روسیه: داعش سه بار دیگر در سوریه از گاز خردل استفاده كرد : روسیه اعلام كرد ...



نقشه داعش در عراق و سوریه , جنگ سوریه با داعش , آخرین مناطق تحت تصرف داعش در سوریه

روسیه اعلام كرد كه گروه تروریستی تكفیری داعش همزمان با تحمل شكست های پیاپی و عقب نشینی از مناطق اشغالی در سوریه، طی سه ماه گذشته سه بار از جنگ افزار های شیمیایی با گاز خردل استفاده كرده است.

به گزارش ایرنا، «میخائیل اولیانوف» رئیس بخش منع گسترش و كنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با «ریا نووستی» گفت: داعش سال 2016 سه بار از گاز خردل در سوریه و عراق استفاده كرد كه شورای امنیت سازمان ملل حتی یكبار هم نسبت به موارد استفاده از حملات شیمیایی از طرف تروریست ها واكنش نشان نداده است.


به گزارش ایرنا، پیش از این نیز گروه داعش بارها از تسلیحات شیمیایی علیه مردم و ارتش سوریه استفاده كرده كه به دلیل حمایت های گسترده غرب به ویژه آمریكا و چند كشور عربی از گروه های تروریستی و مسلح ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل بررسی نشده است.


اسپوتنیك نیز به نقل از اظهارات مقام روسی نوشته است: جنایات تروریست ها در استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و عراق، شورای امنیت سازمان ملل تا كنون حتی یكبار هم نسبت به این موضوع واكنش نشان نداد، اما تحت فشار حقایق ارائه شده، رد پیشنهاد روسیه برای رسیدگی به این موضوع برای آنها سخت تر شد. مطابق اطلاعات ما، فقط طی اولین سه ماه سال 2016، داعشی ها دست كم سه بار از گاز خردل استفاده كردند كه خطرناك ترین ماده سمی نظامی است كه استفاده از آن یك جنایت بزرگ است.

 

 اخبار  بین الملل -  ایرنا 


ویدیو : روسیه: داعش سه بار دیگر در سوریه از گاز خردل استفاده كرد