زاید: گل بزنم عدد 4 را به استقلالی‌ها نشان می‌دهم :   ایمون زاید: گل بزنم عدد ...



لیزر موهای زاید , استقلالی , آتش نشان

 

ایمون زاید: گل بزنم عدد 4 را به استقلالی‌ها نشان می‌دهم/هنوز پرسپولیس تیم نشده است

بدون شك یكی از شاخص‌ترین بازیكنان داربی 75 مهاجم لیبیایی پرسپولیس است كه در آخرین بازی سرخابی‌ها موفق شد پس از 39 سال به عنوان دومین بازیكنی لقب بگیرد كه توانسته در داربی تهران هت تریك كند.

به گزارش ایسنا، ایمون زاید انگیزه خاصی برای داربی روز جمعه دارد. او با علاقه خاصی پاسخگوی سوال‌های ایسنا درباره مصاف حساس پیش روی استقلال و پرسپولیس شد. زاید می‌گوید پس از اینكه در داربی قبل هت تریك كرده چندین بار در تنهایی‌اش ویدئوی گل‌های خود در این بازی را تماشا كرده و مجددا به فكر گلزنی در این بازی است. هرچند معتقد است موفقیت پرسپولیس در این بازی مهم‌تر از گلزنی اوست.

* كمتر از دو روز به داربی 75 مانده. از شرایط خودت پیش از این بازی بگو.

ـ من برای این بازی آماده‌ام و مشكلی ندارم. در بازی قبل هم 90 دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفتم اما ما اصلا مقابل داماش خوب نبودیم و نتوانستیم فرصت‌های زیادی برای خودمان به وجود بیاوریم. در نیمه اول چند شانس برای گلزنی داشتیم اما در نیمه دوم و بعد از اینكه داماش 10 نفره شد اصلا موقعیتی به دست نیاوردیم. خود من هم تنها یكی دو فرصت نصفه و نیمه داشتم. وقتی سه فیلم بازی اول‌مان در لیگ را دیدم متوجه شدم كه امسال زیاد نمی‌توانیم برای مهاجمان تیم موقعیت خلق كنیم. من خودم یك مهاجم هستم و معتقدم كه در این 5 بازی فرصت زیادی برای مهاجمان فراهم نشده است. در صورتی كه ما فصل گذشته با وجود ا ینكه زیاد گل می‌خوردیم اما در عوض گل هم زیاد می‌زدیم. مثلا چند بازی را 4 ـ 3 باختیم.

* فكر می‌كنی خلق نشدن فرصت‌های مناسب برای مهاجمان به دلیل ضعف خط هافبك پرسپولیس است؟

ـ نه نمی‌خواهم بگویم كه خط هافبك ما ضعیف است. اگر نتیجه‌ای به دست می‌آید حاصل كار همه بازیكنان است. می‌دانم كه هواداران ناامید و ناراحتند اما مربی ما هنوز به تركیب اصلی خود دست پیدا نكرده است. هنوز به معنی واقعی یك تیم نیستیم و بیشتر انفرادی بازی می‌كنیم. خیلی بازیكنان خوبی داریم كه همه جزو بهترین‌های ایران هستند اما به عنوان یك تیم هنوز با هم هماهنگ نشده‌ایم. قبل از بازی با داماش هم 8 بازیكن ما به اردوی تیم ملی رفتند و فكر می‌كنم این بیشترین تعداد حضور بازیكنان یك تیم در تیم ملی بود. ما برای اینكه موفق باشیم باید همیشه در كنار یكدیگر تمرین كنیم.

* پس از باخت پرسپولیس مقابل داماش و حضور این تیم در رده شانزدهم برخی افراد از احتمال تغییر ژوزه در صورت عدم نتیجه‌گیری مقابل استقلال صحبت می‌كنند.

