ریاست جمهوری یک لقمه شیرین نیست : امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که می‌خواهند ...


امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که می‌خواهند مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده بگیرند بدانند که این ریاست امانت است و یک لقمه شیرین نیست. خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله بوشهر و ابراز همدردی با آنها در سخنانی گفت: برای بازماندگان زلزله بوشهر از خداوند طلب صبر و برای درگذشتگان نیز طلب مغفرت می‌کنم.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های مسوولان مربوطه خدمات قابل توجهی به زلزله‌زدگان بوشهر ارائه شده که البته انتظار هم همین است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: به مسئولین توصیه می‌کنم که به این مردم خوب و وفادار هر چه بیشتر خدمت کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده بگیرند بدانند که این ریاست امانت است و یک لقمه شیرین نیست.

وی ادامه داد: در زمینه انتخاب افراد برای ریاست جمهوری هم مردم در انتقال این امانت به اهل آن مسئولند و هم رئیس جمهور منتخب باید در حفظ آن کوشش کند. مردم باید بدانند که مسئولیت سنگینی بر دوش شماست.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: با تک تک آراء مردم،‌ یک نفر رئیس جمهور می‌شود و 4 سال امور کشور را برعهده می‌گیرد. اگر او تقصیر و یا کوتاهی داشته باشد ما هم در کوتاهی او مسئولیم، زیرا با رای ما بر کرسی ریاست جمهوری نشسته است.

موحدی کرمانی در ادامه گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید بدانند که مسئولیت بزرگی با رای مردم بر دوش آنها نهاده می‌شود و باید به آن دقت کنند.

وی افزود: براساس روایات در قیامت از رفتار با خویشاوندان و امانتداری سوال می‌شود. پیوسته سوال می‌شود که با امانتی که به دست تو سپردیم چه کردی.

عضو مجلس خبرگان رهبری در همین زمینه تاکید کرد: وقتی که کسی در دنیا به امانت، خیانت کرده است، هیچ عملی از او پذیرفته نمی‌شود و صراط او را در آتش می‌اندازد.

موحدی کرمانی یادآور شد: باید دقت کنید که به چه کسی که رای می‌دهید، فرد منتخب باید اهل باشد. سوابق افراد را به دقت بررسی کنید. میزان سابقه افراد در ولایت‌پذیری و تعهد به نظام و انقلاب را بررسی کنید. اگر کسی را نمی‌شناسید اصلا به او رای ندهید.

وی گفت: برای تحقیق در مورد کاندیداها یا خودتان بشناسید و یا از طریق افرادی که مورد اطمینان هستند تحقیق کنید.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر حضور گسترده مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب همواره بر حضور گسترده و چشمگیر آحاد مختلف مردم در انتخابات تاکید دارند که به لطف خدا شما حتما با حضور پرشور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام، اسلام و انقلاب خواهید زد و آنها را برای همیشه از ضربه زدن به نظام مایوس خواهید کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: مصداق روشن مودت اطاعت از ولایت فقیه است و تداوم مسیر ولایت نیز اطاعت از رسول خداست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تایید صلاحیت کاندیداها براساس معیارهای تعیین شده توسط شورای نگهبان اشاره کرد و  افزود: شورای نگهبان شرایطی که در قانون تعیین شده را حتما مدنظر قرار می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شورای نگهبان در بیان رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر بودن و حسن سابقه و امانتداری و نیز پیروی از ولی فقیه و نظام جمهوری اسلامی حتما به این موارد توجه کرده و آنها را احراز خواهد کرد که پس از احراز نیز افراد تایید صلاحیت می‌شوند.

موحدی کرمانی در ادامه سخنانش به سالگرد آغاز عملیات والفجر یک اشاره کرد و افزود: در هفته آینده سالگرد آغاز عملیات والفجر یک در فکه را پیش‌رو داریم که در این زمان نیروهای ارتش، بسیج و سپاه با قدرت ظاهر شدند و از خداوند می‌خواهم تا به آنان اجر فراوان دهد.

وی روز ارتش را نیز به ارتشیان تبریک گفت و برای شهدای آنها طلب علو درجات را از خداوند متعال خواستار شد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دشمن فکر می‌کرد که با تحریم‌ها می‌تواند ما را فلج کند. ما از قطع رابطه با آمریکا استفاده کردیم و خودساخته شدیم و نیروهای ما هم رشد کردند و دشمن را به حیرت واداشتند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه سخنانش به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هفته آینده اشاره کرد و گفت: این بنیاد از بدو تاسیس تاکنون به فرمان امام خمینی(ره) خدمات ارزنده‌ای به ملت ایران ارائه کرده است.

وی به یکی دیگر از مناسبت‌های هفته آینده اشاره و تاکید کرد: در هفته آینده سالروز بمباران شیمیایی مریوان توسط رژیم بعث عراق را داریم که پدیدآورندگان این حادثه به ذلت افتادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این هفته سالگرد شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی را در پیش داریم که من در کرمان با او از نزدیک آشنا شدم و از خداوند متعال می‌خواهم او را با صالحان محشور کند.

موحدی کرمانی با اشاره به حک شدن سایت‌های رژیم صهیونیستی این اقدام را ضربه بزرگی برای این رژیم دانست و افزود: حک شدن سایت‌های این رژیم باعث شده تا اسرائیل برای همیشه از جهان الکترونیکی منزوی شود و من آن را به کسانی که این اقدام را انجام داده‌اند، تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی ادامه داد: به زائرین بیت‌الله‌الحرام در موسم حج توصیه می‌کنم که به جزوه‌هایی که توسط وهابیون کثیف در بین آنها پخش می‌شود، توجهی نکرده و آنها را دریافت نکنند. این جزوه‌ها پر از دروغ و افتراء است و من توصیه می‌کنم که این جزوه‌ها را نگیرید، زیرا وقتی که آنها ببینند که این جزوه‌ها مشتری ندارد از این کار مایوس می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به همه شما زائران حج توصیه می‌کنم که از اسراف در این مراسم بشدت پرهیز شود. اوراق متبرکه را حتما در مکان‌های مناسب قرار دهید. باید وظیفه خود را بشناسید و به آنها عمل کنید.

براساس این گزارش امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز در سخنانی تقوا را راه خروج انسان از همه گرفتاری‌ها دانست و شهادت حضرت زهرا(س) را به محضر مقدس حضرت بقیةالله الاعظم امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و نیز مردم شریف ایران تسلیت گفت.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) پیغمبر نبود، اما روح و جان پیغمبر و قطعه‌ای از جگر پیغمبر بود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: عبودیت و بندگی اینطور است که کسی که بنده خدا باشد، حاکم به جهان هستی است و نماز مظهر این عبودیت است. باید همه ما هنگام نماز، حقیقت آن را درک کنیم. ما باید حقیقت نماز را بفهمیم، بچشیم تا از آن لذت ببریم.

موحدی کرمانی در  ادامه اظهار داشت: زکات و نماز باید با هم توام باشد. خداوند اینطور عبادات ما را قبول می‌کند. حضرت زهرا(س) همانطور که در نماز اول وقت و با دقت و توجه اهتمام داشت، از طرفی نیز به فکر نیازمندان و مستمندان بود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نسبت به همه افراد مهربان بود. آن حضرت همواره در نمازها و عبادات برای دیگران دعا می‌کرد و طلب آمرزش برای همسایه را بر خودش مقدم می‌دانست.


ویدیو : ریاست جمهوری یک لقمه شیرین نیست