ریز و درشت برنامه «دید در شب» رضا رشیدپور : «دید در شب» تازه ترین تاک شو رضا ...


«دید در شب» تازه ترین تاک شو رضا رشیدپور یک تفاوت عمده با سایر کارهای موفقش دارد؛ این برنامه از طریق سایت آپارات منتشر می شود و دیگر خبری از مخاطب میلیونی در سراسر کشور نیست. هفته نامه همشهری جوان - محمدرضا جعفری: رضا رشیدپور به مصاحبه های چالشی و تاک شوهای جنجالی اش با سلبریتی ها معروف است. در دوره اوج حضورش در تلویزیون هم به دلیل اجرای سلسله برنامه های شیشه ای اش روی بورس آمد و رقابتی شانه به شانه با فرزاد حسنی به راه انداخت. «دید در شب» تازه ترین تاک شو رضا رشیدپور یک تفاوت عمده با سایر کارهای موفقش دارد؛ این برنامه از طریق سایت آپارات منتشر می شود و دیگر خبری از مخاطب میلیونی در سراسر کشور نیست.

با این حال این سری تاک شوهای آقای مجری- که به هارد تاک معروف است، در عرض یک ماه از شروع پخش هفتگی، تعداد مخاطبان قابل توجهی داشته است. هر کدام از پنج مصاحبه رشید پور بیشتر از یک ساعت زمان دارند، ولی نکته مثبتش این است که با هر سرعت اینترنتی قابل پخش است. نکته جالب توجه هر برنامه این است که رشیدپور در هر برنامه تاکید می کند که برای تلویزیون احترام ویژه ای قائل است و به شدت مایل است این برنامه را در تلویزیون اجرا کند. ما تمام هارد تاک های منتشر شده را بررسی کردیم تا ببینیم در «دید در شب» چه خبر بوده و آقای ناکامی ها این بار کامروا می شود یا نه؟!

ناگفته و ناشنیده های علی کفاشیان

اولین قسمت از برنامه 27 شهریور با حضور رئیس فدراسیون فوتبال، روی کانال اختصاصی دید در شب سایت آپارت بارگذاری شد. مصاحبه با علی کفاشیان شروع قابل قبولی بود تا گوش ها به سمت دهان رشیدپور تیز شود.

برنامه جدید رضا رشیدپور , برنامه رشیدپور , فیلم تولد رضا رشیدپور در برنامه ی حالا خورشیز

45 هزار بازدید

با اینکه شروع کار بود، ولی آنونس برنامه 27 هزار بار دیده شد و فیلم مصاحبه بیش از 45 هزار بازدید داشت. نکته عجیب ماجرا اینجاست که فایل مصاحبه از طریق پی سی قابل دانلود نیست و فقط باید به وسیله اپلیکیشن آپارات دریافتش کرد.

دو ستاره از پنج تا

74 درصد صداقت: کفاشیان حرف چندان خاصی نزد که نیاز به بی صداقتی داشته باشد، هرجا هم که گیر می کرد؛ مثل همیشه با شوخی و خنده سر و ته قضیه را هم می آورد.

حرف های جنجالی

من شیک رفتار نمی کنم، چون شیک پول ندارم. من ژاپن نیستم کشورهای عربی هم نیستم یا کشوری مثل کره جنوبی که شیک پول دارد و شیک هم خرج می کند./ یک باشگاه ما اگر 100 تومان هزینه دارد، 30 تومان درآمد دارد./ همه دارایی من پنج میلیارد تومان است./ ماهانه تنها از بانک مرکزی 8 میلیون تومان حقوق می گیرم./ سیستم بانکی برای حواله 6 میلیاردی، 500 میلیون سود گرفت./ با قرار کفالت آزاد شدم نه وثیقه./ وزیر گفت تاج را برکنار کن، اما تشخیص من این نبود./ تاج کارگزار باند اصفهانی هاست.

بازتاب رسانه ای

حرف های ورزشی ها همیشه برای اهالی رسانه جذاب است و می توانند در یک سیکل تمام نشدنی حرف ها، واکنش ها و تکذیبیه ها را منتشر کنند. خبرگزاری ها و مطبوعات این سوژه داغ را از دست ندادند و حتی بعضی هایشان واکنش های تاج به حرف های کفاشیان را هم پوشش دادند.

