ریزش مو با کمبود مواد نشاسته ای در رژیم غذایی :       یک متخصص تغذیه گفت: ...



 

 

مواد غذایی دارای نشاسته مقاوم بالا , مواد غذایی برای کمبود خون , درصد مواد غذایی رژیم سالم

 

یک متخصص تغذیه گفت: مواد نشاسته ای همچون نان و غلات حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین ها هستند و کمبود این مواد در رژیم های غذایی موجب ریزش مو می شود.

دکتر احمد رضا درستی در گفت وگو با ایسنا، مواد نشاسته ای را اصلی ترین گروه هرم غذایی دانست و تاکید کرد: تمام افراد ملزم به استفاده از این مواد در رژیم غذایی روزانه خود هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مواد نشاسته ای شامل نان، برنج، ماکارونی، جو، سیب زمینی غنی از انرژی، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

این متخصص تغذیه ریزش مو را از عوارض ناشی از رژیم های غذایی سخت و کمبود مواد معدنی ویتامین ها دانست و گفت: این مشکل بر اثر حذف مواد نشاسته ای و عدم مصرف برنج، نان و غلات ایجاد می شود.

دکتر درستی حداقل مواد نشاسته ای مورد نیاز بدن در طی روز را 5 تا 11 سهم عنوان کرد و افزود: این میزان بر اساس نیاز و سن افراد متفاوت است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: افرادی که تمایلی به افزایش وزن نداشته و فعالیت بدنی زیادی ندارند، مصرف 5 سهم کفایت می کند که این مقدار شامل دو برش نان در وعده صبح، 5 تا 6 قاشق غذا خوری برنج هنگام ظهر و شب نیز دو برش نان است که هر برش باید به اندازه یک کف دست بدون انگشتان باشد.

دکتر درستی در پایان با اشاره به اندازه های یک وعده غذایی کامل خاطرنشان کرد: افراد باید روزانه 3 تا 5 واحد سبزیجات هر واحد به اندازه یک بشقاب کوچک 2 تا 4 واحد میوه، 3 تکه گوشت و 3 واحد لبنیات مصرف کنند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : ریزش مو با کمبود مواد نشاسته ای در رژیم غذایی