زمانی برای تزیین قلب خانه : قلب خانه آشپزخانه است و چیزی که بیش از همه در این ...



تزیین خانه عروس برای جهاز دیدن , تزیین خانه برای ولنتاین , تزیین خانه برای عروسی


قلب خانه آشپزخانه است و چیزی که بیش از همه در این قسمت توجه افراد را به‌خود جلب می‌کند کابینت‌های نصب شده در آشپزخانه است.

 خیلی‌ها، به‌خصوص خانم‌ها دوست دارند آشپزخانه به كابینت‌هایی مقاوم و البته زیبا و خوشرنگ مجهز شده باشد تا به مرور زمان از چشم آنها نیفتد یا باعث خستگی‌شان نشود، به همین‌خاطر شما در انتخاب و خرید كابینت باید دقت زیادی كنید و داشتن اطلاعاتی در این مورد به شما كمك می‌كند تا كابینتی با قیمت مناسب، مقاوم و ظاهری برازنده برای آشپزخانه خانه خود خریداری كنید.

چند نوع كابینت داریم
كابینت‌ها به 2دسته مدرن و كلاسیك تقسیم می‌شوند. كابینت‌های كلاسیك كه سنتی هم نامیده می‌شوند داری ارتفاع كم و عرض و عمق بیشتری هستند و در خیلی از موارد از چوب برای طراحی این نوع كابینت‌ها استفاده می‌شود اما یكی از تفاوت‌های چشمگیر این نوع كابینت‌ها حاشیه نگاری‌های انجام شده روی آنهاست كه ظاهر زیبایی به كابینت می‌دهد.

 

كابینت‌های مدرن مشخصه بارزشان ظاهر ساده‌شان است. این كابینت‌ها ارتفاعی بلند و عرض كمتری نسبت به كابینت‌های كلاسیك دارند.

 

اما چیزی كه در خرید هر نوع كابینتی اهمیت دارد تمام‌ ام دی اف بودن آن است؛ یعنی اینكه كابینت، كانتر كه اسكلت كابینت به‌حساب می‌آید، درها و... . همگی تمام‌ ام دی اف باشد و توجه داشته باشید كه از صفحات شركتی برای كابینت خود استفاده كنید چراكه صفحه و ورقه روی آن یك تكه و كار با دوام‌تر است. در بازار فعلی صفحات كابینت به 5دسته تقسیم می‌شود. صفحه كابینت‌ ام دی اف 32میل، روكش اچ پی‌ال با صفحه‌ ام دی اف، روكش اچ پی‌ال با صفحه نئوپان، روكش اچ پی ال با صفحه سنگ مصنوعی تمام اكریلیك و روكش ملامینه با صفحه پلی وود.

 

اما شاید در میان این دسته‌بندی مرسوم‌ترین نوع صفحه كابینت همان صفحه ‌ام دی اف 32میل باشد كه معمولا روكش اچ‌پی ال دارد. این صفحه مقاومت بیشتری در برابر آب و خرابی دارد صفحات نئوپان قیمت كمتری دارند اما در برابر آب، آتش و خراش مقاومت كمتری دارند و خیلی زود كیفیت خود را از دست می‌دهند.

 

البته محصول دیگری با عنوان پلی وود در بازار به چشم می‌خورد كه از چوب و پلاستیك ساخته شده و ضخامت زیادی دارد. این نوع كابینت در برابر رطوبت، آب و آتش مقاوم است. از مشخصه‌های دیگر آن می‌توان به قابلیت تعمیر، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، دارا بودن وزنی سبك و ضد‌لك بودن آن اشاره كرد.

پیشنهادی برای خرید كابینت
رنگ و طرح كابینت هم در چشمنواز دیده شدن آشپزخانه شما تأثیر زیادی دارد. اگر آشپزخانه شما كوچك است یا نورگیری كمی دارد بهتر است از كابینت‌هایی با رنگ روشن استفاده كرده و از رنگ‌های تیره مثل قرمز، قهوه‌ای یا آبی و... پرهیز كنید. این رنگ‌ها خیلی زود شما را خسته خواهند كرد اما تلفیقی از رنگ‌های گرم و سرد می‌تواند فضای آشپزخانه را دلنشین و گرم جلوه دهد.

 

اگر آشپزخانه شما سقف كوتاهی دارد می‌توانید از كابینت‌های چوبی با خطوط و دستگیره‌های عمودی استفاده كنید و اگر سقف بلندی دارد از كابینت‌های چوبی با خطوط و دستگیره‌های افقی. اگر وسایل آشپزخانه شما زیاد است، می‌توانید روی ملحقات كابینت حساب باز كنید و حین خرید كابینت از قفسه، سینی، كشو و ... هم استفاده كنید تا هم محیط آشپزخانه‌تان خلوت‌تر و هم زیبایی محیط آن بیشتر شود.

