رگبار و آذرخش نیمی از کشور را فرا می گیرد : یک پژوهشگر هواشناسی از بارش های ...


یک پژوهشگر هواشناسی از بارش های رگباری همراه با آذرخش طی ساعت های آینده در نیمی از کشور خبر داد. خبرگزاری مهر:احسان مرادی در این باره اظهار داشت: بهار امسال برخی مناطق کشور، بخصوص در شمال غرب و برخی مناطق شمالی کشور پربارش بوده است. از امروز با عمیق تر شدن امواج ناپایدار، بارش های موقتی بهاری نیمی از کشور را فرا می گیرد.

وی درباره مناطق تحت پوشش بارش افزود: از بعدازظهر امروز با مهیا شدن شرایط بارشی در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های البرز، تهران، دامنه های مرکزی زاگرس و ارتفاعات آن، مناطقی از مرکز، مناطقی از شمال شرق و مناطقی از جنوب شرق، رشد ابر، رگبارهای موقتی، آذرخش و وزش باد شدید یا ریزش تگرگ را انتظار داریم.

این پژوهشگر درباره ادامه فعالیت امواج ناپایدار گفت: فردا بعدازظهر تا شب نیز بارشها در مناطق یاد شده کمابیش ادامه دارد و مناطقی از شرق را هم فرا می گیرد، حتی می شود گفت در شمال آذربایجان های شرقی و غربی بار دیگر شاهد رخداد سیلاب خواهیم بود که لازم است مردم و مسوولان آمادگی های لازم را داشته باشند. روز سه شنبه همچنان در شمال آذربایجان ها و همچنین در دامنه های شرقی رشته کوه البرز، مناطقی مانند شمال استان سمنان و جنوب استان گلستان احتمال رخداد سیلاب وجود دارد.


ویدیو : رگبار و آذرخش نیمی از کشور را فرا می گیرد