رومانی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری : رومانی (به رومانیایی România) کشوری است ...



رومانی (به رومانیایی România) کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است.

کشور رومانی علاوه بر فرهنگ بسیار غنی، مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبایی دارد که آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. با دیدن تصاویر شگفت‌انگیز این کشور، بدون شک تحریک می شوید که حتما سفری به آن داشته باشید.

 

بهترین مقاصد گردشگری در مهر , بهترین مقاصد گردشگری تابستان , بهترین مقاصد گردشگری آسیا

چشم‌اندازهای فوق‌العاده ی  کشور رومانی

 

رومانی (به رومانیایی România) کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است.

رومانی با داشتن مساحت ۲۳۸٬۴۰۰ کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت است و همچنین با داشتن ۱۹ میلیون جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت است.

زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئو رومانی است. اکثریت مردم رومانی مسیحی هستند که حدود ۸۷ درصد از شاخه ارتدکس تعلق دارند.

 

رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است.

زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئو رومانی است. اکثریت مردم رومانی مسیحی هستند که حدود ۸۷ درصد از شاخه ارتدکس تعلق دارند.

 

سرزمینی که امروزه بنام رومانی معروف است ابتدا داچیا نامیده می‌شد. عمده ساکنان آن از منطقه تراچ در یونان بودند که یونانیها آنها را بنام گتای می‌شناختند. بین سالهای ۱۰۱ تا ۱۰۶ میلادی سرزمین داچیا توسط ترایان، امپراتور روم، فتح و تبدیل به یکی از استانهای این امپراتوری شد. در سال ۲۷۰ میلادی امپراطوری روم نیروهای خود را از داچیا عقب کشید اما تعدادی از رومیها ترجیح دادند در این منطقه بمانند، از این‌رو تحت نفوذ رومیها مردم داچیا زبان لاتین را انتخاب کردند.

  بهترین مقاصد گردشگری اروپا , بهترین مقاصد گردشگری 2016 , بهترین مقاصد گردشگری خاورمیا d9

   یکی از بهترین مقاصد گردشگری،کشور رومانی است

 

در طی هزار سال پس از آن این منطقه مورد هجوم هونها، اسلاوها و بلغارها قرار گرفت. اسلاوها در قرن چهارم مسیحیت را به این منطقه آوردند و با اقامت در رومانی و مبادرت به ازدواج با ساکنان داچیا موازنه نژادی قبلی در داچیا را متحول نمودند. بتدریج اسلاوها تبدیل به یک گروه نژادی قوی شده و به ولاخ‌ها معروف شدند. در قرن نهم میلادی بلغارها ساختار شرقی مذهب ارتدکس را در این منطقه رواج دادند.

در سال ۱۰۰۳ میلادی شاه اشتفان اول از مجارستان کنترل خود را براغلب بخشهای ترانسیلوانیا (مناطق مرکزی و شمالغرب فعلی رومانی) اعمال نمود و در قرن ۱۳ مجارستان ساکسونها و قبائلی از آلمانیها را به این منطقه انتقال داد تا نفوذ و کنترل خود بر آنجا را استوار نماید. در اواسط قرن ۱۳ تحت فشار مجارها تعداد زیادی از ولاخ‌های ساکن ترانسیلوانیا به مناطق جنوبی و شرقی کوه‌های کارپات مهاجرت نموده و در آنجا استان والاچیا و سپس استان ملداویا را ایجاد کردند که توسط شاهان محلی و تحت نفوذ مجارستان و بعضاً لهستان اداره می‌شدند.


اولین چیزی که در نگاه اول نظر شما را در رومانی جلب خواهد کرد خانه های با سقف شیب دار به سبک شمال ایران و همچنین پرچم های فراوان رومانی و اتحادیه اروپا در سرتاسر شهرها و روستاهاست به طوری که خیال خواهید کرد وارد جشنواره و یا یک روز ملی رومانی شده اید.

تمامی شهرهای رومانی جاذبه های توریستی و تاریخی دارند و نمیتوان گفت کدام شهر از کدام بهتر است. مردمی خونگرم و مهمان‌نواز که آنها را از سایر اروپایی های خشک جدا می کند.

بهترین مقاصد گردشگری ایران , بهترین مقاصد گردشگری خاورمیان d9 , بهترین مکان های گردشگری

   رومانی کشوری زیبا است در جنوب شرقی اروپا

 بهترین سایت گردشگری ایران , مقاصد گردشگری , بهترین گردشگری اینستاگرام

 

 بهترین نقاط گردشگری ایران , بهترین مسیر گردشگری در پاییز , مقاصد گردشگری مناسب برای فصل پاییز

    تمامی شهرهای رومانی جاذبه های توریستی و تاریخی دارند

بهترین مسیر گردشگری امریکای جنوبی , بهترین مقصد های گردشگری برای تابستان عکس , بهترین مکان ها برای لذت بردن از مکانهای گردشگری چین

 

  بهترین مکان های گردشگری جنوب شرقی برای سفر , جاذبه های گردشگری رومانی , روستاها اغلب یکی از بهترین جاذب‌های گردشگری هستند و طبیعی

  رومانی نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت است

   بهترین مکان ها برای لذت بردن از مکانهای گردشگری چی , بهترین جاذبه های گردشگری کانادا , روستاها اغلب یکی از بهترین جاذب‌ های گردشگری هستند و طبیعی

   

برترین مقاصد گردشگری ایران , یکی از بهترین جنبه‌های گردشگری برای کسانی که عاشق خوردن هستند، , بهترین شهر هایه گردشگری اسیا

   کشور رومانی دارای مردمی خونگرم و مهمان‌نواز

  

مقاصد گردشگری ترسناک دنیا , ارزانترین مقاصد گردشگری جهان , بهترین کشورها برای گردشگری

   

بهترین کشورها برای گردشگری ارزان , بهترین مکان های گردشگری در بالی , بهترین مکانهای گردشگری استانبول

 چشم‌اندازهای فوق‌العاده ی  کشور رومانی

   بهترین مناطق گردشگری اطراف تهران , مقاصد گردشگری نزدیک تهران کجا رو , بهترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران در تابستان

 

بهترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران , بهترین مکان های گردشگری در پاتایا , بهترین مقاصد برای سفر 2017

    یکی از بهترین مقاصد گردشگری،کشور رومانی است

    هیجان آورترین مقاصد گردشگری دنیا را بشناسید , بهترین مناطق گردشگری برای فصل زمستان , بهترین مقاصد برای مهاجرت در دنیا

 

گردآوی:بخش گردشگری پادشا

 

منابع:

wikipedia.org

topnop.ir

bartarinha.ir


ویدیو : رومانی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری