روز پر حادثه آمریکا : شهرهای مختلف آمریکا در 24 ساعت گذشته شاهد چندین حادثه ...


شهرهای مختلف آمریکا در 24 ساعت گذشته شاهد چندین حادثه امنیتی بوده‌اند. خبرگزاری فارس:  روز پنج‌شنبه دستکم در سه شهر آمریکا به دلیل بیم از حملات تروریستی و تیراندازی،‌ وضعیت امنیتی حاکم بود.

تیراندازی در اطراف چند مدرسه

در اولین حادثه، به دنبال شنیده شدن صدای چند تیراندازی در شهر گاردن گروو آمریکا، چندین مدرسه در این شهر ایالت کالیفرنیا تعطیل شدند.

به گفته اداره آتش نشانی این شهر آمریکا،‌ تیراندازی حدود ساعت 8 صبح به وقت محلی انجام شد و به دنبال آن مقامات گاردن گروو به منظور حفظ تدابیر امنیتی چندین مدرسه را تعطیل کردند.

ساعتی بعد پلیس اعلام کرد با بازداشت یکی از مظنونین تیراندازی، وضعیت عادی شده و مدارس منطقه فعالیت عادی خود را از سر گرفته‌اند.

تخلیه یک مرکز اسلامی در واشنگتن


در حادثه‌ای جداگانه امروز پلیس ساختمان «شورای روابط آمریکایی-اسلامی» واقع در شهر واشنگتن را تخلیه کرد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این اقدام پس از آن صورت گرفته است که یک بسته پستی حاوی پودری سفید رنگ به این ساختمان ارسال شده است.

«ابراهیم هوپر» سخنگوی این سازمان گفته است که چند نفر که با این پودر تماس پیدا کرده‌اند، فعلا قرنطینه شده‌اند.

وی گفته است که نمی‌داند آیا روی پاکت چیزی نوشته شده یا نه. او که سازمان متبوعش برای کاهش تبعیض علیه مسلمانان آمریکا فعال است، گفت: «ما هر روز تهدید می‌شویم، البته بیشتر تلفنی و یا آنلاین. اینطور نیست که هر روز چنین نامه‌هایی دریافت کنیم.»

حرکت بدون لوکوموتیوران یک قطار

شهر بوستون آمریکا هم امروز شاهد یک حادثه امنیتی بود که در جریان آن یک قطار بدون آنکه لوکوموتیوران داشته باشد، به راه افتاد.

این قطار که 50 سرنشین هم داشت، 4 ایستگاه را بدون توقف طی کرد و نهایتا زمانی از حرکت باز ایستاد که مسئولان راه‌آهن منطقه توانستند برق آن را قطع کنند.

«چارلی بیکر» فرماندار ماساچوست بعد از این حادثه مدعی شد که این قطار قطعا توسط افرادی که می‌دانسته‌اند دارند چه می‌کنند،‌ «دستکاری شده است.»

در این حادثه هیچ یک از سرنشینان قطار آسیب ندیده، اما لوکومیتوران به دلیل حرکت ناگهانی قطار و برخورد با جزئی با وی، اندکی مجروح شده است.

به نوشته نشریه تایم، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که قطعه امنیتی قطار احتمالا دستکاری شده و این حادثه عمدی بوده است.

تیراندازی در دانشگاه ایالت آرکانزاس

گزارش‌هایی از وجود یک فرد مسلح در دانشگاه ایالت آرکانزاس این دانشگاه را به حالت تعطیل درآورد. پلیس سپس گزارش داد فرد مسلح را بدون اینکه تیراندازی‌ای انجام شده باشد


ویدیو : روز پر حادثه آمریکا