.

وی با بیان اینکه سقف تولید اوپک متعلق به خود این سازمان است، یادآورشد: هم اینک اوپک روزانه یک و نیم میلیون بشکه بیش از سهم خود تولید می کند.

زنگنه با اشاره به اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران گفت: در جلسه فوق العاده صبح امروز، اسناد مورد نیاز مربوط به جلسه سران آماده و دستور جلسه آن تائید شد.
وی ادامه داد: قطعنامه مفصلی در این جلسه مطرح و همه مفاد آن با مشارکت همه اعضا مورد تفاهم قرار گرفت و نهایی شد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد که قطع نامه نهایی شده روز دوشنبه (دوم آذرماه) پس از مطرح شدن در اجلاس سران، علنی و منتشر می شود.

وی افزود: در قالب یک گزارش، پیام اجلاس یاشده به نشست پاریس (نشست COP٢١) در خصوص اهمیت دادن به سوخت گاز و نقش آن در بهبود محیط زیست در شرایط کنونی آب و هوایی جهان ارایه می شود که این گزارش نیز نهایی و تائید شده است.

«کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی موسوم به COP٢١ قرار است از نهم تا بیست و یکم آذرماه امسال در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شود و رهبران بیش از 100 کشور در آن شرکت خواهند کرد تا در رابطه با کاهش تولید گازهای گلخانه ای توسط کشورهای خودشان تصمیم گیری کنند.»

نفت باید ابزار توسعه کشور شود
زنگنه در ادامه با بیان اینکه ما از نفت استفاده بهینه نکرده ایم، گفت: شرط استفاده بهینه از نفت، انجام سرمایه گذاری های درازمدت و ماندگار است.
وزیر نفت اضافه کرد: اگر نفت را به ابزاری برای سرمایه گذاری تبدیل کنیم، توسعه کشور تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه حدود 10 یا 11 سال پیش فردی می گفت نفت را سر سفره ها می آورد، اظهار داشت: در آن زمان پاسخ دادم که مگر تا حالا چیزی جز نفت سر سفره ها بوده که می خواهید آن را بیاورید.

 

اخبار اقتصادی - ایرنا


ویدیو : زنگنه: افزایش صادرات نفت حق مسلم ایران است