زمان افتتاح متروی شهر آفتاب : معاون شهردار تهران با بیان اینکه عملیات احداث ...


معاون شهردار تهران با بیان اینکه عملیات احداث مترو شهر آفتاب با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی اکنون در مرحله تزییات داخلی و نصب پله برقی است، تصریح کرد: پایان فروردین مترو شهر افتاب افتتاح می شود. خبرگزاری مهر: معاون شهردار تهران با بیان اینکه عملیات احداث مترو شهر آفتاب با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی اکنون در مرحله تزییات داخلی و نصب پله برقی است، تصریح کرد: پایان فروردین مترو شهر افتاب افتتاح می شود.

سید جعفرتشکری هاشمی با اشاره به آخرین بازدید خود از پروژه ایستگاه مترو شهر افتاب در روز چهارشنبه ۱۸فروردین ماه گفت: عملیات تونل سازی خط مترو فرودگاه امام خمینی(ره) – پرند در ایستگاه شهرافتاب  بصورت صد در صد به اتمام رسیده است .

وی با تاکید براینکه عملیات احداث این ایستگاه هم اكنون در مراحل نازك كاری و نصب تجهیزات و پله های برقی قرار دارد.: تصریح کردبا توجه به اینکه معماری ایستگاه مترو شهرآفتاب، ایرانی- اسلامی و برگرفته از بنای تاریخی چهلستون اصفهان است اکنون عملیات بنای ان در دست احداث است .

به گفته معاون شهردار تهران مساحت این ایستگاه ۲۵ هزار متر مربع و تقریباً ۳ برابر ایستگاه های معمولی است که با توجه به اینکه مستقیمابه داخل نمایشگاه شهر افتاب دسترسی دارد به منظور امكان مسافرگیری از دو طرف ، به صورت جزیره ای ساخته شده است.

تشکری هاشمی ادامه داد :مسیر تونلی فاز نخست پروژه خط مترو تهران –پرند به طول ۵ و نیم كیلومتر به دو روش ترانشه باز و ترانشه بسته(روش اتریشی) حفاری و ساخته شده است


ویدیو : زمان افتتاح متروی شهر آفتاب