زاید: به سمت نیمکت پرسپولیس نمی‌روم : مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان می‌گوید ...


مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان می‌گوید حس غریبی از بازی مقابل پرسپولیس دارد. او همچنین گفت که پیش از بازی به سمت نیمکت پرسپولیس نخواهد رفت. ایسنا: مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان می‌گوید حس غریبی از بازی مقابل پرسپولیس دارد. او همچنین گفت که پیش از بازی به سمت نیمکت پرسپولیس نخواهد رفت.

ایمون زاید درباره بازی این هفته آلومینیوم برابر پرسپولیس، حس خود از رویارویی با تیم سابقش و شانس بندرعباسی‌ها برای ماندن در لیگ برتر صحبت کرد:

* می‌دانیم که قرار گرفتن برابر پرسپولیس برای ایمون زاید خیلی سخت است. خودت بهتر می‌توانی این حس را توضیح دهی.

حس غریبی دارم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم که یک روز مقابل پرسپولیس بازی کنم. من واقعا چند ماه خوب در این تیم داشتم و گل‌های زیادی هم برای پرسپولیس به ثمر رساندم اما این فوتبال است و نمی‌شود کاری کرد. منتظرم که بازی شروع شود و خودم را نشان دهم اما هنوز هم از نحوه جدا شدنم از پرسپولیس ناراحتم. الان مجبورم مقابل پرسپولیس بازی کنم. مسلم است که می‌خواهم خودم را ثابت کنم. شاید من الان می‌توانستم در تمرین پرسپولیس باشم و خودم را برای دیدار با آلومینیوم آماده کنم و گل هم بزنم اما حالا همه چیز برعکس است.

* مظلومی گفته تو باید در برابر پرسپولیس هم هت‌تریک کنی!

بله او در تمرین دیروز با شوخی به من گفت که باید سه گل به پرسپولیس بزنی. البته اگر هت‌تریک کنم که دیگر خیلی عجیب و غریب می‌شود. اما من الان بازیکن آلومینیوم هستم و از این تیم پول می‌گیرم بنابراین باید برای موفقیت این تیم تلاش کنم تا در ماندن آلومینیوم در لیگ نقش داشته باشم. ما بازی‌های سختی تا پایان فصل داریم.

* وقتی بازیکنی این همه تیم قبلی‌اش را دوست دارد طبیعی است که هنگام گل زدن به آن تیم خوشحالی نکند. این قضیه برای تو هم صادق است؟

بله من اصلا خوشحالی نمی‌کنم. به ایران برگشته‌ام که در پرسپولیس باشم و اگر پرسپولیسی وجود نداشت من هم به ایران برنمی‌گشتم. اگر گل بزنم به خاطر موفقیت آلومینیوم خوشحالم اما آن را نشان نمی‌دهم.

* پرسپولیس را چطور می‌بینی؟ آن‌ها در هفته‌های قبل نتایج خوبی گرفته‌اند.

من تقریبا همه بازی‌های پرسپولیس را در این فصل دیده‌ام اما بدون شک دیدار با سپاهان بهترین عملکرد آن‌ها در این فصل بود. با وجود اینکه بازیکنانی مثل نوری، مهدوی‌کیا، رضایی و کریمی که بهترین بازیکن این تیم است را در اختیار نداشتند، اما از همان دقیقه اول بازی تیم برتر بودند و خیلی بهتر از سپاهان بازی کردند. اگر از اول فصل همین طور بازی می‌کردند بدون شک در پایان فصل قهرمان می‌شدند. ما بازی سختی با پرسپولیس داریم. از الان تا پایان فصل همه بازی‌ها مثل فینال می‌ماند اما اگر این بازی را ببازیم هم شانس ماندن در لیگ برتر داریم. هرچند که فقط کارمان را دشوارتر کرده‌ایم. پرسپولیس مهاجمان خوبی دارد. انصاری فرد گلزن خیلی خوبی است و قاضی هم بیشتر از اینکه یک گلزن باشد، بازیکنی است که توپ را به خوبی نگه می‌دارد و درک بالایی از بازی دارد. اما به نظر من آن طور که از این دو بازیکن خوب انتظار می‌رفت نتوانستند برای پرسپولیس گل بزنند. شاید اگر من در پرسپولیس بودم می‌توانستم بیشتر گل بزنم.

* در بازی قبل به دلیل مصدومیت حضور نداشتی. چقدر برای بازی با پرسپولیس آماده‌ای؟

تقریبا سه هفته است که با مصدومیت از ناحیه همسترینگ مواجه هستم. به بازی قبل هم نرسیدم اما از روز دوشنبه در تمرین‌های گروهی آلومینیوم شرکت کردم و مشکلی برای بازی جمعه با پرسپولیس ندارم. ما در بازی قبل هم با نفت عملکرد خوبی داشتیم و 2 بر یک از این تیم جلو افتادیم. باید حرفه‌ای تر باشیم در حالی که در بازی قبل وقتی 2 بر یک جلو افتاده‌ بودیم می‌توانستیم با تمرکز بیشتر و تجربه کافی بازی را ببریم اما این طور نشد.

* در ایران رسم است که پیش از بازی بعضی بازیکنان و مربیان که قبلا با هم کار کرده‌اند، به سمت نیمکت یکدیگر می‌روند و با هم صحبت می‌کنند. تو قبل از بازی به سمت نیمکت پرسپولیس می‌روی؟

من هم می‌دانم که این موضوع در ایران یک رسم است اما تا به حال هیچ جای دنیا ندیده‌ام که این اتفاق بیفتد. فوتبال یک کار است و وقتی وارد زمین بازی می‌شوید دوستی معنایی ندارد. من با همه پرسپولیسی‌ها دوستم و رابطه خوبی دارم اما قبل از بازی به سمت نیمکت این تیم نمی‌روم چرا که نیاز دارم تمرکز خود را روی بازی بگذارم. بازیکنان زیادی هستند که من در پرسپولیس رفاقت خوبی با آن‌ها داشتم و دارم مثل نیلسون، نوری، نوروزی و رضایی. خیلی خوب است که ایرانی‌ها دوستی خود را پیش از بازی‌ها به هم نشان می‌دهند اما فکر نمی‌کنم این کار حرفه‌ای باشد. بهتر است این دوستی‌ها را بعد از بازی نشان دهیم. فوتبال همان طور که گفتم یک شغل است و همه باید برای موفقیت خودشان تلاش کنند. شما دیدید که کریستیانو رونالدو هم بعد از اینکه بازی رئال با منچستر تمام شد به سمت فرگوسن رفت و با هم گفتند و خندیدند. به نظر من در ایران هم بهتر است این کارها بعد از بازی انجام شود.

* صحبت خاصی مانده؟

هنوز هم حس عجیبی از قرار گرفتن برابر پرسپولیس دارم. شاید فصل بعد به این تیم برگشتم، شاید هم نه. فوتبال همیشه عجیب و غریب بوده. من همین چند ماه پیش بود که سه گل برای پرسپولیس مقابل استقلال زدم. مظلومی در آن بازی سرمربی استقلال بود و میداودی هم گل اول استقلال را به پرسپولیس زد اما حالا من و میداودی باید در تیم مظلومی به مصاف پرسپولیس برویم.


ویدیو : زاید: به سمت نیمکت پرسپولیس نمی‌روم