زنبور عسل مامور محیط زیست ایرباس : اخبار اجتماعی - زنبور عسل مامور محیط زیست ...




اخبار اجتماعی - زنبور عسل مامور محیط زیست ایرباس

هر زنبور عسل در منطقه ای به مساحت 12 کیلومتر مربع در پرواز است. با استفاده از همین ویژگی می توان مساحت کامل فرودگاه را تحت پوشش قرار داد.

شرکت ایرباس از زنبور عسل برای بررسی وضعیت محیط زیست یکی از کارخانه های خود استفاده می کند.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، در فرودگاه هامبورگ آلمان، می توان به طور مستمر صدای وز وز زنبورهای عسل را شنید. اینجا زنبورهای عسل با آرامش وصف نشدنی مشغول انجام ماموریت مهم و دقیقی هستند. این ماموریت، بررسی وضعیت محیط زیست در محیط فرودگاه است.

فرودگاه هامبورگ میزبان یکی از مراکز مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس است.

این زنبور عسل با این ماموریت به فرستاده ویژه شرکت هواپیماسازی ایرباس در امور محیط زیست تبدیل شده است.

رئیس امور محیط زیست شرکت ایرباس در این باره گفت: موضوع محیط زیست نقش مهمی را برای ما ایفا می کند. نقش این زنبور عسل برای بررسی و برآورد تاثیر ما برای طبیعت، بسیار مهم است.

هر زنبور عسل در منطقه ای به مساحت 12 کیلومتر مربع در پرواز است. با استفاده از همین ویژگی می توان مساحت کامل فرودگاه را تحت پوشش قرار داد تا در نهایت با بررسی و آزمایش عسل این زنبورها، گزارشی های بیولوژیکی مهمی درباره وجود فلزات و زباله های شیمیایی در محیط زیست به دست آورد.

همه این گزارش ها و نتایج زیست محیطی از طریق آزمایش عسل این زنبورها به دست می آید.

کارخانه مونتاژ نهایی محصولات هواپیماسازی ایرباس در شهر هامبورگ

محیط زیست , سازمان محیط زیست , روز جهانی محیط زیست

 

یکی از مسؤولان نگهداری زنبورها در فرودگاه هامبورگ در این باره می گوید: نتیجه آزمایش بر روی عسل زنبورها بسیار خوب هستند. از خوش شانسی ما همه نتایج به دست آمده نشان می دهد سطح آلودگی زیست محیطی کمتر از مقدار استاندارد برای مواد غذایی است.
 
زنبورهای عسل شرکت کننده در این برنامه حدود 160 کیلوگرم عسل را در سال تولید می کنند که به صورت هدیه میان کارگران و کارمندان شرکت ایرباس شعبه هامبورگ توزیع می شود.

هامبورگ آلمان در کنار تولوز فرانسه، سویل اسپانیا و تیانجین چین چهار شهری هستند که مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در آنها انجام می شود.

 اخبار اجتماعی - عصرایران


ویدیو : زنبور عسل مامور محیط زیست ایرباس