روش های افزایش حافظه در اندروید : با این که تبلت ها و گوشی های هوشمند اندرویدی ...


با این که تبلت ها و گوشی های هوشمند اندرویدی اکثرا دارای حافظه های داخلی زیادی هستند، اما برخی از کاربران با این مقدار حافظه ها به مشکل بر می خوردند. در این مطلب قصد داریم به شما چندین روش را برای افزایش دوباره حافظه خالی دستگاه آموزش دهیم.



هفته نامه صدا - امید مقامی: با این که تبلت ها و گوشی های هوشمند اندرویدی اکثرا دارای حافظه های داخلی زیادی هستند، اما برخی از کاربران با این مقدار حافظه ها به مشکل بر می خوردند. در این مطلب قصد داریم به شما چندین روش را برای افزایش دوباره حافظه خالی دستگاه آموزش دهیم. مطالبی که در آینده ذکر می کنیم هم حافظه داخلی و هم حافظه جانبی دستگاه را پوشش می دهد. حافظه داخلی بیشتر برای اطلاعات برنامه ها و حافظه جانی برای دیگر اطلاعات به کار می رود.

حافظه رم چیست؟

حافظه رم که نام کامل آن Random Access Memory یا دسترسی تصادفی حافظه است. روی تمام اسمارت فون ها و تبلت ها وجود دارد و اطلاعاتی که دستگاه پردازنده نیاز به استفاده دوباره از آن ها را دارد در حافظه رم ذخیره می شود. به طور مثال زمانی که می خواهیم یک اپلیکیشن را در گوشی خود اجرا کنیم، اطلاعات اپلیکیشن مذکور در حافظه رم ذخیره می شوند و یک دلیل لگ و تاخیرهایی که در گوشی رخ می دهد همین حافظه رم و توان کم آن است (البته در گوشی هایی که حافظه رم پایینی دارند).

افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید , ریکاوری حافظه داخلی گوشی اندروید , ریکاوری حافظه داخلی گوشی اندروید با کامپیوتر

اپلیکیشن ها را غیرفعال کنید.

برخی از اپلیکیشن ها بعد از خروج به طور کامل بسته نمی شوند و در پشت صحنه در حال اجرا باقی می مانند و باعث کاهش کارایی رم می شوند. اگرچه انتخاب اینکه کدام اپلیکیشن ها غیرضروری هستند و نباید در پشت صحنه اجرا شوند، کمی زمان بر است اما می تواند بر کارایی دستگاه شما تاثیر بسیاری بگذارد. برای غیرفعال سازی اپلکیشن ها وارد صفحه تنظیمات شوید و به بخش اپلیکیشن یا مدیر اپلیکیشن ها بروید.

اکنون از سربرگ ها گزینه All یا همه را انتخاب کنید تا تمام اپلیکیشن های موجود بر روی گوشی شما به نمایش گذاشته شوند. حال وارد اپلیکیشنی شوید که غیرضروری است و گزینه disable یا غیرفعلا سازی را انتخاب نمایید. البته اگر واقعا به یک اپلیکیشن نیاز ندارید و از آن استفاده نخواهید کرد، بهتر است به طور کامل آن را حذف کنید.

پاک کردن اطلاعات

شما همچنین این اختیار را دارید که برخی از اطلاعات یا اطلاعات پنهان برنامه ها را از طریق قسمت جزییات حذف کنید. گزینه Clear Cache فایل های موقت برنامه را پاک می کند، در حالی که Clear Data اثر بیشتری را نسبت به گزینه قبل دارد. این گزینه برنامه مورد نظر شما را به حالت اولیه خود بر می گرداند و تمامی اطلاعات و تنظیمات اضافی را پاک می کند. برای پاک کردن اطلاعات پنهان برنامه ها به صورت دسته جمعی می توانید از برنامه رایگان App Cache Cleaner کمک بگیرید.

محتوای گوشی خود را مدیریت کنید

گوش کردن موزیک لذت بخش است، اما به هر حال حافظه هر دستگاهی محدود است و دنیای موسیقی هم به غایت بزرگ. برای در اختیار داشتن فضای بیشتر، می توانید برخی از موسیقی های خود را پاک کنید و در عوض به کمک اپلیکیشن هایی همچون TuneInRadio به صورت آنلاین آنچه را که دوست دارید، پخش کنید. اگر شما از کسانی هستید که زیاد با دستگاه خود عکس می گیرید و عادت به پاک کردن آنها نیز ندارید، حافظه بسیار زیادی را در اختیار تصاویر خود قرار می دهید. برای آپلود کردن تصاویر خود قرار می دهید.

برای آپلود کردن تصاویر خود به قسمت گالری و سپس فولدر مخصوص به تصاویر دوربین بروید. کلید منو را بزنید و سپس تصاویر موردنظر خود را برای آپلود انتخاب کنید. در انتها کافی است گزینه Share را انتخاب کنید تا تصاویر مورد نظر روی سرویس های مختلف آپلود شوند. سپس در هر زمانی که به آنها نیاز داشته باشید، می توانید دانلودشان کنید.

فایل های دانلودی

اقیانوس پهناور اینترنت قابلیت این را دارد تا هر کاربری را در دنیای جذاب خود غرق نماید. هنگامی که وب گردی می کنید احتمال دارد تا فایل های بسیاری را برای یک بار تماشا کردن دانلود کنید و سپس آن ها را به فراموشی بسپارید. این فایل ها به مرور حجم زیادی از حافظه را اشغال می کنند. حتما هرچند یکبار به پوشه دانلودها سر بزنید و موارد اضافه را پاک کنید.

نصب رام های شخصی

این گزینه به کاربران اندرویدی اختصاص دارد که مهارت بیشتری دارند. استفاده از رام های کاستوم همانند نصب توزیع های مختلف لینوکس است. برخی از این رام ها سریع تر هستند و مصرف باتری کمتری برخوردارند که برای دستگاه های ضعیف تر، امری ایده آل به شمار می آید.

RAM Manager Pro نرم افزاری قدرتمند و کاربردی برای مدیریت و بهینه سازی رم در گوشی هایی با سیتم عامل اندروید است که با آن می توانید عملکرد دیوایس خود را از همه جهات بهبود ببخشید و از طرفی سرعت پردازش اسمارت فون خود را برای اجرای بهتر بازی ها و برنامه های سنگین و پرحجم بهینه سازی کنید. اپلیکیشن RAM Manager با ایجاد تعادل در مصرف رم اسمارت فون شما باعث افزایش سرعت می شود و با امکانات خود نظیر دارابودن ویجت برای هوم اسکرین، به روزرسانی های مکرر و عاری از هرگونه تبلیغات به عنوان یک برنامه محبوب بهینه ساز شناخته می شود.

به دنبال پوشه ها و فایل های بزرگ بگردید

بعضی مواقع اپلیکیشن های مختلف از خود فایل هایی را بر جای می گذارند که حتی پس از پاک کردن برنامه اصلی نیز در حافظه دستگاه بر جای می مانند، برای همین با استفاده از برنامه های مدیریت فایل و فولدر آنها را پاک کنید.


ویدیو : روش های افزایش حافظه در اندروید