زلزله، سونی را تعطیل کرد! : کارخانه‌ی سازنده‌در چند روز گذشته دو زلزله‌ی جدی ...


کارخانه‌ی سازنده‌در چند روز گذشته دو زلزله‌ی جدی در جنوب ژاپن رخ داده که در کنار همه‌ی پیامدها، فعالان تکنولوژی در این کشور را هم تحت‌تاثیر قرار داده است.ی سنسورهای دوربین سونی کار خود را متوقف کرده و این به‌معنای وقفه در کار کل صنعت گوشی‌های هوشمند است. مجله دیجی کالا - فرشته سلیمانی: در چند روز گذشته دو زلزله‌ی جدی در جنوب ژاپن رخ داده که در کنار همه‌ی پیامدها، فعالان تکنولوژی در این کشور را هم تحت‌تاثیر قرار داده است. از جمله این‌که به‌خاطر مصونیت از آسیب‌های احتمالی، سونی موقتا تولید کارخانه‌های سازنده‌ی سنسور دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را در شهرهای ناکازاکی و کوماموتو متوقف کرده است.

زلزله , سونی , زلزله نگاری

این در حالی است که هرگونه توقفی در تولیدات حوزه‌ی موبایل و تکنولوژی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر کل این صنعت داشته باشد؛ این موضوع وقتی پررنگ‌تر می‌شود که بدانیم بعضی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی تلفن همراه (از جمله اپل) از سنسورهای سونی استفاده می‌کنند و بنابراین ممکن است تا مدتی قادر به تولید گوشی نباشند.

البته هشدار زلزله در ژاپن فقط متوجه سونی نبوده و بقیه‌ی فعالان صنایع الکترونیک هم نیاز به توقف تولید را حس کرده‌اند. هوندا، میتسوبیشی، نیسان و تویوتا هم ناچار به تعطیل کردن بخشی از کار خود از جمله تولید قطعات داخلی خودرو شدند. حتی شرکت رنساس (Renesas) که تولیدکننده‌ی تراشه‌های خودور است، به‌طور موقت و تحت‌تاثیر زلزله‌های اخیر ژاپن کار خود را متوقف کرده. هرچه باشد خطر پس‌لرزه (هرچند خفیف) ژاپن را تهدید می‌کند و این می‌تواند منجر به خسارت‌های وحشتناکی در کارخانه‌ها شود.


ویدیو : زلزله، سونی را تعطیل کرد!