زندگی پس از خیانت : یکی از شایع ترین واکنش هایی که فرد خیانت دیده از خود نشان ...


یکی از شایع ترین واکنش هایی که فرد خیانت دیده از خود نشان می دهد، خشم و انزجار از طرف مقابل بوده که ممکن است آن را به شکل فکر خیانت، مقابله به مثل، از بین بردن طرف مقابل یا رقیب یا هرگونه صدمه دیگر به فرد یا موقعیت اجتماعی و احترام و آبروی او نشان دهد.



ماهنامه کافه زندگی: یکی از شایع ترین واکنش هایی که فرد خیانت دیده از خود نشان می دهد، خشم و انزجار از طرف مقابل بوده که ممکن است آن را به شکل فکر خیانت، مقابله به مثل، از بین بردن طرف مقابل یا رقیب یا هرگونه صدمه دیگر به فرد یا موقعیت اجتماعی و احترام و آبروی او نشان دهد.

دست نگه دارید

خیلی ها پس از پی بردن به خیانت دست به اقداماتی می زنند که بعدها پشیمان می شوند؛ مثلا با دوستان، والدین یا همکاران طرف مقابل تماس می گیرند یا در مواردی مثل شروع یک رابطه جدید و حساب نشده با راه انداختن دعوا و سروصدای زیاد در محل کار طرف مقابل سعی دارند آبروی او را در برابر دیگران ببرند و صرفا از وی انتقام بگیرند؛ بنابراین به نظر می رسد بیش از هرچیز داشتن صبر و تحمل و جلوگیری از هر اقدام غیرعاقلانه ای بسیار مهم است.

در چنین مواردی یک وقفه می تواند به شما کمک کند تا با این مسئله کنار بیایید و صبورانه با آن برخورد کنید؛ پس از نوشتن و مرور آن، خودتان به بسیاری از افکار نادرست یا افراطی خود پی می برید. یکی از مهم ترین نکاتی که در اینجا باید ذکر کرد این است که حتما از برقراری ارتباط با فرد دیگری برای تلافی کار طرف مقابل یا خلا عاطفی او اجتناب کنید.

در بسیاری از موارد، پس از مشاوره با بررسی اوضاع و یا کاهش التهاب و ناراحتی نشای از این امر و پشیمانی فرد مقابل، ممکن است دو طرف تصمیم بگیرند به ارتباط خود ادامه دهند که در اینجا حضور فرد سوم یا به عبارتی چهارم که صرفا برای پوشاندن خلا فرد خیانت دیده یا برای انتقام است، بسیار مشکل ساز خواهدبود؛ برای مثال مرد جوانی که از ارتباط خود با نامزدش بسیار راضی است، به رغم علاقه شدید به نامزدش، فریب دختری جوان را خورد، اما نامزدش با صبر و حوصله پس از پی بردن به موضوع توانست برخوردی منطقی نشان دهد و ارتباط خود را حفظ کند.

بنویسید

یکی از بهترین راهکارهایی که می توانید در شرایط سختی به او تکیه کنید، صبر و تحمل است. شاید یکی از بهترین راه ها برای به کار گرفتن این مشاور نوشتن هرچیزی است که در دل دارید. وقتی دفتری بر می دارید و هرچه را که در دل دارید می نویسید، بیش از هرچیز بین احساسات و هیجان هایی که در آن لحظه دارید و رفتارهایی که ممکن است از شما سربزند، وقفه ایجاد می کنید. این وقفه می تواند به شما در تحمل کردن این مسئله و کنار آمدن با آن کمک های فراوانی کند؛ پس از نوشتن و مرور آنچه نوشته اید، خودتان به بسیاری از افکار نادرست یا افراطی خود پی می برید و می توانید با آن ها منطقی تر برخورد کنید.

زندگی مشترک پس از خیانت , زندگی مجدد بعد از خیانت , نشانه های خیانت در زندگی

مثلا یکی از افکاری که پس از فهمیدن این امر ممکن است به ذهن خطور کند این است که «او مرا احمق فرض کرده و به من دروغ گفته است؛ پس من به او ثابت می کنم که احمق چه کسی است!» درواقع این تصور می تواند به طیف وسیعی از رفتارهای نابهنجار و غیرمنطقی منجر شود، ولی با نوشتن و مرور آن پس از مدتی، احساس و هیجان  همراه با آن ملایم تر و قابل تحمل تر شود. وقتی التهاب و خشم ناشی از این فکر کاسته شود، می توان آن را با افکار دیگری مانند «احتمالا امیدوار بوده است که من این موضوع را نفهمم» یا «حتی اگر چنین فکری داشته است، من هوشمندتر از این حرف ها هستم» و یا هر فکر منطقی دیگری را می توان جایگزین کرد.

هنگامی که پس از فهمیدن مسئله به این فکر می افتید که «حتما اشکالی در کار من بوده است که او مرا کافی نمی داند»، می توان با تامل و صبر اندکی متوجه این مسئله شد که «اگرچه احتمال دارد مشکلی در رابطه باشد، مسلما این مسئله صرفا تقصیر من نیست.» یا «من می دانم چیزی برایش کم نگذاشته ام، پس مشکل صرفا از طرف من نیست.» عبارت های مناسب تر و تسکین بخش تری هستند. نوشتن و مرور هرآنچه ممکن است در آن لحظه ذهن شما را مشغول کند، مزیت دیگری نیز دارد؛ درباره خودتان و کاستی ها و حتی مشکلاتتان نکات بسیاری می آموزید.

