زندگی در بین داعشیان بی‌رحم : برنامه پانوراما شبکه بی.بی.سی با یکی از جداشدگان ...


برنامه پانوراما شبکه بی.بی.سی با یکی از جداشدگان از این گروه درباره زندگی داخل این گروه نظامی ترسناک گفت‌وگویی را انجام داده است. در این گزارش آمده است: «داعش سازمانی نیست که به راحتی بتوان از آن خارج شد... خبرگزاری ایسنا: "خلافت اسلامی" خودخوانده در خاورمیانه اعلام موجودیت کرده و گروه پشت آن، داعش، با تغییر نام، خود را "دولت اسلامی" نامیده است. در این میان شیوه‌های خشن این گروه تروریستی موردی است که همگان از آن سخن گفته و شرح‌های متفاوتی از اقدامات سبعانه آنها منتشر می‌شود.

برنامه پانوراما شبکه بی.بی.سی با یکی از جداشدگان از این گروه درباره زندگی داخل این گروه نظامی ترسناک گفت‌وگویی را انجام داده است. در این گزارش آمده است: «داعش سازمانی نیست که به راحتی بتوان از آن خارج شد. پیش روی ما مردی بود که این گروه را ترک کرده بود و حالا به شدت از عواقب آن می‌ترسید.

او گفت: "وحشی‌گری داعش همه را می‌ترساند، خانواده من، اقوامم و هم قبیله‌ای‌هایم همگی هنوز در عراق هستند و من برای آن‌ها می‌ترسم. اگر نیروهای داعش به من دسترسی پیدا نکنند سراغ خانواده‌ام خواهند رفت."

سبک زندگی , زندگی , پردیس زندگی

او عصبی و نگران بود و تنها پس از چند ساعت بحث و خوردن چند استکان چای، پذیرفت که با ما مصاحبه کند البته به شرط اینکه هویتش را فاش نکنیم. او در مقابل دوربین‌ ما خودش را در چفیه پیچید و ما به او قول دادیم که در مصاحبه نامش را فاش نکنیم.

او خط مشی داعش را این چنین خلاصه کرد: "اگر مخالف منی، پس کشته می‌شوی. اگر همراه منی، با من کار می‌کنی، تو تسلیم اراده منی و از من اطاعت می‌کنی و در همه اتفاقات تحت قدرت منی."

"برانگیختن احساسات" گزارش‌های کمی از چگونگی فعالیت داعش وجود دارد.

هیچ تعجبی ندارد که نیروهای داعش اعلام می‌کنند هر خبرنگار خارجی که وارد قلمرو آن‌ها شود به عنوان جاسوس بازداشت می‌شود. به همین دلیل ما به مرزهای ترکیه با سوریه سفر کردیم تا این شخص را که از داعش جدا شده، ببینیم. این مرز منطقه‌ای از خانه‌های امن و خط‌های تدارکاتی برای شورشیان در درگیری‌های سوریه است. ترکیه روشن کرده است که نیروهای داعش دیگر در ترکیه جایی ندارند، بنابراین دیدار با مردمی که از "خلافت اسلامی" روی برگردانده‌اند در اینجا ممکن است.

این فراری از داعش،‌ ابتدا به گردانی از ارتش آزادی سوریه که با حکومت اسد می‌جنگند، پیوسته بود. وی سپس بعد از اینکه قبیله‌اش به گروه داعش پیوستند و به این دلیل که خودش به ساختن یک حکومت اسلامی اعتقاد داشت،‌ به این گروه پیوست.

اولین دستور به او، به عنوان یک جنگجوی داعش گذراندن درسی درباره شریعت بود. او در این باره گفت: "این درس نه درباره قوانین اسلام بلکه درباره قوانین "خلافت اسلامی" بود. آن‌ها در این درس، اسلامی را که دوست داشتند آموزش می‌دادند. این آموزش‌ها جنبه احساسی و نه عقلی داشتند. بنابراین با کلمات آن‌ها احساسات شما برانگیخته می‌شد و این اولین مرحله بود. مرحله دوم آموزش‌های نظامی بود."

او توضیح داد که نیروهای داعش این درس‌ها را از عراق و در جریان مبارزات ضد آمریکایی آموخته‌اند. به گفته این فراری، طی درگیری‌ها در سوریه، داعش تلاش می‌کرد تا عملیات‌ها را در هر شهر جدید، تغییر دهد.

این فراری از داعش گفت: "نیروهای داعش ابتدا برای جذب مردم با مهربانی با آن‌ها برخورد می‌کردند تا به چیزهایی که نیاز دارند دست پیدا کنند، چرا که آن‌ها در حکومت سوریه به شدت تحت فشار بودند. وقتی که نیروهای داعش موفق به جذب مردم شدند ناگهان از افرادی مهربان به نیروهای ظالم و خشن تغییر کردند. تو یا با منی یا علیه من و هیچ چیز در این بین نیست."

قوانین شریعت

در تمام شهرها و روستاهای تحت کنترل داعش آن‌ها قدیمی‌ترین و محافظه‌کارانه‌ترین نوع شریعت را اجرا می‌کردند. قوانین مربوط به ظاهر به شدت اجرا می‌شدند، ریش برای مردان،‌ حجاب کامل برای زنان و این باید توسط تمام جمعیت رعایت می‌شد.

این فراری گفت: "هرچیزی که عقاید آن‌ها را رد کند، ممنوع است، هر کسی از چیزی که آن‌ها رد می‌کنند، پیروی کند مرتد است و باید کشته شود. "

مرد فراری از داعش با اشاره به استفاده از افراد خارجی به عنوان نیروهای انتظامی و پلیسی این گروه گفت که این روش عامدانه‌ افراد داعش بود که از خارجی‌ها برای پاسبانی در شهرهای تحت تصرفشان استفاده کنند.

او گفت: "دولت اسلامی مردم را از کشورهای دیگر با ملیت‌های مختلف می‌آورد. کسانی که کاملا جوان و در سنی بودند که آن‌ها می‌توانستند مغزشان را شست و شو دهند و عقاید خود را به آن‌ها آموزش دهند؛ این چنین آن‌ها می‌توانستند منطقه را کنترل کنند البته نه از طریق مردم منطقه بلکه توسط نیروها و مردان خودشان که برای این امور آموزش دیده بودند."

رهبر "حکومت اسلامی"، ابوبکر البغدادی، خودش را "خلیفه" نامیده است. او از تمام مسلمانان در سراسر جهان خواسته تا با او بیعت کنند، کاری که توسط سایر رهبران مذهبی در منطقه محکوم شده است. اما برخی گزارش‌ها از موصل نیز وجود دارند که داعشی‌ها از روش‌های حیله گرانه و عوام‌فریبانه برای اطمینان‌ سازی استفاده می‌کنند. موانع امنیتی برداشته شده، خطوط برق بازسازی شده‌اند و حقوق‌ها پرداخت می‌شوند ... اگر این‌ها به نتیجه نرسد، داعش می‌تواند مانند دفعات پیش بر شلاق و شمشیرش تکیه کند.»


ویدیو : زندگی در بین داعشیان بی‌رحم