ـ‌ واقعا نمی‌شود پس از 5 ـ 6 بازی مربی را عوض كرد. من نمی‌دانم كه قرارداد ژوزه با پرسپولیس تا چه زمانی است اما او آمده كه تا پایان فصل اینجا باشد. ژوزه در مصر موفقیت‌های زیادی داشته اما ظاهرا در هر بازی از تركیبی كه در زمین می‌گذارد راضی نیست. به همین خاطر در بازی بعد 5 ـ 6 بازیكن را عوض می‌كند. اصلی‌ترین علت عدم نتیجه‌گیری ما هم این است كه هنوز یك تیم یكدست نشده‌ایم. من اگر مربی بودم 11 نفر را به طور ثابت در زمین می‌گذاشتم تا این بازیكنان آنقدر كنار هم بازی كنند كه به یكدیگر عادت كنند و به شناخت كافی از هم برسند. با این حال نمی‌دانم چرا هنوز نتیجه لازم را نگرفته‌ایم. ما یكی از بهترین تركیب‌های لیگ امسال را داریم.

* تو در نخستین حضورت در داربی چند ركورد را شكستی. یكی اینكه اولین بازیكن خارجی تاریخ داربی هستی كه توانسته در این بازی هت‌تریك كند و دومین ركورد هم اینكه پس از 39 سال دومین بازیكنی بودی كه در داربی هت‌تریك كردی.

ـ این بار همه چیز فرق می‌كند. بازی ما با استقلال بسیار حیاتی است چرا كه اگر ببریم در ادامه كارمان را با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری دنبال می‌كنیم و به شرایط خوب بازمی‌گردیم. داربی قبل برای من یك اتفاق خیلی خاص بود. ما دو بر صفر عقب بودیم، اولادی از تیم ما اخراج شد و باید تا پایان بازی 10 نفره بازی می‌كردیم اما من توانستم در 10 دقیقه پایانی سه گل بزنم. هنوز به یاد دارم پس از بازی چه حسی داشتم. چندین بار در اینترنت كلیپ گل‌های آن بازی را دیده‌ام و آرزوی من این است كه دوباره در داربی گل بزنم. البته طبیعی است كه هر بازیكنی دوست دارد گل پیروزی تیمش را در داربی بزند چرا كه میلیون‌ها نفر این بازی را می‌بینند. اما مهم‌ترین چیز برای من این است كه پرسپولیس بازی را ببرد. مهم نیست من گل بزنم یا نه. هنوز نه من و نه هیچ بازیكن دیگری نمی‌دانیم كه روز جمعه در تركیب هستیم یا نه. اما اگر در زمین باشم قطعا به فكر گلزنی هستم.

* آیا اتحاد لازم را میان بازیكنان پرسپولیس می‌بینی؟

ـ سخت است كه از این موضوع صحبت كنم فقط سه روز از باخت ما مقابل داماش گذشته است. بازیكنان ما یك روز بعد از آن بازی هنوز درباره شكست حرف می‌زدند. اما امروز سرحال‌تر بودند و با هم می‌خندیدند و از داربی صحبت می‌كردند. فصل قبل بازیكنان زیادی بودند كه دوست داشتند در داربی بازی كنند. امسال هم پرسپولیس بازیكنان بزرگی دارد كه هنوز داربی را تجربه نكرده‌اند شاید در این بازی هم بازیكنان جدیدی باشند كه سرنوشت بازی را به سود پرسپولیس تغییر دهند.

* بازی مقابل استثقلال را چطور می‌بینی؟ همه هواداران از زاید انتظار دیگری دارند.

ـ من سه بازی استقلال در این فصل را دیده‌ام. آن‌ها بازیكنان خوبی دارند اما عالی بازی نمی‌كنند و می‌توانند بهتر از این باشند. پیش از داربی قبلی هم بازی استقلال و سپاهان را دیده بودم و می‌دانستم استقلال چگونه تیمی است. آن‌ها فصل قبل از نظر تیمی بهتر بودند اما امسال این طور نیستند. قبول دارم كه بازیكنان خیلی خوبی دارند اما اگر ما با هم هماهنگ‌تر باشیم می‌توانیم آن‌ها را شكست دهیم. معلوم است كه آن‌ها هم پیش خودشان می‌گویند پرسپولیس فقط 4 امتیاز گرفته و ما راحت این تیم را می‌بریم. اما به نظر من بازی جالبی خواهد شد و اگر ببریم شرایط‌مان خیلی بیشتر فرق می‌كند تا اینكه ببازیم.

