زندگی در بهشت و جهنم+ تصاویر : زندگی در بهشت و جهنم+ تصاویرآنان که از عصرهای ...



زندگی در بهشت و جهنم+ تصاویر
آنان که از عصرهای مختلف گذشتند، در اصل آن قدر مانده اند که صاحب هویت و سنت شده اند. چنین مردمانی، در هر جای عالم که باشند، یک ویژگی مشترک دارند: سر سختی.
گوچ نشینان قرقیز ساکن در شمال افغانستان، یکی از این مردمان سرسخت اند که به جای زانو زدن در برابر سختی ها، سختی ها را به زانو در آورده اند! یکی از رسانه ها در باره منطقه زندگی آنها از تعبیر «بین بهشت و جهنم» استفاده کرده است؛ بهشت برای شادی این مردم و صفای طبیعتش و جهنم برای کمبود امکانات طبیعی و مادی و سختی زندگی اش.
بنا بر این گزارش، از سر سختی این مردمان قرقیز تصاویری ثبت کرده که می بینیم:

تصاویر جهنم و بهشت , بهشت و جهنم , بهشت و جهنم در قرآن

 جهنم و بهشت , عکس بهشت و جهنم , تفاوت بهشت و جهنم

تصاویر بهشت , چرا 7 آبان ماه روز جهانی کوروش کبیر است؟ زندگی‌نامه و تصاویر , تصاویر روایات در مور مقدس بودن تلاش همسران در زندگی زناشویی

جهنم دوزخ بهشت , عکس دو تیکه ی بهشت و جهنم , تصاویر جهنم

تصاویر حوریان در بهشت , زندگی تان را با پوزخند جهنم نکنید , زندگی سخت دختر 17 ساله در تهران تصاویر

حیواناتی در جهنم دره زندگی میکنن , تصاویر وکلیپ هایی از زندگی مردم نخستین , تصاویر قطار زندگی

نظر پاپ در مورد بهشت و جهنم , آخرین نظر پاپ در مورد بهشت و جهنم , زندگی کاری میثم رستگاری بازیگر خنده بازار تصاویر

بازیگران ایرانی که در خارج ایران زندگی می کنند تصاویر بازیگران , زندگی نامه و تصاویر شخصی داریوش فرضیایی , سبک زندگی

زندگی , بهشت , پردیس زندگی

بهشت زهرا , تصاویر زیبا , مجله تصویر زندگی

تصاویر , جهنم , تصاویر گرافیکی با اسم درخواستی شما

حس خوب زندگی , مهارت های زندگی , سینما پردیس زندگی

زندگی نامه سعدی , زندگی زیباست , تصاویر عاشقانه

زندگی آنلاین , امید به زندگی , زندگی نامه

تصاویر خنده دار , هزینه ی زندگی در شهرهای مختلف , تصاویر محرم


پامیر کوهستان بسیار بلندی در آسیای مرکزی است
قسمت اعظم این سرزمین متعلق به تاجیکستان و قرقیزستان و مابقی جزء افغانستان و پاکستان است. در مشرق به دشتها و ریگزارهای ترکستان چین منتهی شود و در شمال به فرغانه و به مغرب در طول سیلابهائی که آمودریا از آنها تشکیل می‌شود به پستی می‌گراید و در جنوب آن رشته‌کوه قره‌قوروم واقع است.
کوههای پامیر در حدود ۷۰۰۰۰ کیلومترمربع مساحت دارد. ارتفاع این سرزمین که از سطح دریا در حدود ۴۰۰۰ متر است باعث سختی آب و هوای آن شده‌است چنانکه زمستان در این منطقه هفت ماه طول می‌کشد و تنها در یک ماه (ماه ژوئیه) شبها شب‌نم نمی‌باشد و حرارت روزها گاه به ۷۰ درجه می‌رسد. پامیر هوائی خشک دارد و باران و برف در آن بندرت می‌بارد. بادهای آن بسیار سرد است ولی شدید نیست لکن با خشکی آب و هوا دریاچه‌های متعددی در آنجا هست که برخی وسیع باشد لیکن آب این دریاچه‌ها روبه نقصان است چنانکه بعضی بکلی از میان رفته‌است. از جمله دریاچه‌های آن قره‌کول با ۳۰۰ هزارمترمربع مساحت و ساری‌گول با ۴۲۶۷ مترمربع مساحت است.
غالب رودهای پامیر به‌طرف مغرب یعنی آمودریا که به دریاچه آرال می‌ریزد جاریست و بقیه به‌طرف شرق یعنی رود تاریم متوجه‌است.
کوه مرتفع پامیر موسوم به تغارمه ۷۸۹۹ متر ارتفاع دارد.
ظاهراً سکنهٔ فعلی هند و ایران از این معبر گذشته و در این دو مملکت سکنی گزیده‌اند. از جبال مهمی که از این عقدهٔ کوهستانی آغاز می‌شود در شمال، رشته‌کوههای تیانشان است که از حوالی سمرقند تا داخلهٔ ترکستان چین امتداد دارد و در جنوب کوههای کوئن‌لُن و قراقروم و هیمالیا که همه بموازات یکدیگر از شمال غربی به جنوب شرقی امتداد دارند و از دره‌های مابین آنها هر یک رودی جاری است. در جانب غربی این نجد دو رشته‌جبال از پامیر آغاز می‌شود یکی سلسلهٔ جبال هندوکوه یا هندوکش و دنباله‌های آن یعنی کوه‌بابا و سپیدکوه و سیاه‌کوه و کوههای شمال خراسان. دیگر سلسلهٔ سلیمان که در امتداد رود سند بجهت جنوب ممتد می‌شود و به بلوچستان و سواحل اقیانوس هند می‌انجامد و راههای اصلی سرزمین‌های مجاور نجد پامیر یعنی افغانستان و پنجاب و ترکستان و کاشغر و ایران همه از میان همین سلسله کوههاست.

( منبع: ویکی پدیا)

rouzegareno.ir

 

 

 

 


ویدیو : زندگی در بهشت و جهنم+ تصاویر