رویای لاتاری، سودای آمریکا! : دریافت اقامت آمریکا از آن قصه هایی است که خیلی ...


دریافت اقامت آمریکا از آن قصه هایی است که خیلی ها را اسیر خودش کرده. نه تنها در ایران، خیلی ها در تمام نقاط جهان برای این رویافروشی آمریکایی سر و دست می شکنند.

روزنامه هفت صبح:
دریافت اقامت آمریکا از آن قصه هایی است که خیلی ها را اسیر خودش کرده. نه تنها در ایران، خیلی ها در تمام نقاط جهان برای این رویافروشی آمریکایی سر و دست می شکنند.

«ثبت نام برای لاتری گرین کارت 2015 آمریکا آغاز شد.» این خبری است که هر سال با نزدیک شدن به ماه آبان از سایت ها و رسانه های مختلف ان ور آب می شنویم. در این مدت بازار کار کافی نت ها هم داغ می شود و آنها برای پر کردن فرم ساده لاتری از مشتری ها مبالغ گزافی را دریافت می کنند. این در حالی است که پلیس نظارت بر اماکن عمومی بارها اعلام کرده فعالیت کافی نت ها و مراکز خدمات رایانه برای ثبت نام لاتاری و دریافت گرین کارت قانونی نیست و پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد می کند.

مهاجرت به آمریکا برای کسانی که سال هاست سودای زندگی کردن در این کشور را در سر دارند اما فاقد شرایط لازم برای مهاجرت اند، بیشتر شبیه رویاست. این دسته از آدم ها «قرعه کشی گرین کارت آمریکا» را به مثابه موقعیت طلایی زندگی خود می بینند که برنده شدن در آن می تواند همه رویاهای از دسات رفته را دوباره به آنها برگرداند!

گرین کارت و دریافت اقامت آمریکا از آن قصه هایی است که خیلی ها را اسیر خودش کرده است. نه تنها در ایران، بسیاری در دیگر نقاط جهان برای این رویافروشی آمریکایی سر و دست می شکنند و برای اخذ گرین کارت ینگه دنیا در سایت لاتاری ثبت نام می کنند. هر ساله حدود 50 هزار نفر به عنوان برنده در این قرعه کشی سالانه انتخاب می شوند و راه به سوی سرزمینی دیگر و رویای هالیوودی را انتخاب می کنند.

لاتاری آمریکا , ثبت نام لاتاری , لاتاری

قرعه ای که به نام تو می افتد

در سال 2011 در حالی که مشکلات اقتصادی آمریکا روز به روز بیشتر می شد و تلاش های دولت آمریکا برای برون رفتن از این مشکلات به نتیجه ای نرسیده بود. در قرعه کشی که برای دریافت گرین کارت سال 2012 انجام شد حدود 20 میلیون نفر از سرتاسر دنیا شرکت کرده بودند. تعجب نکنید رقم را درست خواندید، 20 میلیون متقاضی برای آینده ای پر از ابهام ... جالب است بدانید در حالی که ایرانی های بسیاری بعد از سال های زندگی در شهرهایی مانند کالیفرنیا، بوستون و ... از این توفقان اقتصادی بی نصیب نمانده اند و به کشورهای دیگری مهاجرت کرده اند؛ اما باز هم کسانی هستند که برای لاتاری ثبت نام می کنند. سهم ایرانی ها از این 20 میلیون ثبت ام کننده حدود 548 هزار بوده که نسبت به قرعه کشی سال قبل، تعداد ایرانی های شرکت کننده در قرعه کشی حدود 28 درصد افزایش پیدا کرده بوده است. طبق همین آمار، ایرانی ها هفتمین کشوری هستند که بیشترین ثبت نام را انجام داده بودند و بنگلادش، نیجریه و اوکراین درصدر این لیست هستند.

قرعه کشی برای دریافت گرین کارت سال 2015 هم از چند روز پیش آغاز شده و تا 13 آبان ماه ادامه خواهد داشت و نتیجه آن بین ماه های اردیبهشت تا تیر ماه سال آینده اعلام خواهدشد. همین اتفاق باعث شده خیلی ها از آب گل آلود ماهی بگیرند و برای ثبت نام در این لاتاری به شکل های مختلفی جیب مردم را خالی کنند. نمونه بارز آن سایت ها، برخی دفاتر خدماتی مهاجرت و کافی نت ها هستند. بسیاری از سایت ها با تبلیغات خوش و آ رنگ به شما می گویند اگر از طریق آنها در لاتاری ثبت نام کنیدشانس شما برای برنده شدن در قرعه کشی افزایش پیدا خواهد کرد.