 

یراق‌آلات كابینت هم بسیار مهم است. ظرافت در خرید این نوع وسایل اهمیت دارد اما سعی كنید یراق‌آلات به قدری ظریف نباشد كه خیلی زود و با چندبار باز و بسته كردن درها و كشوهای كابینت مقاومت خود را از دست داده و بشكند. لازم است بدانید برای آن دسته از افرادی كه دچار محدودیت‌های فیزیكی یا نقص عضو هستند نیز یراق‌آلات مخصوصی وجود دارد كه كار آنها را در استفاده از كابینت‌ها آسان می‌كند.

 

فراموش نكنید كه تنها كابینت نیست كه به ظاهر آشپزخانه شما زیبایی می‌بخشد. پس از انتخاب كابینت شما باید به فكر پیشخوان هم باشید كه باید از بیش از یك ماده ساخته شده و مقاومت بسیاری داشته و ضد‌خش و لك باشد.

به غیراز كابینت‌های معمولی در بازار، كابینت‌های سفارشی و نیمه‌سفارشی هم وجود دارد. كابینت‌های معمولی به‌صورت پیش‌ساخته در كارگاه‌های ساخت كابینت موجود است و پس از اینكه سفارش دادید خیلی زود آماده می‌شود.

 

كابینت‌های نیمه‌سفارشی این امكان را دارند تا مشتری از میان 2گزینه، اندازه و شكل یك مورد را با توجه به بودجه‌اش انتخاب كند. اما كابینت‌های سفارشی همانطور كه از نامش پیداست این اجازه را به شما می‌دهند كه نسبت به فضایی كه در اختیار دارید و با توجه به رنگ، شكل و طرح مورد نظرتان، سفارش بدهید و طبق درخواست‌تان كابینت ساخته می‌شود كه زمان تحویل آن كمی طولانی‌تر خواهد بود.

 

استفاده از وسایل دور ریختنی برای تزیین خانه , تزیین خانه برای سالگرد ازدواج , تزیین خانه


به چه نكاتی دقت كنیم
از مسائل مهمی كه در خرید كابینت باید به آن دقت كرد لولاهای به‌كار رفته در آن است كه بهتر است از نوع آرام بند باشد. حتی می‌توانید از یراق‌آلات آرام بند استفاده كنید. استفاده از لولاهای آرام بند باعث می‌شود كه در زمان رها شدن، در كابینت آرام بسته شود. درباره آبچكانی كه در كابینت خود استفاده می‌كنید، باید به جنس آن دقت كنید چراكه بعضی از آبچكان‌ها پس از مدتی به‌خاطر جنس بدی كه دارند زنگ می‌زنند. حتما حین خرید از فروشنده بخواهید كه آبچكان ضد‌زنگ به شما بدهد.

حواستان باشد كه نوعی كابینت با نام «های گلاس براق» در بازار موجود است كه جنس آن چینی است و اگر به روكش آن دقت كنید متوجه موج‌دار بودن آن خواهید شد. هرچند مدل‌های «های گلاس خارجی» به نسبت بهتر هستند و مقاومت بیشتری دارند در نظر داشته باشید برای خرید این نوع كابینت باید هزینه بیشتری بكنید. اگر قصد خرید كابینت كلاسیك را دارید و دلتان می‌خواهد روی كابینت ابزار خورده باشد نیز مشكلی نیست.

 

شما حین خرید می‌توانید مدل ابزار دلخواه خود را انتخاب كرده و سپس با سفارش آنها، ابزار مورد نظر با دستگاهی مخصوص روی كابینت‌ها ایجاد می‌شود. حتی شما این امكان را دارید كه از روكش دلخواه خود برای كابینت خانه‌تان استفاده كنید و دست‌تان برای انتخاب روكش كابینت هم باز است. از دیگر نكاتی كه باید حین خرید كابینت به آن دقت كرد سینك آشپزخانه است.

 

حتما از سینك پی وی سی استفاده كنید چراكه تنها جایی كه بیش از قسمت‌های دیگر در معرض خرابی قرار دارد سینك آشپزخانه است و استفاده از سینك پی وی سی كه پلاسیك بیشتری در ساخت آن به‌كار رفته، مقاومت سینك و كابین آن را بیشتر و عمر سینك آشپزخانه‌تان را طولانی‌تر خواهد كرد، به همین‌خاطر ضخامت 16میل گزینه خوبی در انتخاب كابین سینك آشپزخانه است.

منبع : hamshahrionline.ir


ویدیو : زمانی برای تزیین قلب خانه