ریزش شدید قیمت‌ ها در بورس تهران : در پی بازگشایی نماد شرکتهای پالایشگاهی همانطورکه ...


در پی بازگشایی نماد شرکتهای پالایشگاهی همانطورکه پیش بینی می شد بورس تهران ریزش های شدیدی را تجربه کرد و با افت قیمت و کاهش تقاضا مواجه شد. خبرگزاری ایسنا: در پی بازگشایی نماد شرکتهای پالایشگاهی همانطورکه پیش بینی می شد بورس تهران ریزش های شدیدی را تجربه کرد و با افت قیمت و کاهش تقاضا مواجه شد.

در معاملات امروز بورس تهران شرکت‌های پالایشگاهی بعد از 9 ماه توقف، به تالار شیشه ای برگشتند و موجب کاهش شدید قیمت ها و ریزش شاخص های بورس شدند.

به این ترتیب بورس تهران با این رویداد مهم تغییر مسیر داد و همانطور که پیش بینی می شد شاخص بورس افت 3589 واحدی را تجربه کرد و به کانال 61 هزار واحدی بازگشت. البته کارشناسان افت های بالای 10 هزار واحد را در روز بازگشایی پالایشگاه ها پیش‌بینی می‌کردند که این موضوع به کمک رشد برخی سهم ها و معاملات بلوکی تعدیل شد.

این در حالی بود که بعد از ارایه اطلاعات 6 پالایشگاه به سازمان بورس و اعلام بازگشایی نماد این گروه و به دلیل پیش بینی های ارایه شده، قیمت سهام این گروه افت های سنگینی را تجربه کرد زیرا علاوه بر عقب ماندن پالایشگاه ها از روند منفی بورس،پیش بینی سود آنها در چند سناریو ارائه شده و با ابهامات زیادی همراه شده است.

این اتفاق در کنار نیاز سهامداران به تامین نقدینگی موجب شد تا پالایشگاه ها بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده و تاثیر زیادی در افت بورس بگذارند به طوری که پالایشگاه نفت اصفهان،بندرعباس و تبریز تاثیر 1447 تا 279 واحدی تا شاخص بورس گذاشتند.

این افت در شرکتهای دیگر بازار نیز تاثیر گذاشت و منجر به کاهش قیمت اکثر شرکتها به خصوص تاپیکو، پتروشیمی فناوران، بانک ملت،نفت و گاز پارسیان،حفاری شمال، بانک صادرات، تجارت و گل گهر شد.با این حال در بازار امروز شرکت پالایشگاه نفت اصفهان و بانک سینا بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داده و حفاری شمال،سیمان اصفهان و دارویی تامین از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازار امروز ارزش و حجم معاملات رشد زیادی را تجربه کرد و در مجموع بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 253 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 275 هزار میلیارد تومان رسید.


ویدیو : ریزش شدید قیمت‌ ها در بورس تهران