بازتاب مخاطبان

کفاشیان در بین مردم چهره چندان محبوبی به حساب نمی آید که مصاحبه اش را دست به دست کنند، البته حرف های داغی هم زده نشد که سر و صدایش در فضای مجازی بپیچد. کامنت دانی قسمت اول برنامه هم پر و پیمان نشد و حرف ها کلی بود: اگه پسرت پول نداره پس از کجا پول آورد ماشین رو وارد کرد؟ شما فقط مجوز رو بهش دادید به هر حال با مجوز خالی که نمی شه ماشین وارد کرد گوگولی:/ خیلی خوب بود واقعا... آفرین به شجاعت کفاشیان که اولین نفر بود.



مصاحبه خیلی خاص با امیر تتلو


رشیدپور می دانست که باید برای قسمت دوم برگ برنده ای رو کند تا تمام توجهات را به خودش جلب کند. انتشار مصاحبه با امیر مقصودلو یا همان تتلو در دوم مهرماه کار خودش را کرد و اسم دید در شب سر زبان ها افتاد. رشیدپور در این مصاحبه از نابلدی مقصودلو بهره برد و کلی خوراک خبری برای رسانه ها آماده کرد. اگرچه این مصاحبه خیلی میان اهالی رسانه مورد توجه قرار نگرفت، ولی تتلیتی ها حسابی سنگ تمام گذاشتند و این مصاحبه را در انواع و اقسام شبکه های مجازی به اشتراک گذاشتند.

برنامه رضا رشیدپور , برنامه های رضا رشیدپور , امیر تتلو در برنامه رضا رشیدپور

سه و نیم ستاره

177 هزار بازدید: از اول هم معلوم بود که این مصاحبه پرمخاطب می شود. آنونس برنامه تتلو تا الان 161 هزار بازدید داشته و فیلم مصاحبه بیش از 177 هزار بار در سایت آپارات دیده شده است.
صداقت 84 درصد: تتلیتی ها برای عمویشان سنگ تمام گذاشته اند و به عنوان صادق ترین مصاحبه شونده برنامه تا این لحظه انتخابش کرده اند.

حرف های جنجالی

بچه چهارساله از مادرش می خواد سر نماز عمو تتل شو دعا کنه./ فکر می کنم الان دیگه بیشتر مردم ایران باید مخاطبم باشن./ دیدم واقعا می تونم به پرسپولیس کمک کنم./ زدم خودمو ناقص کردم تا معروف شم./ خانمی حدود 50 ساله گفت آقای تتلو من خودم یک تتلیتی هستم./ شخصیت من این است، من بغبغوام./ من بچه طلاق بدی هم هستم و از لحاظ مالی زیر خط فقر بودیم، حتی من و مادرم برای دریافت کمک از کمیته امداد فرم پر کرده بودیم./ جای علی کریمی نشستن کاری ندارد. مگر  علی کریمی هشت تا پا دارد؟/ اگر ببینم کسانی که در جنگ هستند از بودن من انرژی می گیرند، مانند صادق آهنگران برای آنها می خوانم./ اگر کسی فحش خورده حتما حقش بوده که فحش خورده.

بازتاب رسانه ای

یا تتلو همچنان جزء خطوط قرمز حساب می شود یا اینکه حرف هایش خیلی رسانه پسند نیست که کمتر رسانه ای به آن پرداخته است. سایت روزنامه جام جم و هفته نامه تماشاگران بخشی از صحبت های خواننده زیرزمینی با بازنشر کردند.

