رییس اتحادیه صادركنندگان فرش:علل كاهش صادرات فرش ایرانی :         به گفته رییس ...



 

 

یک ایرانی رییس جمهور آلمان می شود , کارنامه صادرات بازی های دیجیتال ایرانی , رییس اتحادیه گوشت فروشان

 

 

به گفته رییس اتحادیه صادركنندگان فرش با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها قیمت های موثر در بافت فرش افزایش یافتند و انگیزه های بافندگان به دلیل دریافت یارانه های نقدی كاهش یافته و در نتیجه صادرات فرش ایران هم كم شده است.

اكبر هریسچیان در گفت وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورد كاهش صادرات فرش در چهار ماهه امسال عنوان كرد: هرچند نمی توان براساس آمار چهار ماهه امسال در مورد صادرات فرش ایرانی عنوان كرد كه میزان صادرات فرش در امسال كاهش می یابد اما تحقق هدف صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری فرش در امسال شدنی به نظر نمی رسد.

وی با اشاره به بحث تحریم و اثر آن در كاهش صادرات فرش ایران عنوان كرد: ۳۵ درصد صادرات فرش ایران به كشور آمریكا بوده كه از هفتم مهر ماه سال گذشته این تحریم اعمال شد اما از طریق غیررسمی از كشورهای هند و چین فرش ایرانی به آمریكا صادر می شود كه مجازات های سنگینی هم ممكن است داشته باشد.

هریسچیان تصریح كرد: در مجموع به طور كلی با اجرای هدفمندسازی یارانه ها مقداری قیمت ها افزایش یافت و مهمتر از آن افزایش دستمزدها بوده كه در مجموع قیمت تمام شده نهایی رشد كرده و بعضی ها هم كه یارانه دریافت می كنند كار انجام نمی دهند.

وی با تایید كاهش تولید فرش كشور اظهار كرد: وقتی فرش را نخرند و تولیدكنندگان بازار فروش نداشته باشند مگر آن ها بیكار هستند كه مجدد فرش تولید كنند؟ با افزایش صادرات است كه میزان تولید نیز به تبع از آن بیشتر خواهد شد.

این فعال بخش خصوصی خاطرنشان كرد: در گذشته افرادی كه شش ماه در سال بیكار بودند برای تولید فرش حتی مهاجرت می كردند كه با پرداخت یارانه ها انگیزه آن ها برای كار كاهش یافته است..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو : رییس اتحادیه صادركنندگان فرش:علل كاهش صادرات فرش ایرانی