رکود خرید و فروش در بازار خانه‌های کلنگی/ فهرست نرخ ملک کلنگی در پایتخت :



بازار خرید و فروش خودرو در جاده رکود , خانه کلنگی در تهران , مرکز خرید وسایل اشپز خانه بازار تهران

رکود خرید و فروش در بازار خانه‌های کلنگی/ فهرست نرخ ملک کلنگی در پایتخت

همزمان با رکود خرید و فروش در بازار آپارتمان‌های شهر تهران، خانه های کلنگی هم با رکود مواجه شده است به‌طوری‌که نرخ هر مترمربع خانه کلنگی حداقل با یک میلیون تومان کاهش مواجه شده است.

 رکود بازار مسکن پس از تاثیر بر نرخ آپارتمان‌ها، قیمت خانه های کلنگی را هم تحت تاثیر قرار داد و خرید و فروش را در این بازار با رکود زیادی مواجه کرد بطوریکه حجم معاملات در این بخش با کاهش زیادی مواجه شده است.

 

براین اساس به دلیل اینکه عمده خریداران ملک کلنگی را سازندگان تشکیل می دادند، بنابراین تغییراتی هم در بخش ساخت و ساز مسکن بوجود آمده است، زیرا کاهش خرید در این بخش می تواند در نهایت منجر به کاهش ساخت و ساز شود. از سوی دیگر، عدم تمایل مالکان به فروش به دلیل کاهش قیمتها در ماه‌های گذشته از مواردی است که بازار ملک کلنگی را کساد کرده است.

 

در حال حاضر بخشی از سازندگان که بتوانند ملک کلنگی با متراژ بالا خریداری کنند بیشتر در حوزه ساخت و ساز حضور دارند و بخشی دیگر که در خانه هایی با متراژ کمتر فعالیت می کردند تمایلی به ساخت و ساز ندارند.

 

بنابراین رکود بازار آپارتمان‌ها علاوه بر اینکه خرید و فروش خانه های کلنگی را با رکود مواجه کرد، نرخ خرید و فروش را هم حداقل یک میلیون تومان در هر مترمربع کاهش داد و برخی سازندگان که از قبل اقدام به خرید کرده بودند را با زیان مواجه کرد.

 

از سوی دیگر تغییر شرایط مجوزهای تراکم در بافت های فرسوده شهری هم از دیگر مواردی است که خرید و فروش را در برخی از محله ها کاهش داده است بطوریکه شهرداری اجازه ساخت بیش از 4 طبقه را در برخی از محله ها نمی دهد بنابراین بسازبفروش ها هم کمتر به سراغ این مناطق می روند.

 

نرخ خانه های کلنگی در تهران

یک ملک کلنگی در رودکی مرتضوی با مساحت 95 متر و جواز 4 طبقه 51 متری با دو پارکینگ به قیمت 408 میلیون تومان به فروش می رسد و در قصرالدشت مالک اشتر جواز 4 طبقه 35 متری با 320 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

درخیابان آذربایجان قصرالدشت خانه ای 95 متری در 2.5 طبقه با بر 6 و قابل سکونت متری 5 میلیون و 500 هزار تومان از سوی مالک به فروش می رسد و در خیابان دستغیب یادگار خانه ای 50 متری قابل تجمیع متری 2 میلیون و 600 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

خانه ای 90 متری با قابلیت ساخت 4 طبقه با قابلیت ساخت 4 طبقه در جنوب مولوی 100 میلیون تومان به فروش میرسد همچنین در خیابان معلم قدوسی ، خانه ای با متراژ 78 متر زمین و دو نبش با بر 6.15 و جواز ساخت 575 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

در خیابان خوش کمیل هم خانه ای 133 متری با دستور نقشه 4 واحد 80 متری با قیمت 532 میلیون تومان به فروش می رسد و در ستارخان بهبودی خانه ای 140 مرتی با دو کله و بر 6، متری 6 میلیون و 200 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

ملک کلنگی دیگری در خیابان خوش سینا با متراژ 110 متر و دستور نقشه 4 طبقه 48 متری، هر مترمربع 3 میلیون تومان به فروش می رسد و در لواسان شورکاب هم ملکی دیگر با سند 6 دانگ با مغازه تجاری و بر 10.5 متر مربع 1.5 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

 

همچنین در جنت آباد تقاطع همت خانه ای 200 مرتی شمالی با بر 10 فوری با قیمت 1.5 میلیارد تومان به فروش میرسد و خانه دیگری در پیروزی کرمان با متراژ 107 مرمربع و دو طبقه با جواز ساخت 4 طبقه، 420 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

خانه ای 133 متری در خیابان خوش ، کمیل با دستور نقشه 4 واحد 80 متری با قیمت 532 میلیون تومان به فروش می رسد و در شهرک آزادی واحدی 176 متری با بر 8، 750 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

در جمالزاده شمالی نصرت خانه ای 120 متری با جواز 4 طبقه 65 متری شمالی متری 8 میلیون و 700 هزار تومان فروخته می شود و مرتضوی رودکی خانه ای 117 متری با بر 8.5 متر سه طبقه با قیمت 456 میلیون تومان به فروش می رسد./مهر

 


ویدیو : رکود خرید و فروش در بازار خانه‌های کلنگی/ فهرست نرخ ملک کلنگی در پایتخت