بازتاب مخاطبان

همان فضای هواداری اینجا هم پابرجاست و بر و بچه های تتلیتی حسابی به تتل حال دادند: عمو یعنی عجقمی/ آقای عزیز بله امیر تتلو شاعره به زیبایی قافیه سازی می کنه از همه مهم تر صدا و سبک خاصی داره چرا ایشون تکلیفش مشخص نیس؟؟؟؟ تکلیف از این مهم تر که می خواد باعث صلح و آراشم بشه؟ حرفاتون یه جوریه!!! دولت کی از این بدبخت حمایت کرد؟؟؟؟؟ اگه حمایت می کرد که این بیچاره آروز به دل برج میلاد نمی موند که به نظرم شما تکلیفت معلوم نیست، چون از این کشور بدت می آد حاضری هر حرفی بزنی/ امیر خان تتلو به امید روزی که تو قاب تلویزیون ببینمت با این کار ارزشمند تیم آپارات و آقای رشیدپور این امر به زودی انجام خواهد شد. از همه تشکر می کنم.



اکبر عبدی رو در روی سوالات سخت


گویا قرار بود که پنجمین برنامه با حضور علیرضا عصار یا مهناز افشار پخش شود، ولی جنجال اخیر اکبر عبدی در برنامه زنده شبکه سه باعث شد که شاخک های رشیدپور تکان بخورد و اکبر آقای را روی صندلی داغ بنشاند. به مناسبت شروع ایام محرم برنامه 24 مهر و با یک روز تاخیر منتشر شد. رشیدپور تلاشش را کرد تا با حفظ احترام، تمام بخش های سوال برانگیز زندگی عبدی را بیرون بکشد.

رشیدپور برنامه دورهمی , برنامه نویسی اندروید , برنامه نویس

سه ستاره

38 هزار بازدید: زمانی زیادی از انتشار این ویدئو نمی گذرد، ولی با این حال آنونس برنامه عبدی 48 هزار بار در آپارات دیده شده و فیلم مصاحبه هم با 38 هزار بار بازدید در آپارات کم بازدیدترین مصاحبه دید در شب است.

میزان صداقت: هنوز اعلام نشده است.

حرف های جنجالی

از تعریف کردن آن خاطره پشیمان نیستم./ در میدان شوش بزرگ شدم و کفتربازی کردم و دوستان خلافکار و چاقوکش دارم./ در مورد پرت کردن دانشجویان از بالای ساختمان: ده نمکی 45 کیلو است و زور هل دادن کسی را ندارد./ سینمای ما در مقابل سینمای آمریکا شوخی است. فیلم محمد رسول الله یک سر و گردن از فیلم های آمریکایی بالاتر است./ شریفی نیا: مرده خور/ روحانی: یاد بدقولی می افتم، بعد از آمدنش وضعیت اقتصادی بدتر شد./ عاشق پسر استاد شجریان هستم، آهنگ های استاد {شجریان بزرگ} را باید دور کند گوش کنیم تا متوجه شویم چه می گوید.

بازتاب رسانه ای

یکی دو هفته ای است که حرف های عبدی جنجال ساز شده و هنوز هم می تواند تیتر یک خبرگزاری ها شود. تا به حال برخی سایت های خبری آنها را پوشش داده اند.

بازتاب مردم

بعد از ماجرای منا، موج واکنش های تندی نسبت به مصاحبه های اکبر عبدی ایجاد شده است. این مصاحبه استاد هم مستثنا نبود: می گه من سیاسی نیستم بعد در مورد احمدی نژاد می گه آدم بزرگ سیاسی و روحانی رو کسی می دونه که اقتصاد در دورانش بدتر شده. واقعا دروغ گفتن هم حدی داره خب چرا می ترسی بگی کدوم طرفی هستی؟ نکنه میترسی ممنوع التصویر بشی نه جانم این کارا مال دوره احمدی نژاد بود./ خداییش شخصیت شریفی نیا را خوب شناخته و گفته!/ ان شاءالله سلامت باشه، هنرمند مردمی و بی ریا/ احتمالا وضعیت اقتصادی خود آقای عبدی با اومدن آقای روحانی بدتر شده وگرنه هر آدم منصفی می فهمه که وضعیت اقتصادی و تورمی این روزها قابل مقایسه با زمان احمدی نژاد نیست.



کم جان ترین برنامه


سومین برنامه از سری برنامه های دید در شب، با یکی از ضعیف ترین اجراهای رشیدپور به پایان رسید. هارد تاک پژمان جمشیدی نهم مهرماه بود و رشیدپور تمام تلاشش را کرد تا با هر ترفندی مصاحبه شونده اش را عصبی کند.