* رویانیان روز گذشته در تمرین پرسپولیس حضور یافت. او با شما درباره چه چیزی صحبت كرد؟

ـ رویانیان فارسی حرف می‌زد و كسی هم نبود برای من ترجمه كند كه او چه می‌گوید.

* آخرین بار كی با ژوزه در باره شرایطت صحبت كردی؟

ـ می‌دانم كه او الان در شرایط سختی قرار دارد. به بزرگ‌ترین تیم ایران آمده و پرسپولیس هم نتایج خوبی تا الان نگرفته است و همه جا در رسانه‌ها و بین مردم صحبت از نتایج پرسپولیس است. می‌دانم كه چند سالی است هواداران این تیم منتظر این هستند كه پرسپولیس قدرت مجدد خود را نشان دهد. من به همراه كریم انصاری فرد و محمد قاضی سه مهاجم نوك در سیستم 1-3-2-4 هستیم كه تا الان كریم بیشتر از من و قاضی بازی كرده ضمن اینكه نوروزی، رضایی و كاظمیان هم در این سیستم به عنوان بال تهاجمی در دو سمت راست و چپ كار می‌كنند.

* می‌دانی مهدوی كیا یك ركورد جالب در داربی دارد. او در هر 4 بازی كه با پرسپولیس به مصاف استقلال رفته پیروز از بازی خارج شده.

ـ این یك ركورد 100 درصد است. باید بگویم مهدوی كیا بازیكنی است كه خیلی تجربه دارد. او می‌داند در این بازی‌ها چطور بازی كند. معمولا فشار هواداران در این بازی‌ها زیاد است و خیلی از بازیكنان بزرگ هم هستند كه در این بازی‌ها هول می‌شوند و موقعیت‌های خوبی را از دست می‌دهند اما مهدوی كیا معمولا به بقیه هم روحیه می‌دهد.

* بازی قبل كه در 10 دقیقه سه گل زدی، چندان استرسی از رویارویی با استقلال نداشتی. این بار چطور؟

ـ من اصلا استرس ندارم. می‌دانم كه بازی مهمی با استقلال در پیش داریم شاید 100 هزار نفر به ورزشگاه بیایند و میلیون‌ها نفر هم بازی را از تلویزیون ببینند اما من با استرس بازی نمی‌كنم چرا كه مهاجمی كه استرس داشته باشد موقعیت‌های خود را از دست می‌دهد. شاید به خاطر اینكه من یك بازیكن خارجی هستم، نسبت به بقیه بازیكنان كه بیشتر داربی را تجربه كرده‌اند، استرس كمتری دارم اما می‌دانم اگر جمعه خوب بازی كنیم و موقعیت داشته باشیم حتما می‌توانم گل بزنم.

* دو روز پیش یكی از سایت‌ها اعلام كرده بود باشگاه پرسپولیس سه بازیكن كم‌كار این تیم را شناسایی كرده است.

ـ چرا نام بازیكنان را نگفته‌اند؟ نمی‌دانم واقعا این موضوع درست است یا خیر اما اگر دقت كنید در 5 بازی اخیر هیچ بازیكنی خوب بازی نكرده. شما سه بازیكن پیدا كنید كه در بازی‌های اخیر نمایش خوبی داشتند. من اعتقادی به این چیزها ندارم.

* شاید این یك تاكتیك از سوی باشگاه است تا بازیكنان به خود بیایند.

ـ چه تاكتیكی؟ این واقعا مسخره است. ما بازیكنان بسیار خوبی در پرسپولیس داریم اما هیچ بازیكنی در بازی‌های قبل خوب كار نكرده بود.

* اگر به استقلال گل بزنی چه كار می‌كنی؟

ـ تا الان به این موضوع فكر نكرده بودم. معمولا دوست دارم بعد از گل به سمت تماشاگران بروم و شادی‌ام را با آن‌ها تقسیم كنم. من در بازی قبل سه گل زدم. یادم می‌آید كه استقلالی‌ها در آن بازی به نشانه اینكه چهار بار پرسپولیس را برده بودند عدد 4 را نشان می‌دادند بنابراین اگر من در روز جمعه گل بزنم عدد چهار را به هواداران استقلال نشان خواهم داد./ایسنا

 


ویدیو : زاید: گل بزنم عدد 4 را به استقلالی‌ها نشان می‌دهم