روغن پالم در گذشته برای خوراک دام وارده کشور می شده است :    اخبار اجتماعی ...



روغن حاوی پالم و مفید برای رشد اطفال , روغن پالم , روغن بدون پالم

 

 اخبار اجتماعی - روغن پالم در گذشته برای خوراک دام وارده کشور می شده است

روغن پالم که دارای اسیدهای چرب مضر برای سلامت بوده و مهم‌ترین تبعات آن گرفتگی‌های عروق قلبی، مغزی و سکته است، پیش از این برای خوراک دام وارد کشور می‌شده اما عده‌ای از تولیدکنندگان غیر متعهد برای تولید فرآورده‌های پر چرب لبنی از آن بهره گرفته‌اند.

محمد علی باهری، یک تولیدکننده محصولات لبنی، در گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس استانداردهای علمی و بین‌المللی تولید لبنیات پرچرب تنها با افزودن خامه یا کره حیوانی به شیر مجاز است و مصرف روغن پالم و هر نوع افزودنی غیر مجاز دیگر به شیر و لبنیات، اقدامی غیر اخلاقی و سودجویانه است که مضرات جدی آن بر سلامت افراد جامعه، جبران ناپذیر خواهد بود.

وی از وزارت بهداشت و مسئولان قضایی درخواست کرد: اسامی کارخانه‌های لبنی متخلف که از روغن پالم در تولید شیر و لبنیات استفاده کرده‌اند، اعلام شود.

باهری تصریح کرد: وجود مواد رسوب‌دهنده جدار عروق در روغن پالم آنقدر زیاد است که تولیدکنندگان با وجدان و با شرف از روغن پالم و روغن‌های نباتی در تولید محصولات خود استفاده نمی‌کنند.

این تولیدکننده فرآورده‌های لبنی با اشاره به اینکه گران شدن خامه، علت مهمی برای استفاده از ماده جایگزین در تولید لبنیات پر چرب بوده است، گفت: در تولید ماست و لبنیات با چربی بیش از پنج درصد تا ۱۲ درصد برخی تولیدکنندگان از روغن گیاه پالم استفاده کرده‌اند اما مجموعه تولیدی ما هیچ گونه استفاده‌ای از روغن پالم نداشته است.

باهری افزود: در تولید خامه قنادی، پنیر، شیر پر چرب، ماست‌های چکیده و انواع ماست‌های خامه‌ای و پر چرب، تولیدکنندگان متخلف برای تامین درصدهای چربی مورد نظراز روغن پالم که حالت نیمه جامد دارد استفاده کرده‌اند که باید وزارت بهداشت و ارگان‌های مسئول برخورد جدی با آنان انجام دهند.

 اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو : روغن پالم در گذشته برای خوراک دام وارده کشور می شده است