ریشه سلفی های افراطی در عربستان است : امام جمعه موقت تهران گفت: آن چیزی که ...


امام جمعه موقت تهران گفت: آن چیزی که در دنیای کفر مطرح است دشمنی با اسلام بوده و مسئله هسته‌ای مطرح نیست، بلکه دشمن با اسلام مشکل دارد. خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران بااشاره به اهمیت ولایت از منظر سیاسی اظهار داشت: ولایت به معنی تدبیر در امور است و در عصر غیبت، ولایت مربوط به فقیه جامع الشرایط می باشد و جامعه اسلامی به چنین ولایتی برای حفظ عدالت، امنیت ، حقوق جامعه و نظام اجتماعی نیاز دارد.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) بحث کاملی را در این خصوص مطرح کردند و در گذشته نیز علمایی چون کاشف الغطاء مباحث مفصلی را در بحث ولایت مطرح کردند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت حج امسال گفت: ایشان در این پیام اشاره داشتند که دنیای اسلام با چه مشکلاتی مواجه است، دشمن از قدیم الایام برای مقابله با اسلام برنامه داشته و در قرن اخیر مهمترین توطئه آنها یعنی سلفی گری اوج گرفت.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه سلفی گری یعنی ما به اجدادمان یعنی به عصر پیامبر بر می گردیم گفت: این لفظ قشنگی است اما سلفی ها به دروغ این موضوع را مطرح می کنند تا تمام جنایات و افکار غلط خودشان را با این کار بر مرکب دین سوار کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آنها با سلفی گری به تکفیر شیعیان پرداختند گفت: البته سلفی ها دو دسته اند یک دسته شیعیان را تکفیر می کنند اما دسته دیگر این کار را انجام نمی دهند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: سلفی های افراطی ریشه در عربستان دارند و آنها از زمان عبدالوهاب شروع به تکفیر شیعیان کردند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه سلفی ها دروغ می گویند ادامه داد: پیغمبر هیچگاه در عصر خود و در جنگ های مختلف به زنان، کودکان و غیر نظامیان حمله نکرد در حالی که سلفی های افراطی از هیچ جنایتی خودداری نمی کنند و هر نوع جنایت و وحشی گری انجام می دهند که نمونه آن نیز در قرون وسطی نیز انجام نمی شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در حج امسال گفت: وحدت و دشمن شناسی دو راه علاج است و برای دشمن شناسی باید سیره پیامبر تبیین شده و اسلام را شناخت.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 گفت: مطلبی که این روزها در روزنامه‌ها منتشر می‌شود این است که آمریکا می‌گوید برای ما امنیت اسرائیل مطرح است که در اینجا جمله‌ای نهفته و باید در دنیا تبیین شود و آن این است که ایران اصلا مخل بر امنیت نیست.
 
وی افزود: کشورمان همانگونه که رهبری اعلام کردند استفاده از سلاح اتمی را حرام می‌داند و این فتوا، فتوای سیاسی نیست بلکه دینی است و ریشه‌اش اسلام و سیره پیامبر اکرم(ص) است.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارنظرهای سردمداران یهود و صهیونیست مبنی بر اینکه در درجه اول امنیت اسرائیل مهم است، گفت: صهیونیست‌ها دروغ می‌گویند. صهیونیست‌ها از اسلام ناراحت هستند و می‌خواهند اسلام را توحش جلوه دهند اما توحش و قساوت برای خود آنان است، آنها خباثت می‌کنند و جنایت‌ها و قساوت‌ها را به جمهوری اسلامی ایران ربط می‌دهند اما همه می‌‌دانند وقتی که جمهوری اسلامی آمد همه به او متعرض شدند، صدام به او متعرض شد.
 
امام کاشانی اضافه کرد: اکنون هم جمهوری اسلامی استفاده از سلاح اتمی را جایز نمی‌داند و آن را حرام می‌‌داند ، این سیره و اساس است و باید جامعه اسلامی را به این نکته توجه داد که صهیونیست‌ها تبلیغات منفی را به جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند و انشاءالله خداوند متعال برای نظام جمهوری اسلامی مدد و کمک کند.
 
وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی باید از نظر اخلاق، سیاست و اقتصاد الگو برای جهان بشریت باشد، گفت: آن چیزی که در دنیای کفر مطرح است دشمنی با اسلام بوده و مسئله هسته‌ای مطرح نیست، بلکه دشمن با اسلام مشکل دارد، صهیونیست‌ها تابع هیچ چیز نیستند و خداوند را قبول ندارندو آن همه جنایت را رقم می‌زنند و سپس می‌گویند امنیت ما باید تامین شود. اما بدانند که ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران عدالت و امنیت است و باید در نوشته‌ها و مقاله‌ها بر آن تاکید شود.


ویدیو : ریشه سلفی های افراطی در عربستان است