مرور کردن و خواندن دوباره فکرها و یادداشت ها و تلاش برای سروکله زدن با آن ها و یافتن جایگزین منطقی تری برای آنها، هم با مشغول کردن ذهن شما، التهاب و ناراحتی مربوط به ماجرا را می کاهد و هم به شما در حل منطقی تر مسئله کمک می کند. دختر جوانی که برای بار دوم از نامزد جدید خود خیانت دیده بود، در پی یافتن راه حل به مشاور مراجعه کرد و پس از دیک این مسئله که مشکل اصلی در خود او نیست، توانست احساس بهتری پیدا کند و راحت تر با این مسئله کنار بیاید.

درددل و مشورت کنید

در مواقعی که چنین مشکلی روی می دهد و از آنجا که این امر با ناراحتی و پریشانی بسیاری همراه است، مشورت و درددل کردن با فردی دیگر می تواند بسیار کمک کننده و تسکین بخش باشد؛ اما باید در انتخاب کسی که با وی مشورت می کنید، دقت زیادی داشته باشید؛ زیرا خیلی از افراد ممکن است برای این کار مناسب نباشند؛ مثلا دوستی را که خود تجربه مشابهی داشته است، اگرچه می تواند شما را خوب درک کند، برای مشورت انتخاب نکنید.

دلایل خیانت در زندگی زناشویی , 8 دلیل خیانت مردان در روابط زناشویی 8 توصیه برای ترمیم زندگی زناشویی , تلخیه طعم خیانت در زندگی زناشویی

این دوست شکست خورده ممکن است به خاطر همدلی و برانگیخته شدن احساسات مشابه در خودش و وارد کردن مسائل شخصی اش، شما را به بیراهه بکشاند یا آتش غم و اندوه شما را شعله ورتر کند. همچنین کسانی که ممکن است در آینده با هر دو نفر سروکار داشته باشند و دانستن این مسئله باعث از بین رفتن آبروی فرد مقابل نزد او می شود برای مشاوره مناسب نیستند. این را به خاطر داشته باشید که از بین رفتن آبروی فرد مقابل به ضرر خود شما خواهدبود.

از سوی دیگر در این شرایط حساس و آسیب پذیر، مشاوره با فرد جوان دیگری از جنس مخالف ممکن است شما را در معرض خطر درگیرشدن در رابطه دیگری قرار دهد که به احتمال زیاد منطقی و سنجیده نیست و پایان خوشی نخواهدداشت. مریم پس از به هم زدن رابطه با همسرش، متوجه شد که یکی از دوستان وی برای حمایت و دلداری او تلاش زیادی می کند و از دریافت حمایت مردانه اش لذت می برد. تا جایی که روزی متوجه شد وابستگی اش به همسر به این فرد منتقل شده است. به نظر می رسد مشورت با افراد میان سال یا همجنس که به تجربه و خرد آن ها اطمینان داریم و می توانیم به رازداری و کمک ایشان اعتماد کنیم، بهترین گزینه برای مشورت و کمک گرفتن است.

بخوانید

با گشتی در بازارهای کتاب می توانید کتاب های خودیاری مناسبی پیدا کنید که به شما در درک و فهم مسئله خیانت و کنار آمدن با آن کمک کنند. خواندن کتاب های مرتبط با این قضیه مانند «چرا بعضی مردها خیانت می کنند؟» یا کتاب هایی که به طور کلی در کنار آمدن با مشکلات و ناراحتی ها به ما کمک می کنند یکی از راه هایی است که می تواند علاوه بر حل مشکل کنونی، در آماده کردن فرد برای مقابله با مشکلات بعدی نیز راهگشا باشد.

زندگی پس از خیانت

اگر فردی متوجه خیانت همسر خود شد، در صورت اطمینان از خیانت همسر، برای تصمیم گیری درست و منطقی برای ادامه دادن یا قطع ارتباط با او، باید به یک مشاور باتجربه، دلسوز و متعهد مراجعه کند و برای مدیریت خیانت مشاوره بگیرد؛ زیرا به تنهایی نمی توان این مشکل را حل کرد و  هرگونه اقدام به تنهایی شرایط را بدتر می کند.

اگر همسری از خیانت خود پشیمان است، چنانچه او بخشیده شده و همچنان زندگی زناشویی با او ادامه می یابد، نباید مدام فرد را به دلیل اشتباهی که مرتکب شده است، تحقیر کرد. هر فردی ویژگی های خوب و بد دارد و زمانی که خیانتی اتفاق می افتد، باید آن را صرفا یک رفتار بد و غلط دانست و نباید شخصیت فرد را خرد کرد. بعد از اینکه خیانت همسر مشخص شد، باید علت های آن را ریشه یابی کرد و به فکر برطرف کردن آن ها بود و تا زمانی که زن و مرد اصلاح نشوند، این روند ادامه خواهدداشت.


ویدیو : زندگی پس از خیانت