برنامه نویسی , برنامه دورهمی , رضا رشیدپور

آقای مجری برای نشان دادن سطح پایین اطلاعات عمومی جمشیدی عکس هایی از سیاستمداران جهان را نشان داد که جمشیدی نمی شناخت. نکته جالب اینکه حتی خود رشیدپور هم نخست وزیر ترکیه را به اشتباه عبدالله گل معرفی کرد.

این قسمت از برنامه 82 هزار بار دیده شد و 73 درصد مخاطبان صداقت جمشیدی را تایید کردند. جمشیدی حرف های جنجالی ای نزد، ولی گفته هایش مورد توجه رسانه های ورزشی قرار گرفت.



مصاحبه بی سابقه با صادق خرازی


صادق خرازی اولین چهره سیاسی ای بود که روی صندلی داغ برنامه نشست و حرف هایی شنیدنی زد. رشیدپور در این برنامه نشان داد که تیم تحقیق خوبی جمع و جور کرده و خودش هم حسابی برای مصاحبه چالشی آماده بود. این مصاحبه خیلی مخاطب پسند نبود، ولی برد رسانه ای قوی ای داشت. معلوم است که تیم سازنده قصد دارند علاوه بر جذب مخاطب عام، خواص را هم با خود همراه کنند.

برنامه ریزی , برنامه بدنسازی , برنامه کلید

چهار ستاره

صداقت 54 درصد: طبق رای اعلام شده توسط اینستاگرام برنامه، مردم چندان هم حرف های خرازی را صادقانه قلمداد نکردند.

27 هزار بازدید: همان طور که پیش بینی می شد، برنامه خرازی چندان مورد توجه عموم مردم قرار نگرفت.

حرف های جنجالی

مردم ایران مبدع کراوات بوده اند./ بسیاری از بزرگان با خانم ها دست می دادند، مثل مرحوم آیت الله بهشتی و امام موسی صدر/ سیکل بسته مدیریتی و پیرسالاری بزرگ ترین تهدید کشور است./ درس خواندن دیپلمات منع قانونی داشت./ ما خانواده متمولی بودیم، پدربزرگم از تجار شناخته شده ایران بود./ اگر می خواهند بگویند دارایی ام هزار میلیارد تومان است، دو صفر دیگر هم بگذارند تا ما خوشحال شویم./ یک شغل دولتی و اقتصادی نداشتم./ گفتند مگر صادق خرازی اصلا اصلاح طلب هم هست؟/ افتخار می کنم که یک مجموعه دار هستم./ ندا اسم عام است، مخفف نسل دوم اصلاح طلبان بوده است./ آن طنزپرداز مقیم خارج از کشور زندگی شخصی اش  فوق العاده پاکیزه است./ نتیجه عملکرد جبهه اصلاح طلبان شد 84 و 88/ از نظر من بهترین وزیر کابینه آقای روحانی، وزیر خارج است./ آقای شجریان خواننده ملی و سلطان قلب هاست./ بدترین رئیس جمهور تاریخ ایران، احمدی نژاد بود. من احمدی نژادیسم را خطر جدی، بالقوه و بالفعل بزرگ کشور می دانم./ فکر می کنم آقای قالیباف مثل شیراک می خواهد 40 سال مبارزه کند تا رئیس جمهور شود./ اگر کسی 50 میلیارد تومان به من بدهد، همه زندگی و اموالم را به او می دهم.

بازتاب رسانه ای

سایت ها و روزنامه های مختلفی حرف های خرازی را گلچین و منتشر کردند.

بازتاب مخاطبان

حرف های سیاسیون همیشه بازخوردهای متفاوتی دارد. بعضی ها فکر می کنند حرف ها ضد و نقیض است و برخی از پول های کلانی که مورد بحث قرار گرفته، شاکی هستند. مهم ترین نکته هم واکنش فرزند شهید بهشتی است: «پدرم هرگز با زن نامحرم دست نمی داد، برای توجیه کارهای خودشان شهید بهشتی را سپر قرار ندهند.»


ویدیو : ریز و درشت برنامه «دید در شب» رضا رشیدپور