زاینده رود، متروی اصفهان را زیر آب برد؟ :   اخبار اجتماعی - زاینده رود، متروی ...



سانحه سقوط سانتافه در متروی اصفهان , طراحی سایت در اصفهان , اصفهان

 

اخبار اجتماعی - زاینده رود، متروی اصفهان را زیر آب برد؟/ معاون اجرایی مترو: فقط نشتی داشتیم که طبیعی است

معاون اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان خبر بالا آمدن آب رودخانه زاینده رود و زیر آب رفتن ایستگاه متروی نزدیک به سی و سه پل را تکذیب کرد.

'سعید کورنگ بهشتی' گفت: وجود آب در مسیر ساخت مترو امری طبیعی است زیرا مسیر مترو 21 متر زیر زمین و زیر سطح آب حفر می شود.

او گفت: در حفاری همه ایستگاه ها و مسیرهای مترو چه واقع در مسیر زاینده رود و چه غیر از آن، آب وجود داشته و این آب همواره حین عملیات اجرایی پمپاژ می شود.

معاون اجرایی سازمان قطارشهری اصفهان گفت: مسیر مترو تا 10 کیلومتری شمال اصفهان تکمیل شده و در این مسیر، میزان نشت آب جزیی و در 10 کیلومتر جنوبی بدلیل تکمیل نشدن سازه و فونداسیون میزان آب بیشتر است.

او گفت: هنوز ایستگاه ها تکمیل نیست و پس از تکمیل سازه، آب موجود پمپاژ می شود.

'کورنگ بهشتی' گفت: بنابراین وجود آب در مسیر حفاری امری طبیعی بوده و ربطی به بازشدن آب زاینده رود ندارد ضمن اینکه جریان آب زاینده رود از بیش از یک هفته پیش کاهش یافته و بازگشایی آن مربوط به یک ماه قبل است.

او با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر وجود آبراه قدیمی مربوط به عصر صفوی در مسیر حفاری مترو گفت: کاوشهای باستان شناسی توسط سازمان میراث فرهنگی از ابتدای امسال تا تیرماه انجام شد و پیش از حفاری مهندسان قطار شهری به وجود این آبراه واقف بودند.

او گفت: دو کیلومتر اول مسیر منتهی به آبراه مذکور برای حفظ این اثر بصورت دستی خاکبرداری شده و میراث فرهنگی سایر اقدامات برای برنامه نجات بخشی این آبراه را انجام می دهد. در اجرای این پروژه تاکنون به اثر تاریخی دیگری برخورد نکرده ایم .
اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو : زاینده رود، متروی اصفهان را زیر آب برد؟