زمان انتشار نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور/انتشار دفترچه انتخاب رشته كنكوریها 9 مرداد :



با اعلام زمان انتشار نرم افزار انتخاب رشته مجازی كنكور

دفترچه انتخاب رشته كنكوریها 9 مرداد منتشر می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور از انتشار نرم افزار انتخاب رشته مجازی كنكور از 48 ساعت پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 91 بر روی سایت این سازمان خبر داد.

 

انتشار دفترچه انتخاب رشته عملی کنکور از امروز , دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 95 , دفترچه انتخاب رشته کنکور 95

 

حسین توكلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این نرم افزار گفت: این نرم افزار امكان انتخاب رشته براساس اطلاعات آزمون سراسری سال 90 را فراهم می‌كند كه كلیه داوطلبان مجاز می‌تواند قبل از انتخاب رشته اصلی با وارد كردن برخی از اطلاعات آزمونی خود در این نرم افزار، شانس قبولی را براساس انتخاب‌های داوطلبان سال قبل مشاهده نموده و از آن در انتخاب رشته اصلی خود استفاده كنند.

وی همچنین از انتشار ویژه نامه انتخاب رشته آزمون سراسری سال تحصیلی 91 خبر داد و اظهار كرد: این ویژه‌نامه كه از طریق هفته نامه "پیك سنجش" روز دوشنبه 9 مرداد ماه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، توصیه‌ها، راهنمایی‌ها و نكات ضروری برای انتخاب رشته ذكر شده است.

توكلی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد پیش از انتخاب رشته از طریق دفترچه راهنمایی كه پیش از انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش و متعاقب آن از طریق باجه‌های پستی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد با نحوه انتخاب رشته‌ آشنا شوند.

وی درباره جزئیات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته كنكور گفت: این دفترچه‌ها در سه نوع مختلف برای داوطلبان گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی و هنر و زبان‌های خارجی»، «علوم تجربی و هنر و زبان‌های خارجی» و «علوم انسانی و هنر و زبان‌های خارجی» منتشر خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین با اشاره به انتشار كتاب "انتخاب رشته، انتخاب آینده" تصریح كرد: در ویرایش جدید این كتاب، فرآیند اجرایی انتخاب رشته و اطلاعات تكمیلی مربوط به آن مشخص شده كه می‌تواند داوطلبان، مشاوران، والدین و كارشناسان آموزشی را در انتخاب هرچه بهتر، شناخت عوامل اثرگذار بر آن و همچنین مسائل فنی و تخصصی انتخاب رشته راهنمایی كند.

وی درباره زمان و نحوه انتشار این كتاب افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از طریق اطلاعیه‌ای كه از امروز بر روی سایت قرار می‌گیرد از نحوه و زمان انتشار این كتاب مطلع شوند.

گفتنی است نتایج اولیه كنكور تا 15 مرداد ماه منتشر خواهد شد./ایسنا

 


ویدیو : زمان انتشار نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور/انتشار دفترچه انتخاب رشته كنكوریها 9 مرداد