زمان آغاز اعزام زائران حج عمره : معاون سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام اولین ...


معاون سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام اولین گروه زائران ایرانی به سفر عمره مفرده از روز پنجشنبه 13 آذر ماه خبر داد و گفت: در این مرحله مشکل مدت ویزای پرسنل خدماتی سازمان برای اقامت برطرف شده است. خبرگزاری مهر: معاون سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام اولین گروه زائران ایرانی به سفر عمره مفرده از روز پنجشنبه 13 آذر ماه خبر داد و گفت: در این مرحله مشکل مدت ویزای پرسنل خدماتی سازمان برای اقامت برطرف شده است.

ناصر خدرنژاد افزود: در مرحله اول اعزام زائران به عمره بیش از 200 هزار نفر اثبت نام کرده اند و متقاضیان با داشتن اولویت تا 450 می توانند برای ثبت نام به کاروانها مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال اعلام اولویت جدید در صورت خالی بودن ظرفیت کاروانها وجوددارد ، گفت: تا روز 12 آذر چنانچه ظرفیتها باز هم خالی بود 50 اولویت دیگر از سوی سازمان اعلام خواهد شد.

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در مرحله اول 700 تا 750 هزار نفر به عمره اعزام می شوند، تاکید کرد: اعزام زائران از 13 آذر آغاز و تا 20 اسفند ادامه پیدا می کند و ثبت نام مرحله دوم نیز از اوایل اسفند ماه شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه 6 میلیون نفر پشت نوبت اعزام به عمره هستند گفت: در صورتیکه امکانات اقامتی عربستان مناسب زائران ایرانی باشد می توانیم ظرفیت اعزام زائران را افزایش دهیم.

خدرنژاد به مشکل مدت اقامت نیروهای ستادی و خدماتی عمره اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم عربستان از امسال طول مدت ویزای عمره کاهش پیدا می کند که پس از رایزنی مشکل نیروهای خدماتی در مرحله اول حل شد و در مرحله بعد نیز در حال مذاکره با مقامات این کشور هستیم.


ویدیو : زمان آغاز اعزام زائران حج عمره