رکورد وارونه پرسپولیسی‌ها در لیگ پانزدهم : بازیکنان پرسپولیس امسال در تمام ...


بازیکنان پرسپولیس امسال در تمام بازی‌های خود در لیگ برتر به جز دربی ۸۱ از داور بازی کارت زرد یا قرمز گرفتند که به همین دلیل ضررهایی نصیب این باشگاه شده است. خبرگزاری فارس: تیم فوتبال پرسپولیس امسال در لیگ برتر پانزدهم فراز و نشیب‌های زیادی داشته، به‌طوری‌که در ابتدای لیگ از 6 بازی اول، تنها 4 امتیاز کسب کرد، اما هرچه از لیگ گذشت، شرایط این تیم بهتر شد و توانسته الان در رده ششم جدول قرار بگیرد.

این اتفاق درحالی رخ داده که سرخ‌پوشان در چند دوره با اشتباهات داوری روبه‌رو شدند به‌طوری‌که نتیجه را از دست دادند و حتی شاهد بودیم که داوران بازی‌های پرسپولیس دچار محرومیت‌های 2 تا 4 هفته‌ای هم شدند، این مسئله باعث شد تا به زعم پرسپولیسی‌ها آنها نتوانند پس از 14 هفته جزو تیم‌های بالای جدولی باشند.

جدا از اشتباهات داوری و ایرادهای تاکتیکی که در بازی‌های پرسپولیس وجود داشته، اما مورد دیگری هست که خیلی به چشم نیامده و آن خودزنی بازیکنان پرسپولیس است که خواسته یا ناخواسته، باعث شدند شرایط سختی بر پرسپولیس تحمیل شود و این مسئله محرومیت‌های پیاپی بازیکنان پرسپولیس را در بسیاری از بازی‌ها بوده است. بازیکنان پرسپولیس امسال رکورد خارق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشتند و آن مورد عجیب کارت گرفتن بازیکنان پرسپولیس است؛ چراکه شاگردان برانکو در تمام بازی‌های انجام‌داده در لیگ برتر به جز بازی با استقلال در هفته یازدهم، کارت زرد یا قرمز گرفتند و به همین دلیل دچار محرومیت‌هایی شدند تا دست برانکو در پیاده کردن اهداف تاکتیکی بسته بماند.

هفته اول لیگ برتر پرسپولیس به مصاف پدیده رفت که در این بازی کمال کامیابی‌نیا و مرحوم هادی نوروزی از داور بازی کارت زرد گرفتند. در هفته دوم پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان به میدان رفت که مهدی طارمی و بابک حاتمی کارت زرد گرفتند و مرحوم هادی نوروزی با کارت قرمز داور روبه‌رو شد. هفته سوم سرخ‌پوشان مقابل سپاهان ظاهر شدند که در این بازی کمال کامیابی‌نیا، محمد انصاری و امید عالیشاه از داور کارت زرد گرفتند.

در هفته چهارم سرخ‌پوشان به مصاف ذوب‌آهن رفتند که فرشاد احمدزاده و محسن بنگر با کارت زرد داور روبه‌رو شدند و این درحالی است که بنگر در لحظات پایانی بازی با گرفتن کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. در هفته پنجم سرخ‌پوشان با فولاد بازی کردند که در این بازی هم امید عالیشاه و بابک حاتمی با کارت زرد داور روبه‌رو شدند. هفته ششم سرخ‌پوشان برابر سایپا حاضر شدند که بابک حاتمی، فرشاد احمدزاده، رامین رضائیان و علی علیپور از داور بازی کارت زرد گرفتند.

در هفته هفتم پرسپولیس به مصاف تراکتورسازی رفت که بنگستون، امید عالیشاه و فرشاد احمدزاده با کارت زرد جریمه شدند. هفته هشتم پرسپولیس در دیدار مقابل صبا بازیکن کارت زردی نداشت، اما رضا نورمحمدی کاپیتان این تیم به‌دلیل درگیری لفظی با قاسم دهنوی کارت قرمز از داور گرفت. در هفته نهم سرخ‌پوشان در مشهد به مصاف سیاه‌جامگان رفتند که مهدی طارمی در این بازی با کارت زرد داور جریمه شد.

در هفته دهم پرسپولیس و ملوان با هم دیدار کردند که در این بازی امید عالیشاه و فرشاد احمدزاده از داور کارت زرد گرفتند. هفته یازدهم اما اتفاق عجیب برای پرسپولیسی‌ها رقم خورد؛ چراکه در دیدار سنتی مقابل استقلال به میدان رفتند، اما در کمال تعجب هیچ بازیکن سرخ‌پوشی کارت زرد یا قرمز نگرفت! در هفته دوازدهم پرسپولیس و استقلال اهواز با هم دیدار کردند که در این بازی کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه از داور کارت زرد گرفتند. در هفته سیزدهم پرسپولیسی‌ها رکورد گرفتن کارت زرد را شکستند و احمد نوراللهی، محسن مسلمان، علی علیپور، مهدی طارمی و محمد انصاری 5 سرخ‌پوشی بودند که کارت زرد از داور دریافت کردند. در هفته چهاردهم هم پرسپولیسی‌ها مقابل گسترش فولاد به میدان رفتند که جری بنگستون به‌دلیل درآوردن پیراهنش بعد از گلی که به ثمر رساند با کارت زرد داوری جریمه شد تا در مجموع، پرسپولیسی‌ها در 14 بازی در لیگ برتر، 29 کارت زرد و 3 کارت قرمز بگیرند. این درحالی است که در جام حذفی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن، ایمان صادقی را اخراج‌شده دید.

این همه کارت زرد و قرمز سرخ‌پوشان باعث شده تا آنها معمولاً در هر بازی با محروم به میدان بروند و همین مسئله برانکو را در پیاده کردن اهداف تاکتیکی‌اش تحت فشار قرار داده است. این مسئله درحالی رخ می‌دهد که در فوتبال روز دنیا معمولاً بازیکنان کارت‌های فنی می‌گیرند و کم‌تر پیش آمده که بازیکنی به خاطر مسائل پیش‌پا افتاده با کارت زرد یا قرمز داور روبه‌رو شود.

شاید بازیکنان پرسپولیس به آن درجه از حس وظیفه‌شناسی نرسیده‌اند و بی‌دلیل از سوی داور کارت زرد یا قرمز می‌گیرند. چه مسئولان باشگاه که هزینه جذب بازیکنان را پرداختند و چه مربیان این تیم که روی تک تک مهره‌هایشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به حضور حداکثری بازیکنان خود در پرسپولیس نیاز دارند و بازیکنان باید بدانند که محروم بودن هر کدام از آنها در هر بازی شاید لطمه‌هایی به پرسپولیس بزند که حسرت آن در پایان فصل خودش را نشان دهد.


ویدیو : رکورد وارونه پرسپولیسی‌ها در لیگ پانزدهم