زمان راه‌ اندازی پرواز مستقیم ایران - آمریکا : قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ...


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: تلاش می‌کنیم از ابتدای سال جدید میلادی (11 دی ماه) مقدمات راه اندازی اولین خط هوایی مستقیم بین ایران و آمریکا فراهم شود. خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: تلاش می‌کنیم از ابتدای سال جدید میلادی (11 دی ماه) مقدمات راه اندازی اولین خط هوایی مستقیم بین ایران و آمریکا فراهم شود.

علی محمدی نوریان امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواشناسی در جمع خبرنگاران گفت: این شرایط برای تسهیل رفت و آمد هموطنان خارج از کشور انجام می شود.

وی در پاسخ به اینکه آزادسازی قیمت‌های حمل و نقل هوایی در چه مرحله ای است، گفت: با کمک بخش خصوصی و نه دولت تا پایان سال جاری زمینه را برای متنوع سازی پروازها و مناطق محروم فراهم خواهیم کرد. البته مرحله بعد از متنوع سازی پروازها آزادسازی مسیرهای پرواز است.

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور مهرماه امسال در نشست با مدیران دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در تشریح نتایج دیدار رئیس‌جمهور با ایرانیان مقیم نیویورک گفته بود: دکتر روحانی در راستای رفع مشکلات رفت و آمد هموطنان مقیم آمریکا، دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا را صادر کرد.

به عبارت دیگر، خبر دستور رئیس‌جمهور ایران برای امکان‌سنجی این پرواز مدت کوتاهی پس از سفر او به نیویورک و مکالمه تلفنی با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا منتشر شده بود.

همچنین علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این درباره برقراری پرواز مستقیم ایران - آمریکا با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مسایل مربوط به این پرواز، سیاسی است، گفته است: سازمان هواپیمایی کشوری بستر فنی این پرواز را فراهم می‌کند که در این راستا، این بسترهای فنی تاحدودی فراهم شده است و منتظر علائمی از سوی مسئولان سیاسی کشور هستیم تا این پرواز عملیاتی شود.

فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم گفته است که دولت از شرکت‌های هواپیمایی خواسته است برای راه‌اندازی پرواز مستقیم ایران-آمریکا اعلام آمادگی کنند.

پرورش اعلام کرده است که اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور، در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی از آنها خواسته برای برقراری پرواز مستقیم اعلام آمادگی کنند و شرکت هما نیز در پاسخ به این نامه برای برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا اعلام آمادگی کرده است.


ویدیو : زمان راه‌ اندازی پرواز مستقیم ایران - آمریکا