رومانوف روس هم ضربه شد : دیدار فینال وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد جهان میان کشتی‌گیران ...


دیدار فینال وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد جهان میان کشتی‌گیران ازبکستان و ایتالیا برگزار خواهد شد در حالیکه چهره‌های نامدار این وزن با شکست مقابل حریفان از رسیدن به دیدار نهایی بازماندند. خبرگزاری ایسنا: دیدار فینال وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2015 که در لاس وگاس آمریکا در جریان است،میان فرانک چامیزو مارکز کشتی گیر کوبایی الصل ایتالیا و اختیار نوروز اف از ازبکستان برگزار خواهد شد.

در یکی از دیدار های نیمه نهایی این وزن،سید احمد محمدی دارنده مدال نقره سال گذشته جهان مقابل فرانک چامیزو مارکز کشتی‌گیر کوبایی الاصل ایتالیا در حالیکه 2 بر صفر پیش بود ضربه فنی شد و از رسیدن به فینال بازماند.محمدی برای کسب مدال برنز با یکی از کشتی گیران لهستان، کره شمالی یا آذربایجان مسابقه می دهد.

چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا پیش از این مبارزه نیز موفق شده بود طغرل عسگراف دارنده مدال طلای امپیک لندن از آذربایجان را 10 بر 5 شکست دهد.

اما در دیگر دیدار نیمه نهایی در این وزن،اختیار نوروز اف دارنده مدال برنز بازی‌هی آسیایی 2014 دست به کار بزرگی زد و سوسلان رامونوف روس قهرمان سال گذشته جهان را با ضربه فنی شکست داد و دیگر فینالیست این وزن شد.

نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران پیش از این در دور نخست، داوید هابات از اسلوونی را با نتیجه 12 بر صفر شکست داد،سپس در مرحله یک شانزدهم فرانکلین مارن کاتسیلو قهرمان پان آمریکن از کوبا را 6 بر صفر برد.وی در مرحله یک چهارم نهایی نیز برنت هارولد متکالف از آمریکا را در دیداری نزدیک6 بر 5 از پیش رو برداشت و سپس در دیدار نیمه نهایی، گئورگی بوکور از رومانی را 6 بر یک شکست داد.

از دیگر حوادث مهم این وزن می توان به پیروزی فرانک چامیزو، کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و نایب قهرمان بازی های اروپایی در مرحله یک شانزدهم نهایی با نتیجه 4 بر 3 مقابل ماگومدمراد گادجی یف، کشتی گیر روسی الاصل لهستان و دارنده مدال نقره بازی های اروپایی در وزن 70 کیلو اشاره کرد.

همچنین مبارزه میان طغرل عسگراف، دارنده مدال طلای بازی های اروپایی و قهرمان المپیک لندن از آذربایجان با داوید صفریان، قهرمان 2013 جهان از ارمنستان با نتیجه 8 بر 2 به سود عسگراف به پایان رسید، اما وی در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر 5 مغلوب فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی الاصل ایتالیا شد.

مصطفی کایا نفر سوم بازی های اروپایی از ترکیه هم در همان مبارزه نخست با نتیجه 16 بر 6 مغلوب یرلان بیک از چین شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت 21:30 دقیقه جمعه،بهنام احسان‌پور،علیرضا کریمی و عباس طحان آزادکاران اوزان 86،61و 97 کیلوگرم ایران به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

پیش از این کشتی فرنگی ایران با کسب یک مدال نقره توسط قاسم رضایی و دو مدال برنز یوسف قادریان و حبیب‌الله اخلاقی و یک عنوان پنجمی سعید عبدولی به مقام چهارم جهان بسنده کرد.

سوریان،زیدوند،بیابانگرد وعلیاری نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.


ویدیو : رومانوف روس هم ضربه شد