ریزوتو٬ برنج متفاوتی از ایتالیا‬ : ریزوتو، برنجی که به ساده ترین راه ممکنه ...


ریزوتو، برنجی که به ساده ترین راه ممکنه درست میشه و میتونید با افزودن مواد مختلف و هیجان انگیز اونو جذاب و دلخواه کنید.



پادشا: ریزوتو، برنجی که به ساده ترین راه ممکنه درست میشه و میتونید با افزودن مواد مختلف و هیجان انگیز اونو جذاب و دلخواه کنید. البته نباید فراموش کرد که پختن هر غذایی راهکارها و نکات ریز و طلایی خودش رو داره که اگه اون‌ها رعایت بشه هر کسی می تونه از آشپزی و غذاهایی خوشمزه و دلچسب لذت ببره.

 برای درست کردن ریزوتو قارچ باید یادتون باشه که درست کردن این نوع برنج با برنج ایرانی کاملا متفاوت است. دانه‌های این برنج چاق‌تر از برنج معمولی ایرانی است و باید به یاد داشته باشید که برنج و پاستا در آشپزی ایتالیایی در مدت زمان کوتاهتری آماده میشه و نباید مانند آشپزی ایرانی پخته شه.

به طور مثال برای پختن ریزوتو باید حواستون باشه  که این برنج شفته نشه و قیافه ظاهریش کماکان حفظ شه.

برای چهار نفر یک بسته برنج ریزوتو ۵۰۰ گرمی

برنج ریزوتو , فروش برنج ریزوتو ایتالیایی , قیمت برنج ریزوتو

سراغ جمله تکراری "مواد لازم برای درست کردن این غذا" میریم.

ابتدا به سراغ " قارچ " می رویم. قارچ٬ بعد از برنج ریزوتو یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده این غذاست.  برای این غذا از دو نوع قارچ معمولی و قارچ خشک Porcini استفاده میکنیم. البته اگر در ایران به قارچ خشک دسترسی ندارین می توانید از آن صرف نظر کنید و حجم بیشتری قارچ معمولی استفاده کنید.

 برای چهار نفر یک بسته قارچ عادی و یک بسته قارچ خشک ۲۰۰ گرمی

 سومین ماده مورد نیاز برای این غذا " سیر و پیاز"  است. باید یادتون باشه که سیر و پیاز در آشپزی ایتالیایی باید خیلی ریز بشه و به قول معروف "نباید زیر دندون بیاد"

برای چهار نفر یک پیاز متوسط  و ۴ حبه سیر
 

در ریزوتو قارچ٬ " کدو" نقش کوچک و رنگی رو بازی میکنه. کدو رو میتوانین به اندازه‌های متناسبی حلقه‌ای خورد کنید که در کنار برنج و قارچ به چشم بیاد و در لابه‌لای اونها گم نشه.

برای چهار نفر یک عدد کدو

در این مدل ریزوتو از سبزی " جعفری " هم استفاده میکنیم. دقت کنید که مقداری از این جعفری رو باید ریز کنید که داخل غذا ریخته شه و مقداری رو هم برای تزئین روی غذا استفاده کنید.

جعفری اندازه مشخصی نداره. هر چقدر که دوست دارید بریزید

خرید برنج ریزوتو , برنج , ایتالیا

و در نهایت عضو جدانشدنی آشپزی ایتالیایی: پنیر پارمزان

برای چهار نفر یک بسته ۵۰ گرمی

تور ایتالیا , قرص برنج , تزیین برنج

طرز تهیه:

بعد از خورد کردن ریز پیاز و سیر٬ اونها رو با شعله کم در قابلمه تفت میدیم. قرار نیست پیاز و سیر رنگ خاصی بشن٬ صرفا تفت بدین تا از حالت خامی دربیان.

در همون حال که پیاز و سیر روی گاز هستند٬ قارچ های معمولی و کدو رو خورد می کنیم و بعد به سیر و پیاز اضافه میکنیم و باهم تفتشون میدیم.

نکته مهم: اگر به قارچ خشک دسترسی دارید، برای تقریبا ده دقیقه قارچ رو در آب جوش بگذارید و بعد از اینکه آبکشش کردید به همین مواد اضافه کنید و بگذارید تفت بخوره.

برنج محسن , برنج قهوه ای , زلزله ایتالیا

بعد از حدود ده دقیقه که " کدو٬ قارچ٬ پیاز و سیر"  رو تفت دادیم٬ برنج ریزوتو رو بدون اینکه بشوریم بهش اضافه میکنیم.

تحصیل در ایتالیا , سبوس برنج , پرچم ایتالیا

 در این مرحله بعد از اینکه چند دقیقه برنج ریزوتو رو با بقیه مواد تفت دادیم تقریبا یک لیوان بزرگ آب جوش به این مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم. دقت کنید که به این برنج همزمان با پخت باید آب اضافه کرد تا بپزه.

** آب باید کم کم اضافه بشه تا زمانی که برنج از نظرتون نرم و برای خوردن آماده بشه.  چون اگر آب رو یهو به مقدار زیاد اضافه کنید نتیجه ای جز شفته شدن غذا نخواهید دید و از طرف دیگه فراموش نکنید که کدوهای حلقه شده در میزان زیاد آب له میشن و زیاد قیافه قشنگی پیدا نخواهند کرد.

همزمان با ریختن آب نمک و فلفل رو هم به مقدار کافی اضافه کنید. اگر طرفدار غذاهای تند هستید می تونید فلفل قرمز ریز هم در همین زمان به غذا اضافه کنید که مزه تندش به بقیه مواد هم منتقل بشه.

وقتی احساس کردید که برنج نرم شده و در عین حال ساختار خودشو از دست نداده و شفته نشده٬ زیر گاز رو خاموش کنید و برای پنج دقیقه درب قابلمه رو بگذارید و اصطلاحآ بگذارین غذا استراحت کنه و بعد از پنج دقیقه در ظرف بکشید٬ روی آن پنیر ریخته و با جعفری تزئینش کنید.

یادتون نره که این برنج در حین پخته شدن لعاب ایجاد می کنه که باعث میشه یه کم حالت چسبندگی داشته باشه پس اصلا نگران نشید که مغز برنج به نظرتون هنوز سفته درحالیکه لعاب داره و حالت شفته بهش دست داده.

 خرید برنج , قیمت برنج , شیر برنج

اگر دوست دارید این غذا رو با گوشت یا مرغ درست کنید به راحتی از همین دستور العمل می تونید استفاده کنید. فقط باید این مواد رو جداگانه بپزید و بعد مجددا با مواد ریزوتو تفت بدید.

پیشنهاد میکنم این غذا رو مدل ایرانی داخل دیس یا ظرف بزرگ سرو نکنید و برای هر کدام از مهمانانتون در بشقاب‌های جداگانه ریخته و با جعفری و پنیر تزئین کنید.


ویدیو : ریزوتو٬ برنج متفاوتی از ایتالیا‬