رکورد جدید آلودگی هوای جهانی : میزان آلودگی کربنی هوا در سال گذشته بیشتر از ...


میزان آلودگی کربنی هوا در سال گذشته بیشتر از هر دوره‌ دیگری بوده و کشورها به کمک یکدیگر میلیارد‌ها تن دی‌اکسید کربن را روانه اتمسفر زمین کرده‌اند. تابناک: میزان آلودگی کربنی هوا در سال گذشته بیشتر از هر دوره‌ دیگری بوده و کشورها به کمک یکدیگر میلیارد‌ها تن دی‌اکسید کربن را روانه اتمسفر زمین کرده‌اند.

 NBC گزارش داد؛ دانشمندان در نشست تغییرات آب‌و‌هوایی سازمان ملل متحد اعلام كردند آلودگی كربنی كه سال گذشته ایجاد شده‌است ركوردی جدید به شمار می‌رود.

به گفته دانشمندان سال گذشته كشورهای جهان، با پیشگامی هندوستان،‌آمریكا و چین، 39.8 میلیارد تن دی‌اكسید‌كربن را به واسطه سوزاندن ذغال‌سنگ،‌ نفت و گاز روانه اتمسفر زمین ساخته‌اند. این میزان نسبت به سال 2011 بیش از دو درصد، 2.3 درصد، افزایش داشته‌است.

به گفته دانشمندانی كه محاسبه میزان آلودگی هوا و انتشار دی‌اكسید‌كربن را به عهده داشته‌اند، تلاش برای كنترل شرایط هوای زمین در مسیری نادرسد در حركت است.

به گفته دانشمندان  پیش‌بینی شده كه میزان آلودگی‌های كربنی افزایش می‌یابد و طی 30 سال بعدی درجه حرارت زمین دو درجه افزایش خواهد‌یافت. رهبران جهان این میزان تغییر را خطرناك و غیرقابل‌پذیرش توصیف كرده‌اند.

به همین منظور روز 23 سپتامبر بیش از 100 نفر از رهبران جهان در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد گرد هم خواهند آمد تا شرایط وارونه سازی این آلودگی روز‌افزون را بررسی كنند.


ویدیو : رکورد جدید آلودگی هوای جهانی