زمان و مکان دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ :   اخبار سیاست خارجی - زمان و مکان ...



مکان های دیدنی ایران , زمان بازی ایران سوریه , مکان های تاریخی ایران

 

اخبار سیاست خارجی - زمان و مکان دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵

منابع خبری گفته‌اند ایران و گروه ۱+۵ ماه سپتامبر در سطح مدیران سیاسی در نیویورک دیدار می‌کنند.

به گزارش فارس، رسانه ایتارتاس خبر داده ایران و گروه موسوم به ۱+۵ ماه سپتامبر در نیویورک در سطح مدیران سیاسی دیدار می‌کنند. این رسانه این خبر را از قول یک منبع نزدیک به گروه ۱+۵ اعلام کرده است.

وی گفت که انتخاب مکان این مذاکرات قطعی شده و دو طرف رایزنی‌ها را در اواخر ماه سپتامبر از سر خواهند گرفت. پیش از این، سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران اعلام کرده بود که به احتمال زیاد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ برگزار می‌شود.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل ۱۶ سپتامبر (اواخر شهریور) آغاز خواهد شد. اولین نشست ایران و گروه ۱+۵ در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی هم سال گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک انجام شد.

در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای میان دو طرف که در شهر وین و به مدت نزدیک به سه هفته برگزار شد، علیرغم ابراز علاقه طرفین، دستیابی به توافق جامع نهایی میسر نشد. ایران و گروه ۱+۵ در جریان این نشست تصمیم گرفتند که مذاکرات و اجرای توافق شش ماهه ژنو را به مدت چهار ماه تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) تمدید کنند.

در حال حاضر عمده ترین اختلافات بر سر تعداد و ظرفیت سانتریفیوژهای ایران، راکتور آب سنگین اراک و مدت زمان اجرای توافق جامع نهایی است. قرار است طی توافق جامع، پرونده اتمی ایران به شکل نهایی حل و فصل و تحریم های صورت گرفته علیه این کشور هم لغو شود.

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو : زمان و مکان دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