این قبیل سایت ها برای پر کردن فرم ها مبلغی در حدود 60 تا 100 هزار تومان از شما می گیرند و در واقع هیچ کار خاصی هم انجام نمی دهند. فرم ها به قدری ساده هستندنکه نیازی به دانستن زبان انگلیسی خاصی ندارند و با اطلاعات کم هم می توان آن را پر کرد.
کافی است سه شرط تابعیت یکی از کشورهای مجاز، حداقل مدرک دیپلم (یا دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته) و شرط سنی (تا 17 سالگی همراه والدین، 17 تا 21 سالگی هم با والدین و هم بدون والدین و 21 سال به بالا هم بدون والدین) را داشته باشید تا در قرعه کشی ثبت نام کنید. سایت های بسیاری هم هستند که نامی مشابه با نام سایت اصلی را برای خود انتخاب کرده اند تا متقاضیان در آن سایت ها ثبت نام کنند و به اشتباه پولی را به حساب آن سایت ها واریز کنند.

در این مدت برخی کافی نت ها هم تبلیغاتی را با این مضمون بر روی شیشه های خود چسبانده اند: «ثبت نام لاتاری پذیرفته می شود.» قیمت ها هم متفاوت است و از 5 هزار تومان شروع می شود و برخی کافی نت ها تا 30 هزار تومان هم از مشتریان خود دریافت می کنند. در حالی که پلیس نظارت بر اماکن عمومی اعلام کرده ثبت نام لاتاری در کافی نت ها ممنوع است اما صاحبان کافی نت ها می گویند تا حالا هیچ ارگانی به آنها تذکری نداده استو به نظر خودشان کارشان منع قانونی ندارد. یکی از صاحبان کافی نت ها می گوید همانطور که برای ثبت نام کنکور، یارانه ها و ... به ارائه خدمات مشغول هستیم. این خدمات را هم ارائه می دهیم.



ایمیل های تقلبی لاتاری

«شما شانس دریافت گرین کارت آمریکا و داشتن زندگی بهتر را پیدا کرده اید.» این پیامی است که هر از چند گاهی از آدرس های ناشناس و به زبان انگلیسی به ایمیل هایمان ارسال می شود. پیام هایی که در حال زیاد شدن است و گزارش های ارسالی به سایت پلیس فتا نشان دهنده این است که کاربران اینترنت با مشاهده این نوع پیام ها وسوسه می شوند که فرم مربوط را پر کنند و عده ای هم به راحتی فریب این تبلیغات را می خورند و با پرداخت مبالغ اعلام شده، به دام کلاهبرداران می افتند.

شاید به همین دلیل است که اکثر درخواست های ثبت شده در سایت پلیس فتا، درباره لاتاری ها و تقاضا برای گرفتن اطلاعات بیشتر درباره این موضوع است. کلاهبردارانی که در پشت سر این نامه های عادی و الکترونیکی تقلبی قرار دارند، خود را به عنواندولت ایالات متحده جا زده اند تا مبالغی از متقاضیان ورادید اخاذی کنند. برای اجتناب از اینکه قربانی کلاهبرداری شوید، خواهشمند است اطلاعات زیر را مطالعه کنید.

از طرف دیگر برخی از این ایمیل ها اسم است و در اغلب موارد کاربری که پیغام برنده شدن برایش ارسال شده به سایت مورد اشاره در ایمیل حتی یک بار هم مراجعه نکرده است. کارشناس پلیس فتا در این باره هشدار می دهد؛ با توجه به اینکه قوانین موجود در فضای وب و معاملات الکترونیکی بین المللی به صورت کامل در ایران مورد قبول و اجرا نیستند و حتی مواردی که شرکت های ارائه دهنده سرویس های لاتاری دارای رتبه بین المللی هستند، نیز اعتبار و ضمانت اجرایی برای انجام تعهداتش در ایران را ندارند. برای همین از کلیه کاربران درخواست می شود تا در صورت مواجه شدن با اینگونه موارد به آنها پاسخ نداده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به اینگونه موارد خودداری کنند.


ویدیو : رویای لاتاری، سودای آمریکا!