زمان برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات : بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها ...


بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی از 18 تا 24 آبان ماه سال جاری در مصلای تهران برگزار می‌شود. خبرگزاری مهر: مهران عباسی انارکی مشاور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت مدیره نشر‌آوران (موسسه مجری نمایشگاه مطبوعات)، درباره آخرین تصمیم‌ها در خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات در سال جاری، گفت: بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها هجدهم تا بیست و چهارم آبان ماه سال جاری در مصلای تهران برگزار می شود.

عباسی انارکی افزود: به منظور تسهیل در امور اجرایی و غرفه‌سازی، محل برگزاری نمایشگاه از پنج روز قبل در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت تا نسبت به غرفه آرایی و آماده سازی اقدام کنند.

این مقام مسئول در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه اغلب فعالیت‌های این دوره از نمایشگاه با حضور و مشورت و همراهی تشکل‌های صنفی و مطبوعاتی و صاحبنظران بخش مطبوعات و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود، گفت: ضوابط حضور رسانه‌ها، تعرفه واگذاری غرفه‌ها، متراژ اختصاصی رسانه‌ها و برخی مسائل جزئی اجرایی و برنامه‌های جنبی در حال تدوین است و به زودی از طریق سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی در همین زمینه به تخفیف ویژه نمایشگاه بیستم برای نشریات و رسانه‌های نوپا اشاره و بر این نکته نیز تاکید کرد: چینش غرفه‌ها و جانمایی رسانه‌ها در این دوره در اختیار صنوف مطبوعاتی و با مشورت با رسانه‌ها انجام خواهد شد و معاونت مطبوعاتی تصدی‌گری در این حوزه نخواهد داشت.

رئیس هیات مدیره موسسه مطبوعاتی نشرآوران همچنین از تشکیل کارگروه‌های متعدد و متنوعی در این دوره خبر داد و گفت: کمیته‌های مطبوعات و خبرگزاری‌ها، رسانه‌های خارجی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات و کمیته نشست‌های تخصصی و جانبی و ... از جمله این کمیته‌هاست.

عباسی انارکی همچنین تصریح کرد: با توجه به حضور جوانان و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه مطبوعات و رسانه به خصوص از شهرستانها در نمایشگاه، پیش‌بینی‌هایی در خصوص حضور ویژه اساتید ارتباطات و پیشکسوتان مطبوعاتی، نویسندگان و سردبیران مطرح کشور در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه در تلاش هستیم برای توجه بیشتر به بخش اطلاع‌رسانی فضای ویژه‌ای هم در اختیار روابط عمومی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف که خواستار حضور در نمایشگاه هستند، قرار دهیم.

مشاور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در خصوص نحوه حضور نشریات استانی در این دوره از نمایشگاه مطبوعات نیز گفت: مشارکت نشریات استانی به دو شکل پیش بینی شده است به طوری که آن دسته از نشریات که توان اجرایی متناسبی دارند، با غرفه‌ای مستقل در نمایشگاه شرکت می‌کنند و دسته دیگر با همکاری ادارات کل استانی وزارت ارشاد به صورت متمرکز در نمایشگاه حاضر خواهند شد.


ویدیو : زمان برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات