«ریال» بار دیگر افت شدید خواهد داشت؟ : صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اقتصاد ...


صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اقتصاد ایران بیش از آنچه این صندوق پیش بینی می کرد انقباضی تر خواهدشد. عصر ایران: صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اقتصاد ایران بیش از آنچه این صندوق پیش بینی می کرد انقباضی تر خواهدشد.

مسعود احمد ، مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول در مصاحبه ای ضمن اعلام این مطلب افزود: ارزیابی های جدید این نهاد بین المللی نشانگر وجود اندکی رشد منفی (انقباض) در اقتصاد ایران در سال جاری و نیز افزایش فشار تورمی بر اقتصاد ایران است.

وی با اشاره به اینکه بر مبنای مطالعات جدید صندوق افت رشد اقتصادی ایران احتمالا بیش از میزان پیش بینی شده قبلی است، افزود: عملکرد اقتصادی در ایران نشانگر وجود مقداری " انقباض" است که دیگر بخش های اقتصاد ایران را نیز متاثر کرده است.

صندوق بین المللی پول در آخرین گزارشی که از وضعیت اقتصاد ایران منتشر کرده رشد اقتصادی ایران را در سال جاری میلادی 9 دهم درصد منفی و برای سال 2013 رشد 8 دهم درصدی مثبت پیش بینی کرده بود.

مسعود احمد در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل انقباضی تر شدن اقتصاد ایران پیش بینی نمی شود ارزش پول ملی این کشور بار دیگر به سرعت و شدت افت کند ، افزود: بر اساس آمارها صادرات نفت ایران از 2 میلیون و 140 هزار بشکه در سال 2011 به یک میلیون و 250 هزار بشکه در سال جاری کاهش یافته است.

وی افزود کاهش درآمدهای نفتی ایران در دیگر بخش های اقتصاد این کشور از جمله کشاورزی نیز تاثیر داشته و درآمدهای آن را کاهش داده است.

همزمان بنا به گزارش واحد اطلاعات اکونومیست ذخائر ارزی ایران در سال جاری به 70 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

واحد اطلاعات اکونومیست در لندن در ارزیابی خود از وضعیت اقتصاد ایران گزارش کرده است که به دلیل کاهش درآمدهای نفتی ایران ذخائر ارزی این کشور که سال 2011 حدود 80 میلیارد دلار بود ، امسال به 70 میلیارد دلار کاهش می یابد.


ویدیو : «ریال» بار دیگر افت شدید خواهد داشت؟