رویانیان: من استقلال را هم ساپورت کردم/ از فتح‌الله‌زاده فقط یک پیراهن خواستم :



دایی سرمایه پرسپولیس و آقای گل جهان است/ نمی‌توانم او را زیر سؤال ببرم

رویانیان: من استقلال را هم ساپورت کردم/ از فتح‌الله‌زاده فقط یک پیراهن خواستم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: از مدیرعامل استقلال خواستم از قطر فقط برایم یک پیراهن به یادگاری بیاورد.

 

فتح الله زاده استقلال , فتح الله زاده , علی فتح الله زاده

 

به گزارش  فارس، محمد رویانیان در گفت‌وگویی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا در گام اول بسیار محکم و مقتدرانه ظاهر شدند. من امیدوارم که هر سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا امسال بتوانند با کسب نتایج خوب هواداران خود را شاد و فوتبال ایران را دوباره در آسیا ثابت کنند.

وی در خصوص انتقادهایش از جامعه داوری نیز گفت: بدون شک جامعه داوران زحمت‌کشانی هستند که هیچ ادعایی ندارند. یک‌بار گفته‌ام و 100 بار دیگر هم می‌گویم؛ من حامی این داوران هستم و انشالله همیشه این عزیزان بتوانند موفق و موید باشند. اگر حرفی زدم به هیچ عنوان حمله به داوران و این‌گونه بحث‌ها نبود، بلکه می‌خواستم بگویم باید از این قشر زحمتکش خیلی بیشتر از اینها تشکر کرد.

مدیرعامل قرمزپوشان در خصوص حسین ماهینی که نماینده بوشهری‌ها در پرسپولیس است یادآور شد: من عاشق ماهینی به خاطر اخلاق و تعصبش هستم. من عاشق حسین ماهینی هستم که با تمام وجودش مثل بازیکنان پرسپولیس برای ما زحمت می‌کشند.

وی درباره مشخص شدن مبلغ واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سوالی مبنی بر اینکه چرا پول خرید سهام پرسپولیس بیشتر از استقلال است، گفت: همه می‌دانند ما هیچوقت در پرسپولیس بودجه صد درصد خود را دریافت نکرده‌ایم. متاسفانه ساز و کار خصوصی‌سازی تا الان به هیچ عنوان اجرا نشده و هیچ کمکی دولت به ما نکرده است. صراحتا شاید پس از مدتها این حرف را می‌زنم که از اول فصل تا الان 2 میلیارد استقلال و 2 میلیارد پرسپولیس از وزارت ورزش دریافت کرده‌ایم. این پول حتی 10 درصد هزینه‌های ما را تامین نمی‌کند.

وی افزود: می‌خواهم درباره همه چیز بی‌تعارف صحبت کنم، شاید شما بپرسید که از کجا 90 درصد از هزینه‌های دیگر را می‌آوریم. باید سر چهارراه‌ها بایستیم و یا با تاکسی یا کامیون کار کنیم تا بشود این پول‌ها را تامین کرد. هر وقت سعی کردم کار تجاری کنم موانعی بوده اما از لحاظ قانونی اجازه ندادند تا به ما ضربه بزنند.

رویانیان ادامه داد: همه باید بدانند که پرسپولیس و استقلال نیاز به کمک دارند. برخی‌ها می‌گویند 50 درصد بودجه ما را افزایش داده‌اند و برخی‌ها می‌گویند که ما 10 میلیارد گرفته‌ایم. اینها همه غیر واقعی است و بدون تعارف هزینه ما بالغ بر 20 میلیارد تومان است. همین جا از مجلس می‌خواهیم که حداقل نصف آن را به ما پرداخت کند.

وی یادآور شد: اگر این کمک‌ها به ما شود هرگز اتفاق بزرگی نیفتاده. دادن 10 میلیارد به استقلال و پرسپولیس با این همه هوادار کار بزرگی است؟ بی‌تعارف ما 50 میلیون هوادار همراه با استقلال داریم. حتی هواداران سپاهان نیز پس از اینکه تیم خود را دوست دارند بعد عاشق پرسپولیس یا استقلالند. هر چه برای پرسپولیس سرمایه‌گذاری شود مطمئن باشید ضرر نخواهیم کرد. فصل گذشته باید به 6 میلیارد می‌دادند، اما با 2 میلیارد همه چیز را تمام کردند. اما باید واقعا چرا این طور شود!

رویانیان تاکید کرد: به نظرم باید به پرسپولیس بیشتر از استقلال رسید شاید بپرسید چرا که من دلیلش را اینطور می‌گویم چون ما هواداران‌مان بیشتر است و 30 میلیون هوادار داریم. الان هم با توجه به قیمت‌گذاری پرسپولیس در بورس اختلاف ما با استقلال 800 میلیون تومان است که ما حاضریم این پول را به استقلال مثل قبلا که پرداخت کردیم باز هم پرداخت کنیم.

وی در خصوص توجه به تیم‌های پایه و گستردگی پرسپولیس در استان‌ها نیز گفت: ما می‌خواهیم از تمام ظرفیت ایران برای پرسپولیس استفاده کنیم و به شهرها و روستاها و کوچه‌ها می‌رویم تا بتوانیم بزرگان را انتخاب کنیم. ما به دنبال این هستیم تا اخلاق و گسترش فوتبال را با افتتاح یک شبکه متولد کنیم. محور اصلی ما این است که در هر منطقه آکادمی و مدارس فوتبال پرسپولیس افتتاح شود.

