زندگی 5 تا 7 درصد از ایرانیان در خارج از کشور : دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان ...


دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان این که ایرانیان خارج از کشور شهروند درجه 2 نیستند، گفت: 5 تا 7 درصد ایرانیان در خارج از کشور زندگی می‌کنند که رقم کمی نیستند. خبرگزاری ایسنا: دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان این که ایرانیان خارج از کشور شهروند درجه 2 نیستند، گفت: 5 تا 7 درصد ایرانیان در خارج از کشور زندگی می‌کنند که رقم کمی نیستند.

 اولین نشست هماهنگی و بررسی مشکلات ایرانیان خارج از کشور با حضور دکتر شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور و قوام‌شهیدی، دبیرکل شورای عالی و اعضای فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در محل این شورا برگزار شد.

قوام‌شهیدی در این جلسه گفت: در حال حاضر 5 تا 7 درصد هموطنان ایرانی ما در خارج از کشور زندگی می‌کنند. ما فکر می‌کنیم که ایرانیان سرمایه‌های بزرگی هستند و جایگاه تاثیرگذاری هم در داخل و هم در خارج دارند.

او با بیان این که ایرانیان خارج از کشور ظرفیت بالایی دارند، اضافه کرد: باید توسط دستگاهی این ظرفیت‌ها بهره‌برداری شود. در گذشته به دلایل مختلفی میان ایرانیان خارج از کشور افتراق ایجاد شده بود، اما اکنون باید از ظرفیت‌های آنان استفاده کرد. نباید ایرانیان خارج از کشور احساس کنند شهروند درجه 2 هستند.

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با تشکیل این فراکسیون این کمبود از بین رود.

هم‌چنین در ادامه عباس رجایی، رییس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایرانیان سفیران کشور در خارج هستند، گفت: ما ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم که هنوز به فعلیت نرسیده است اما اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

او ادامه داد: در حال حاضر حدود 4 میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور است که اگر ایرانیان خارج از کشور علاقه‌مند شوند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، رقمی کم نیست و برهمین اساس باید این احساس روانی در آن‌ها ایجاد شده و نگاه به ایرانیان تغییر یابد.

 در ادامه این جلسه نمایندگان و اعضای فراکسیون پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت ایرانیان خارج از کشور ارائه کردند.


ویدیو : زندگی 5 تا 7 درصد از ایرانیان در خارج از کشور