وی افزود: در همین راستا روز دوشنبه دانشگاه پرسپولیس با 120 دانشجو در سه رشته فوتبال، فوتسال و آمادگی جسمانی کار خود را شروع می‌کند تا از مدرسه همه را به دانشگاه ببریم. سپس به زودی پنج بازیکن زیر بیست سال ما به آکادمی ترافیک برزیل همراه با پنج مربی می‌روند. که سعی می‌کنیم پشت سر هم این کارها را انجام دهیم. بچه‌هایی در این لیست ما هستند که از بوشهر، خوزستان و شهرهای بزرگ و کوچک ایران هستند. این بچه‌ها و مربیان زیر نظر اساتید بزرگ اسپانیایی، برزیلی و میلانی کار می‌کنند. ما به زودی در همین راستا آکادمی فوتبال‌مان را در بوشهر راه‌اندازی خواهیم کرد.

رویانیان ادامه داد: به همین دلیل بگوویچ را به عنوان مدیر فنی تیم های پایه همراه با سه تن از بزرگان پرسپولیس را انتخاب و در یک فرآیند بزرگ تولید بازیکن کنیم و سپس آنها را به خارج از کشور بفرستیم. البته من نمی‌توانم حرفهایم را برای شما بزنم چون از کارم جلوگیری می‌شود و برنامه هایک نصفه اجرا می شود.

مدیرعامل پرسپولیس درباره حق و حقوق این تیم که همه جا می‌گوید آن را به پرسپولیس نمی‌دهند گفت: تیمی پرطرفدار هستیم اما کمترین امکانات را داریم. باور کنید در تیم‌های پایه زیر صفر بودیم. به غیر از مردم از پنجاه سال گذشته به جز یک ساختمان پنج طبقه مسکونی 18 میلیارد بدهی و سه‌هزار تومان پول هیچی دیگر نداشتیم. من در این شرایط تیم راتحویل گرفتم. یعنی هیچی نداشتیم.

وی افزود: بعد از پنجاه سال این تیم با این شرایط دست من افتاد و من باید همه چیز را جبران کنم که فقط اسم حرفه‌ای بر روی ما نباشد. بعد از سالها تازه ای اف سی ما را پذیرفته. اسم تیم ما بزرگ است اما به ما نه پول بلیط فروشی می‌دهند نه حق پخش تلویزیونی. یک استادیوم هم نداریم در شرایطی که سپاهان، راه‌آهن و فولاد این امکانات را دارند. حتی در ورزشگاه آزادی هم غریبیم و در تهران وقتی بازی می‌کنیم باید پول بدهیم. از سازمان لیگ هم بابت مسائل مختلف هیچ پولی نگرفته‌ایم و آنها فقط با 18 میلیارد تومان قراردادهای دور زمین را بسته‌اند. آیا این مبلغ کافی است؟ من آرزو می‌کنم که همه چیز درست شود اما واقعا نمی‌دانم که چه اتفاقی می‌افتد.

رویانیان درمورد درگیری‌هایش با دایی نیز گفت: هیچ ایرانی نیست که دایی دل او را شاد نکرده باشد. دایی سرمایه تمام عیار باشگاه پرسپولیس است و آقای گل جهان است. ایشان با ما مخالف هستند، اما اشکالی ندارد. بعضی‌از مخالفت‌ها باعث رشد آدم می‌شود؛ پس دورد بر مخالفان.

وی افزود: من هیچ‌وقت نمی‌توانم دایی را زیر سوال ببرم چون حتی یک نفر نیست فکر کند که او سرمایه ایران نیست. دایی بزرگ فوتبال این مملکت است. با ایشان اختلاف نظر دارم ولی شک ندارم آقای گل جهان است و همه ایران به او  افتخار می‌کنند.اصلا در جهان ما را با نام او می‌شناسند، ولی  باز هم می‌گویم او با من مخالف است و درود بر مخالفان. مطمئن باشید مخالفت او وقفه‌ای در کار من ایجاد نمی‌کند و من با قدرت بدون اینکه اجازه بدهم مشکلی برای پرسپولیس ایجادشود کار خودم را ادامه می‌دهم اما باید قدر دایی‌ها را بدانیم.

مدیرعامل پرسپولیس در پایان درباره صحبت‌های مسئولان باشگاه راه‌آهن مبنی بر برگزاری دیدار‌های این تیم در اکباتان نیز گفت: نمی‌خواستم درمورد این موضوع حرف بزنم اما همه بدانند اکباتان از قدیم مال پرسپولیس بوده است. اگر بازی ما در آن ورزشگاه با راه‌آهن برگزار شود وضعیت استادیوم بسیار وحشتناک می‌شود و جو به نفع ما و به ضرر راه‌آهن است. امیدوارم بازی در اکباتان برگزار شود. چون من بدون هیچ فشار از بازیکنانم خواسته‌‌ام تا هر طوری شده از جان مایه بگذارند تا امسال پرسپولیس دست خالی کار را تمام نکند. خدا می‌داند هر کاری از دستم برآمده انجام داده‌ام و حالا نوبت همت و غیرت بازیکنان است. حتی استقلال را هم ساپورت کرده‌ام اما زیاد دوست ندارم درباره این موضوع حرف بزنم و فقط وقتی فتح‌الله زاده به من از قطر زنگ زد به او گفتم یک پیراهن برای من به عنوان یادگاری بیاور./فارس

 


ویدیو : رویانیان: من استقلال را هم ساپورت کردم/ از فتح‌الله‌زاده فقط یک پیراهن خواستم